تور فرانسه ارزان: فرمانده ارتش فرانسه: توافق با ایران به کاهش تنش ها در سطح دنیا منجر می گردد

به گزارش تور هند ارزان، یک فرمانده برجسته ارتش فرانسه گفت که طی دو سال گذشته سطح تنش ها در منطقه تا حد زیادی کاهش یافته است.

تور فرانسه ارزان: فرمانده ارتش فرانسه: توافق با ایران به کاهش تنش ها در سطح دنیا منجر می گردد

با ما همراه باشید و با تور فرانسه ارزان از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ژنرال ژاک ویلارد فرمانده نیروهای فرانسوی در اقیانوس هند و نیروهای مستقر در امارات با اشاره به کاهش تنش ها در منطقه طی دو سال گذشته، گفت که منطقه همچنان بی ثبات است.

وی در مصاحبه با روزنامه کویتی الرأی گفت: اقدامات تحریک آمیز در منطقه وجود ندارد و احساس تهدید تا حد زیادی کاهش یافته است اما منطقه همچنان بی ثبات است و اگر همه طرف های مربوطه با برنامه جامع اقدام مشترک (JCPOA) جهت دستیابی به توافق هسته ای با ایران تعامل نمایند در آن صورت تنش ها در سطح دنیا کاهش خواهد یافت.

ژنرال ویلارد درباره علل کاهش تنش ها در منطقه هم توضیح داد: حضور نیروهای مشترک اروپایی که با مشارکت همه طرف ها در گشت زنی در منطقه مشارکت دارند و هم وجود کانال های دیپلماسی در کاهش تنش ها موثر بوده است.

وی بعلاوه توافق با کویت برای ساخت پایگاه نظامی فرانسه در این کشور را تکذیب کرد و گفت: فرانسه به هیچ موضوعی درباره پایگاه در کویت نپرداخته و هیچ توافق دوجانبه ای برای ساخت پایگاه های دائمی در کویت وجود ندارد اما با این حال ما آماده هستیم در صورت احتیاج به کویت یاری کنیم.

این فرمانده ارتش فرانسه بعلاوه گفت که کویت و فرانسه در اواخر سال 2022 رزمایش مشترک تحت عنوان لؤلؤة الغرب برگزار خواهند کرد.

وی درباره تعداد نیروهای فرانسوی در خلیج فارس هم توضیح داد که حدود 5000 نظامی تحت فرماندهی او در منطقه هستند که از این تعداد 800 نظامی در امارات مستقر هستند.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 14 آبان 1400 بروزرسانی: 14 آبان 1400 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 1938

به "تور فرانسه ارزان: فرمانده ارتش فرانسه: توافق با ایران به کاهش تنش ها در سطح دنیا منجر می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور فرانسه ارزان: فرمانده ارتش فرانسه: توافق با ایران به کاهش تنش ها در سطح دنیا منجر می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید