عجیب ترین فواید گل پتوس برای سلامتی

به گزارش تور هند ارزان، یکی از زیباترین گل هایی که می توانید در خانه و حتی خانه های آپارتمانی پرورش دهید، گیاه پتوس است. شاید تعجب کنید؛ اما فواید گل پتوس می تواند شما را شگفت زده کند.

عجیب ترین فواید گل پتوس برای سلامتی

احتمالا باورش برایتان سخت باشد؛ اما فواید گل پتوس بسیار زیاد است و استفاده از گیاه پوتوس در خانه می تواند حافظ سلامتی شما باشد.

یکی از فواید گل پتوس تصفیه نمایندگی هواست

حذف ترکیبات آلی فرار و سموم مضر در هوا با تصفیه کردن هوا از فواید گیاه پتوس است. این گیاه یکی از برترین تصفیه نماینده های هوا از نظر ناسا است. ترکیبات آلوده نماینده هوا مثل بنزن، تولوئن، فرمالدئید، کربن مونوکسید و گزیلن به وسیله پتوس از بین می روند. اثرات مضر این مواد را نباید نادیده گرفت. هر یک از این ترکیبات به نحوی سلامت ما را به خطر می اندازند.

بنزن

از دود تنباکو، اگزوز ماشین ها و آلودگی های صنعتی ماده ای خطرناک به نام بنزن منتشر می گردد. حتی مواد ظاهرا بی خطر مانند رنگ ها، چسب و شوینده ها هم مقداری بنزن به هوای داخل خانه وارد می نمایند. بنزن موجب آسیب سلول های مغز استخوان و بعلاوه کم خونی می گردد. ضعف سیستم ایمنی بدن نیز از دیگر مضرات بنزن است که انسان را مستعد انواع بیماری ها می نماید.

فرمالدئید

فرمالدئید از محصولاتی مانند چوب فشرده، فرش ها، دود سیگار، بخاری های نفتی و اجاق های گاز بدون دودکش آزاد می گردد. سوزش در چشم و گلو و بینی و ریزش اشک چشم ها از اثرات قرار گرفتن در معرض فرمالدئید در کوتاه مدت است. بعلاوه بودن در معرض فرمالدئید در طولانی مدت منجر به افزایش احتمال ابتلا به سرطان از جمله سرطان خون می گردد.

کربن مونوکسید

شاید با خودتان فکر کنید که امکان ندارد کربن مونوکسید در خانه وجود داشته باشد؛ اما به علت کارکرد بخاری های گازی، شومینه های بدون دودکش و برخی از لوازم الکتریکی منزل اندازه کربن مونوکسید در خانه بالا می رود. خطر این گاز بیشتر متوجه نوزادان، خانم های باردار و افراد مسن است. افراد دارای بیماری های مزمن مثل بیماری های تنفسی یا کم خونی بیشتر تحت تاثیر این گاز قرار می گیرند. از علائم مسمومیت این گاز می توان حالت تهوع و استفراغ، سردرد و سرگیجه اشاره نمود. اندازه بالای کربن مونوکسید حتی می تواند منجر به بیهوشی و مرگ گردد.

گزیلن

چسب ها، بنزین، لاک ناخن و مواد لاستیکی از جمله مواد حاوی گزیلن هستند. استنشاق این ترکیب بر سیستم عصبی مرکزی افراد تاثیر می گذارد. تهوع و استفراغ، سرگیجه و سردرد از عوارض استنشاق گاز گزیلن است. هر چه بیشتر در معرض این ترکیب خطرناک باشید تهدید آن برای سلامتی شما بیشتر است.

تولوئن

بخار تولوئن از موادی مانند تینر رنگ ها، خود رنگ ها، بنزین و لاک ناخن خارج می گردد. تاثیر این ماده سمی نیز باز هم بر دستگاه عصبی مرکزی است که منجر به سردرد و سرگیجه می گردد. اختلالات شناختی، از دست دادن تعادل و از دست دادن بینایی و شنوایی از اثرات طولانی مدت بودن در معرض تولوئن است.

افزایش رطوبت محیط از فواید گل پتوس

یکی از راه های جلوگیری از ابتلا به سرماخوردگی و آنفولانزا افزایش رطوبت محیط است. انتقال ویروس ها در هوای مرطوب مختل می گردد. پوست انسان در رطوبت هوا سالم و شاداب باقی می ماند. گردوغبار موجود در هوای خشک می تواند باعث ایجاد واکنش های آلرژیک گردد. پتوس یکی از گیاهانی که روی افزایش رطوبت هوا تاثیر بسیار زیادی دارد. در تحقیقات ناسا تعیین شده است گه پتوس طلایی که از برترین گیاهان افزایش دهنده رطوبت هوا است.

از دیگر فواید گل پتوس جذب کربن دی اکسید و اوزون

جذب کربن دی اکسید از هوای خانه است یکی از برترین فواید گل پتوس است. جذب اوزون به وسیله سه گیاه سانسوریا، پتوس و گندمی در تحقیقات ناسا تایید شده است. اوزون یک آلوده نماینده معمول فضاهای داخلی است. به یاری پتوس می توانید این ترکیب سمی را از هوای خانه دور کنید.

سخن آخر

با نگهداری و پرورش گیاه پوتوس در خانه می توانید از فواید گل پتوس بهره مند شوید. شیر برای گل پتوس بسیار مفید است و به تقویت گل پتوس یاری فراوانی می نماید. برای اینکه خانه ای زیباتری داشته باشید می توانید با انواع گل پتوس آشنا شوید و از مزایای هر کدام در دکوراسیون خانه خود بهره ببرید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 25 مرداد 1402 بروزرسانی: 25 مرداد 1402 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 2366

به "عجیب ترین فواید گل پتوس برای سلامتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عجیب ترین فواید گل پتوس برای سلامتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید