سریال انیمیشنی اسکات پیلگریم برمی خیزد برای نتفلیکس منتشر شد

به گزارش تور هند ارزان، اسکات پیلگریم همواره در جای عجیب و غریب و کوچکی در گوشه و کنار فکر مان وجود دارد و حالا اقتباس انیمه ای آن به نتفلیکس آمده است تا عطش کودک درونمان را - که حسابی منتظر تماشا دوباره اسکات پیلگریم بود - سیراب کند. از زمانی که اولین تیزر سریال اسکات پیلگریم برمی خیزد در دسترس نهاده شد، در شبکه های اجتماعی مختلف و خلاصه در کل اینترنت سروصدای زیادی به پا کرد. همین امر نشان می دهد که داستان های این مجموعه، چه در قالب رمان، فیلم و این بار انیمه، همواره از زمان خودش جلوتر بوده و هواداران وفادار خودش را پیدا نموده است.

سریال انیمیشنی اسکات پیلگریم برمی خیزد برای نتفلیکس منتشر شد

رمان های گرافیکی اسکات پیلگریم اولین بار در سال 2004 میلادی منتشر شدند. این کمیک های مجذوب کننده برایان لی او مالی (Bryan Lee OMalley) از زمان انتشار تا به امروز منبع الهام اقتباس های زیادی بوده اند؛ از فیلم مشهور ادگار رایت، که با بازیگری مایکل سرا (Michael Cera) در سال 2010 میلادی به روی پرده سینماها آمد، تا انیمیشن اسکات پیلگریم در برابر انیمیشن، بازی ویدیویی یوبی سافت که همزمان با فیلم رایت آمد، و امروز انیمه اسکات پیلگریم برمی خیزد که برای سرویس پخش آنلاین نتفلیکس ساخته شده است.

اسکات پیلگریم (که صداپیشگی آن به وسیله خود مایکل سرا، بازیگر فیلم اصلی صورت گرفته است) داستان نوازنده گیتار بیس 23 ساله ای اهل تورنتو را تعریف می نماید که برای عشق، وارد بازی رمانتیک اما خطرناکی می گردد و به قولی، لقمه بزرگتر از دهانش برمی دارد. منظور اینکه، هفت دوست پسر قبلی رامونا (معشوق اسکات) حالا به صف شده اند که حسابی دمار از روزگار نقش اصلی مان درآورند و اسکات باید در یک سری مبارزات نفر به نفر به استایل بازی هایی مثل استریت فایتر رابطه اش با رامونا را نجات دهد.

اسکات پیلگریم اساسا حاصل عشق است؛ عشق به فرهنگ پاپ و مکان هایی که سازندگان آن را شکل داده اند؛ از بازی های ویدیویی گرفته تا مانگا، فیلم ها، تورنتو (محل زندگی برایان اومالی) و موسیقی. اومالی کتاب های اسکات پیلگریم را زمانی نوشت که تنها بیست سال داشت؛ از این رو می توان نوعی خشم و انرژی دوره جوانی را در این رمان ها دید؛ اما اسکات پیلگریم برمی خیزد بیشتر از آنکه بر اضطراب بلوغ و دوره جوانی تمرکز کند، با بازنگری کاراکترها جنبه های روشن تر آن ها را برجسته می نماید؛ مثل امید، عشق، دوستی و همکاری.

اسکات پیلگریم برمی خیزد بازسازی فیلم پرطرفدار ادگار رایت نیست؛ اما هم کمیک ها، و هم فیلم اسکات پیلگریم در برابر جهان (2010 میلادی) منبع الهام بزرگی برای این سریال بوده اند که تأثیر زیادی در استایل گرافیکی این انیمه داشته اند. اسکات پیلگریم برمی خیزد به طرح اصلی کتاب های اومالی نزدیک ترند، اما با احساسی دنج و رویاگونه نقاشی شده اند که در ترکیب با سرعت و جلوه های بصری زیبا انیمه چشم نوازی تحویل مخاطب می دهند.

در اسکات پیلگریم برمی خیزد نتفلکیس، ارجاعات فرهنگی به روز شده اند، به شخصیت ها فرصت بیشتری برای رشد و پردازش داده شده است، موسیقی راک و تکنو بخش مهمی از مجذوب کنندهیت داستان گویی این انیمه را شکل می دهد، استایل گرافیکی انیمه نیز حسابی دست کارگردان و نویسنده را باز گذاشته که اقتباسی دقیق و خوش رنگ و لعاب از کمیک های اومالی به نتفلیکس بیاورند. خبر خوب برای هواداران صحنه های پر زرق و برق اینکه هر قسمت حداقل یک صحنه مبارزه ای بزرگ دارد. خبر خوب دیگر اینکه اگر رمان ها را نخوانده اید یا حتی اگر فیلم ادگار رایت را هم ندیده اید می توانید سراغ این انیمه بروید و مطمئن باشید بعد از دیدن آن از اسکات پیلگریم سیر نخواهید شد.

تریلر اسکات پیلگریم برمی خیزد، مجموعه تازه انیمه ای نتفلیکس را می توانید در پایین دیدن کنید.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 27 آبان 1402 بروزرسانی: 27 آبان 1402 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 2384

به "سریال انیمیشنی اسکات پیلگریم برمی خیزد برای نتفلیکس منتشر شد" امتیاز دهید

1 کاربر به "سریال انیمیشنی اسکات پیلگریم برمی خیزد برای نتفلیکس منتشر شد" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سریال انیمیشنی اسکات پیلگریم برمی خیزد برای نتفلیکس منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید