سفر اولی ها راهنمای سفر به مالزی را از دست ندهند!

به گزارش تور هند ارزان، مالزی، کشوری است در بخش جنوب شرقی آسیا و پایتخت آن شهر کوالالامپور محسوب می گردد. کشور مالزی در یکی دو دهه گذشته به دلایل زیادی از جمله داشتن جاذبه های بکر طبیعی و امکانات تفریحی مناسبی که در اغلب شهرهای خود برای لذت گردشگران و مسافران فراهم آورده، تبدیل شده است به یکی از جدی ترین مقاصد توریستی و گردشگر پسند موجود در آسیای شرقی! در مالزی شما می توانید از جاذبه های طبیعی قابل توجهی همچون ایستگاه های ساحلی کاملا مجهز بهره ببرید و آزادانه به انجام تمام فعالیت های تفریحی و ورزشی بپردازید. همچنین می توانید در کنار استفاده از جاذبه های طبیعی و طبیعت انبوهی که بی اغراق می توان در اقصی نقاط مالزی با آن ها روبرو شد، از جاهای دیدنی مالزی نیز بهره ببرید و با وارد شدن به کلانشهرهای آن همچون کوالالامپور از بودن در بین تعداد زیادی آسمان خراش، مراکز تجاری و همچنین رستوران های معروف حسابی به وجد بیایید. پس، اگر مسافر همیشگی مالزی در طول عمر خود بوده یا اینکه از آن دسته گردشگرانی بحساب می آیید که در حال رقم زدن نخستین سفر خود به این کشور هستید، حتما در ادامه راهنمای سفر به مالزی با مجله گردشگری خبرنگاران همراه شوید.

سفر اولی ها راهنمای سفر به مالزی را از دست ندهند!

با تور مالزی ارزان از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

شرایط آب و هوایی مالزی

مالزیایی ها کلا در طول تمام سال دارای دو مقطع بارشی بسیار قوی در سراسر کشور خود هستند که یکی مربوط به بازه زمانی می تا سپتامبر است و دیگری مربوط به برهه زمانی نوامبر تا اواخر مارس. در نخستین مقطع زمانی گفته شده عمدتا شهرهای غربی کشور مالزی و خصوصا شهر کوالالامپور با شدت بارندگی بسیار بالا و همچنین شرایط جوی طوفانی دسته و پنجه نرم می نماید که علت آن نیز ورود بادهای موسمی غربی به این قبیل نقاط شهری تلقی شده است. در بازه زمانی دوم نیز بخش های شرقی کشور مالزی تقریبا با چنین شرایط آب و هوایی روبرو می شوند و معمولا نیز در کل شبانه روز آسمان این بخش از مالزی همراه با بارش های رگباری و یا پراکنده توام با رعد و برق های متعدد بوده که قطعا برای آن دسته از گردشگران و مسافرانی که در حال برنامه ریزی سفر خود به این کشور آسیای شرقی هستند، این نکات از راهنمای سفر به مالزی می تواند کاملا مفید باشد. همچنین بد نیست بدانید که در بین تمام شهرهای کشور مالزی، این شهر کوالالامپور است که دارای بیشتری میزان بارندگی در طول سال بوده و می توان گفت تقریبا پایتخت مالزی در هر 12 ماه سال با بارش های مختلفی همراه است که البته این بارش های در سایر فصول گرم و خشک، تنها سبب پاکیزگی شرایط هوایی و محیطی شهر شده و خیلی برای آن دسته از گردشگرانی که تمایلی به سفر در زیر آسمان ابری ندارند، نمی تواند مزاحمتی ایجاد نماید! با این حال، فصل گرم کوالالامپور از او اوایل ماه جولای شروع می شود و وضعیت معتدلی نیز به لحاظ آب و هوایی در این مقطع زمانی در شهر حاکم می شود که البته با کمی تندبادهای زودگذر نیز همراه است، اما همانطور که گفتیم گردشگران و مسافران عزیز می توانند بدون هیچ گونه نگرانی از بابت شرایط آب و هوایی، در هر موقعی از سال که تمایل داشتند به شهر کوالالامپور از کشور مالزی سفر کنند و حسابی از جذابیت های طبیعی و مصنوعی موجود استفاده کنند.

مراقبت از خود در سفر

توجه داشته باشید که مالزی کشوری است با شرایط محیطی کاملا منحصر بفرد که این می تواند برای طیف گسترده ای از توریست ها و گردشگرانی که خصوصا اولین باری است که به این نقطه از آسیای شرقی سفر می کنند، کمی مشکل ساز تلقی شود! واقعیت این است که با توجه با شرایط آب و هوایی حاکم در مالزی، این کشور همواره دارای حشرات مختلفی بوده که حتما بایستی برای خلاص شدن از نیش مضر آنان براساس راهنمای سفر به مالزی از اسپری یا لباس های مناسب استفاده نمایید. ناگفته نماند که تعدادی از این حشرات می توانند بطور کاملا جدی سلامت شما یا دیگر همراهانتان را در طول سفر به مالزی تهدید کنند، چرا که ممکن است نیش آنان زهردار باشد و سبب انتقال بیماری به بدن شما شود. نکته بعدی که حتما بایستی از راهنمای سفر به مالزی در نظر داشته باشید، خوردن مایعات هست. آفتاب مالزی به نسبت خیلی از جاهای دیگر دنیا از گرما و سوزناکی بیشتری برخوردار بوده و همین امر سبب تحلیل رفتن جسم و جان شما با تبخیر آب درون بدنتان می شود که تنها راه مقابله با این مشکل و مراقبت از خود در سفر، خوردن آب و یا دیگر مایعات بی ضرر بحساب می آید. از قلم نیفتد که حتما بایستی همواره و در تمام مدت زمان اقامت و گشت و گذار در بین جاهای دیدنی مالزی از کرم های ضد آفتاب فوق العاده قوی و باکیفیت استفاده نمایید. در مورد وضعیت غذایی موجود در کشور مالزی نیز باید گفت خیلی لازم نیست برای وعده های غذایی سخت گیری کنید. خوشبختانه، سازمان غذا و بهداشت این کشور بر کیفیت و سطح سلامت مواد غذایی و همچنین غذاهای آماده شده در رستوران ها و خیابان های سراسر مالزی به ویژه در پایتخت نظارت دارد و اجازه هیچ گونه سوءاستفاده جهت به کار بردن متریال هایی غذایی ارزان و بی کیفیت و حتی تاریخ گذشته را به هیچ فروشنده مواد غذایی نمی دهد. البته باز برای حفظ سلامت و مراقب از خود و سایر همسفرانتان بهتر است از خوردن غذاهای خیابانی که به سطح کیفی و سلامتشان شک دارید، خودداری کنید. از رستوران ها و اغذیه فروشی هایی غذای مورد احتیاج خود را تهیه کنید که در جلوی چشم مشتریان خود آن را تهیه و سپس طبخ می کنند. از مصرف خوراکی های سرد اجتناب کنید و حتی المقدور از نوشیدنی های بهره ببرید که به صورت کاملا بسته بندی شده از سوی کارخانه ها به بازار عرضه شده اند.

رفتارهای اجتماعی در مالزی

با علم به این قضیه که سهم قابل توجهی از جمعیت کشور مالزی را مردان و زنان مسلمان تشکیل می دهند، می توان گفت لااقل گردشگران ایرانی و سایر مسافران این کشور از دیگر سرزمین های اسلامی دنیا خیلی با مشکل روبرو نخواهند شد، چرا که تقریبا تمام اقشار جوامع اسلامی از آداب معاشرت و رفتار با دیگر برادران و خواهران مسلمان خود در دیگر اقصی نقاط دنیا آگاه هستند. با تمام این اوصاف، شاید برای عده ای بعضی از رفتارهای اجتماعی همچون سلام و احوال پرسی یا دست دادن با زنان مالزی خیلی مسئله ای نداشته باشد که ما توصیه می کنیم در سفر خود به مالزی از همین کار نسبتا ناپسند نیز پرهیز کنید و تنها با تکان دادن سر و یک تبسم کوچک با آنان به معاشرت بپردازید. همچنین بد نیست بدانید که سهم زیادی از جاهای دیدنی مالزی را مکان های مذهبی و خصوصا مساجد تشکیل می دهند که بایستی برای وارد شدن به آن ها اولا از پوشش مناسب برخوردار باشید و دوما کفش های خود را پیش از ورود به محیط این دسته از جاذبه های مذهبی درآورید و از انجام حرکات و یا رفتارهای توهین آمیز جدا خودداری کنید. شایان ذکر است که عکس دریافت از مکان های مذهبی مالزی یک امر کاملا طبیعی و بدیهی است، اما براساس راهنمای سفر به مالزی، بهتر است پیش از اقدام به عکسبرداری از متولی (مسئول) آن مکان اجازه بگیرید.

تنوع غذایی

با کمال خرسندی می توان عنوان نمود که مالزی یکی از خوشمزه ترین مقاصد توریستی و تفریحی موجود در کل قاره آسیا هست. در این کشور فرهنگ غذایی رنگارنگی حاکم بوده و بی تردید بسیاری از غذاهای مالزی را تنها می توان در این نقطه از دنیا پیدا کرد و هیچ نمونه مشابه دیگری از آن را نمی توان در سایر کشورهای دیگر دنیا جستجو نمود! طعم و مزه غذاهای کشور مالزی خصوصا در پایتخت آن کاملا منحصر به فرد بحساب آورده می شود و حیف است اگر در طول سفر به مالزی، خود را از خوردن چنین غذاهای استثنایی با مزه های جادویی محروم نمایید. ناگفته نماند که در این کشور تنها غذاهای سنتی و محلی مالزی طبخ و تهیه نمی شوند و همانطور که گفتیم در این کشور رستوران های فوق العاده مشهور و بین المللی نیز در حال فعالیت هستند که می توان با مراجعه به آنان از انواع غذاهای خوشمزه دیگر ملت ها نیز استفاده نمود.

جاهای دیدنی مالزی

معمولا مقصد اول و اخر تمامی گردشگران و مسافران کشور مالزی، شهر کوالالامپور است که ترجیح می دهند یا تمام مدت اقامت خود را در این شهر سپری کنند و یا اینکه بخش اعظمی از زمان حضورشان در مالزی را به تماشای جاهای دیدنی مالزی همچون برج های دوقلوی پتروناس، باغ پرندگان، موزه هنرهای اسلامی بپردازند. از قلم نیفتد که شهر کوالالامپور دارای جاذبه های طبیعی فراوانی نیز بوده که قطعا تماشای آنان نمی تواند برای شما عزیزان خالی از لطف بوده باشد!

لذت خرید

در کنار تمام جاهای دیدنی مالزی باید این را نیز خاطر نشان کرد که این کشور یکی از بهترین مقاصد مسافرتی برای آن دسته از مسافرانی است که با هدف خرید به این طرف و آن طرف دنیا سفر می کنند و کالاهای مورد نظر و بومی شهر خود را خریداری می کنند. در مالزی نیز شما می توانید با فروشگاه های بسیار متنوع، مراکز خرید سوپر لوکس و یا بازارچه های خیابانی متعددی رو به رو شوید و هر نوع کالا و یا محصولی را که به دنبال آن هستید، پیدا نمایید. لذت خرید همان چیزی است که با کمی گشت و گذار در میان خیابات های تجاری، مراکر خرید مجلل و همچنین بازارهای خیابانی با غرفه های کوچک و بزرگ متعدد در مالزی و خصوصا در شهر کوالالامپور می توان به آن دست پیدا کرد. در این کشور همه جور کالایی موجود بوده و اینکه شما بتوانید فرق محصول فیک یا اورجینال را از یکدیگر تشخیص دهید، شرط مهم خریدتان در سراسر مالزی بحساب می آید. گفتنی است که تعداد زیادی از پاساژها و شاپ سنترهای مالزی دارای فودکورت یا رستوران های مختلف هستند. علاوه بر آن از قلم نیاندازید که اگر به دنبال خریدهای سبک یا ارزان قیمت هستید، حتما سری به بازارهای آخر هفته یا غرفه های خیابانی دایر شده در اغلب خیابان های شهرهای مختلف این کشور بزنید.

نوع پوشش شما

همانطور که گفتیم بهترین فصل سفر به مالزی، فصل تابستان است که می توان در آن با راحت ترین لباس های تابستانی به گردش و تفریح در بین جاهای دیدنی مالزی پرداخت و از آب و هوای مطلوب آن که ممکن است گاهی با بارش نزولات آسمانی بصورت پراکنده و مقطعی نیز همراه باشد، لذت برد. توجه داشته باشید با توجه به هدف شما از سفر پیشنهاد می کنیم اگر برای تفریح و سپری کردن اوقات فراغت خود به سوی مالزی حرکت نموده اید، حتما از کفش های مناسب پیاده روی بهره ببرید تا در طول مدت زمان سفرتان با کمترین مشکلاتی لااقل در زمینه های خستگی و کوفتگی پاهایتان روبرو شوید. همچنین ناگفته نماند که سهم بسزایی از جاهای دیدنی مالزی را اماکن مذهبی موجود در تشکیل می دهند که بایستی جهت حضور و بازدید از آن ها دارای پوششی مناسب باشید. نوع پوشش شما برای دیدن این قبیل جاذبه های با ارزش و مذهبی باید بگونه ای باشد که از زانو تا شانه هایتان را کاملا بپوشاند.

هزینه های سفر به کشور مالزی

خوشبختانه مالزی هنوز تبدیل به یک مقصد مسافرتی گران قیمت در قاره آسیا نشده و می توان با هزینه نمودن مبالغ مقرون بصرفه از اغلب شهرها و بخش های مختلف آن بازدید بعمل آورد و حسابی از بودن در چنین نقطه ای لذت برد. اماکن اقامتی متعددی در سطوح مختلف کیفی در این کشور و یا بهتر است بگوییم در شهر کوالالامپور جهت اقامت و اسکان هر چه سریعتر و راحت تر شما گردشگران عزیز و توریست های گرامی در نظر گرفته شده که تنها کافی است با توجه به میزان بودجه ای که برای مکان اقامتی خود در نظر گرفته اید، یک کدام از مهمانخانه ها، هاستل ها و همچنین هتل های چند ستاره آن را انتخاب نمایید. گفتنی است که هزینه رزرو و اجاره سوئیت از یک هتل 5 ستاره مالزیایی نیز در مقایسه با دیگر هتل های 5 ستاره سایر کشورهای توریستی دنیا بسیار ارزان قیمت بحساب آورده می شود. در مورد هزینه های مربوط به خورد و خوراک خود و سایر همراهانتان مطابق با راهنمای سفر به مالزی خیلی لازم نیست که نگران باشید، چرا که تا دلتان بخواهد می توانید در شهرهای مختلف مالزی از جمله پایتخت آن؛ یعنی شهر کوالالامپور با انواع غذاهای ارزان قیمت اما باکیفیت روبرو شوید و طعم و مزه های جادویی بسیاری از خوراکی های این سرزمین را در بین غرفه های فروش غذاهای خیابانی جست و جو نمایید. از قلم نیفتد که سیستم نظارتی بسیار گسترده و جدی بر سطح کیفی غذاهای طبخ شده در تمامی اغذیه فروشی ها، رستوران ها و همچنین غرفه های خیابانی کشور مالزی سایه افکنده و به همین خاطر می توان با خیالی آسوده آن ها را سفارش دهید. آخرین فاکتور مهم و تاثیر گذار در هزینه های موجود مسافرت شما به کشور مالزی نیز مربوط به مسائل حمل و نقل می شود. در این قسمت نیز نمی توان هیچ ایرادی را متوجه ناوگان حمل و نقل شهری مالزیایی ها کرد! سیستم جا به جایی برای اهالی بومی وغیر بومی مالزی از امکانات بسیار مناسبی برخوردار بوده و به لطف سوخت های سهمیه ای که برای اتوبوس ها و مینی بوس های فعال و همچنین تخفیفات متنوعی که برای کاهش قیمت بلیط های مترو در سطح شهر از سوی مسئولان ذی ربط عرضه و در نظر گرفته می شود، هزینه های حمل و نقل برای مردم کل کشور مالزی بسیار پایین تلقی می شود. البته توجه داشته باشید که کرایه تاکسی های مالزی کماکان به نسبت سایر وسایل حمل و نقل عمومی این کشور بالاتر بوده و بایستی پیش از سوار شدن به آن حتما با راننده میزان مبلغ کرایه را طی نمایید تا خدایی نانموده در طول راستا دچار مشکل نشوید.

منبع: همگردی
انتشار: 23 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 431

به "سفر اولی ها راهنمای سفر به مالزی را از دست ندهند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر اولی ها راهنمای سفر به مالزی را از دست ندهند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید