کدام انیمیشن ها شانس بیشتری برای بردن اسکار 2022 دارند؟

به گزارش تور هند ارزان، با نزدیک شدن به مراسم اسکار، مانند هر سال حدس و گمان هایی درباره فیلم ها و انیمیشن هایی که در طول یک سال ساخته و اکران شدند، زده می گردد. در این مقاله انیمیشن هایی را نام می بریم که برخی از آن ها از مدعیان اصلی جایزه عظیم هستند و برخی شانس کمتری برای رسیدن به آن دارند.

کدام انیمیشن ها شانس بیشتری برای بردن اسکار 2022 دارند؟

محصول مشترک نتفلیکس و سونی با نام میشل ها علیه ماشین ها، سفر خنده دار خانوادگی در آخرالزمان رباتی و لوکا (Luca) محصول پیکسار، داستانی لطیف در خصوص دو هیولای دریایی که در رودخانه ایتالیا به انسان تبدیل می شوند هر دو داستان های عجیب و شخصی هستند و به طور استثنایی با جذابیت داستان های قدیمی در قالبی تازه ساخته شده اند. به نظر می رسد این دو انیمیشن در حال حاضر در بین رقبای خود پیشتاز هستند.

میشل ها علیه ماشین ها (The Mitchells vs the Machines)

تهیه نمایندگان برنده اسکار، فیل لرد و کریس میلر که با مرد عنکبوتی؛ در دنیای عنکبوتی (Spider-Man: Into the Spider-Verse) مطرح شدند، از دیدگاه دو بعدی کارگردان تازه کار مایک ریاندا حمایت کردند و سونی پیکچرز ایمیج ورکس فناوری نوآورانه خود را برای ساخت یک کتاب مصور متحرک، بین نقص های ارگانیک دنیای انسان ها و وضوح صاف و صیقلی دنیای ربات ها تقسیم کردند. کتی فیلمساز نوجوان خرخوان (با صدای ابی جیکوبسون) و پدر دوستدار طبیعتش ریک (با صدای دنی مک براید)، دائما با یکدیگر اختلاف دارند، اما باید با خانواده خود متحد شوند تا با یک قیام هوش مصنوعی به رهبری تهدیدآمیز و سیری مانندی به نام پال (با صدای اولیویا کلمن) مبارزه نمایند.

لوکا (Luca)

پیکسار با لوکا گرافیکی ترین هنر دو بعدی خود را تا به امروز با فناوری CG و به لطف اولین کارگردانی انریکو کازاروزا ساخت. او یک روایت به شکل کتاب داستان درباره یک نوجوان 13 ساله (با صدای جیکوب تریمبلی، ستاره فیلم اعجوبه (Wonder)) و برترین دوستش آلبرتو (با صدای جک دیلن گریزر) ترتیب داد که به محض بیرون آمدن از آب به انسان تبدیل می شدند. این دو سوار بر اسکوتر وسپای تابستانی مسحورنماینده شان و گشت و گذار در دنیای آدم ها، در حالی که هویت اصلی خود را پنهان می نمایند، غرق زیبایی شهر ساحلی آبرنگی می شوند.

کازاروزا با الهام از هایائو میازکی، آردمن و لونی تونز، نقاشی ها و هنرهای مفهومی را مستقیما به زبان انیمیشن تبدیل کرد و بافت های نقاشی را به شخصیت های انعطاف پذیر، زمینه های تصویری و کاریکاتورگونه آب اضافه نمود. تبدل شدن های هیولاهای دریایی به انسان به تنهایی یک چالش منحصر به فرد برای پیکسار بود.

رایا و آخرین اژدها (Raya and the Last Dragon)

دیزنی با رایا و آخرین اژدها، شاهزاده خانم معروف آسیای جنوب شرقی (با صدای کلی ماری تران) را به یک جنگجوی سرسخت تبدیل کرد و به اسم یک ماجراجویی اکشن شبیه انتقام جویان (Avengers) به قلمرو مارول رفت. این انیمیشن که حماسی تر از موآنا (Moana) است، چندین فرهنگ جنوب شرقی آسیا را به وسیله دنیای فانتزی کوماندرا و پادشاهی های تقسیم شده آن (موضوعی بسیار به موقع از وحدت در میان ویرانی ویروسی) در خود جای داد.

اما هسته اصلی داستان دوستی بین رایا و اژدهای جادویی آب، سیسو (با صدای اوکوافینا) بود. دان هال (برنده جایزه اسکار برای شش قهرمان عظیم (Big Hero 6)) کارگردانی این انیمیشن را با کارلوس لوپز استرادا، که قبل تر برای ساخت یک انیمیشن اصلی به دیزنی انیمیشن آمده بود، انجام داد و فیلم نامه نویس کی نووین که از نویسندگان مارول بود و در خلق داستان های ابرقهرمانی تجربه داشت هم به آن ها ملحق شد.

ویوو (Vivo) و افسون (Encanto)

لین مانوئل میراندا دو انیمیشن موزیکال قابل تحسین دارد؛ ویوو نامه عاشقانه او به کوبا و افسون دیزنی، یک فانتزی که در یک شهر مسحور نماینده کلمبیایی اتفاق می افتد. میراندا علاوه بر ایده پردازی و نوشتن هشت آهنگ اصلی برای ویوو، به جای خواننده و نوازنده مشهور این انیمیشن یعنی همان میمون کینکاجو که در میدان پر جنب و جوش هاوانا با صاحب عزیزش آندرس (با صدای خوان د مارکوس) موسیقی می نوازد هم صحبت می نماید. این تا زمانی است که یک تراژدی رخ می دهد و ویوو به میامی سفر می نماید تا آهنگ عاشقانه ای را به سوپراستار بازنشسته، مارتا (با صدای گلوریا استفان) با یاری نوجوان پر انرژی گابی (با صدای یونارالی سیمو) تقدیم کند.

کارگردان ویوو کرک دمیکو است و فیلمنامه آن به وسیله کوایرا الجریا نوشته شده و تهیه نمایندگی آن هم به وسیله لیزا استوارت، میشل وونگ، و برنده اسکار ریچ مور، با مشورت بصری به وسیله راجر دیکنز فیلمبردار برنده اسکار انجام شده است. برنده جایزه تونی و گرمی الکس لاکامویر به اسم آهنگساز و تهیه نماینده اجرایی موسیقی در این انیمیشن حضور دارد. از نظر انیمیشن، ترکیبی از سبک های گوناگون به وسیله سونی پیکچرز ایمیج وورکس استفاده شده است.

میراندا همه آهنگ های افسون را نوشت، که کارگردان های آن برون هوارد و جارد بوش، برنده های جایزه اسکار برای انیمیشن زوتوپیا (Zootopia) و کاریس کاسترو اسمیت کارگردان و نویسنده مشترک آن است. این انیمیشن درباره خانواده جادویی مادریگال است که دارای قدرت ویژه ای برای شفا، کنترل طبیعت و تغییر شکل هستند. به استثنای میرابل، که فقدان قدرت های جادویی اش اصطلاحا کلید اصلی مشکلاتی است که او با آن ها روبرو می گردد.

بخش بین الملل

در بخش بین المللی چندین مدعی وجود دارد، از جمله بل، بازسازی موزیکال فانتزی دیو و دلبر (Beauty and the Beast)، از استاد انیمه نامزد اسکار مامورو هوسودا، که دانش آموز دبیرستانی سوزو را به واقعیت مجازی U منتقل می نماید، جایی که او تبدیل به آواتار بل، خواننده مشهور دنیا می گردد و با موجودی اسرارآمیز دیدار می نماید.

فلی (Flee)، انیمیشن 2 بعدی تحسین برانگیز یوناس پوهر راسموسن، کارگردان دانمارکی، درباره یک پناهنده افغان که داستان زندگی 20 ساله خود را به شکلی تصویری روایت می نماید.

اجلاس خدایان (The Summit of the Gods) یک فیلم فرانسوی به کارگردانی پاتریک ایمبرت و بر اساس پرفروش ترین مانگا درباره یک عکاس ماجراجویی ژاپنی و یک کوهنورد با علاقه زیادی در پی پیدا کردن یک مکتشف است که ظاهرا در هیمالیا گم شده است.

آن فرانک کجاست (Where Is Anne Frank) به کارگردانی آری فولمن که تصور مجدد دو بعدی از خاطرات فرانک است، اهمیت میراث هولوکاست امروز او را نشان می دهد.

جنگ تک شاخ ها (Unicorn Wars)، به کارگردانی آلبرتو وازکز که دنباله ای از پسر پرنده؛ بچه های فراموش شده (Birdboy: The Forgotten Children) است، خرس های عروسکی را در برابر تک شاخ در نبرد آخرالزمانی قرار می دهد.

در ادامه فهرستی از مدعیان آورده شده که تا زمانی که تمامی آن ها را نبینیم، قضاوت در خصوصشان مشکل خواهد بود.

انیمیشن های پیشتاز

  • بل (Belle)
  • فلی (Flee)
  • لوکا (Luca)
  • میشل ها علیه ماشین ها (The Mitchells vs. The Machines)
  • رایا و آخرین اژدها (Raya and the Last Dragon)

انیمیشن های مدعی

  • بازگشت به عقب (Back to the Outback)
  • کریپتوزو (Cryptozoo)
  • افسون (Encanto)
  • ران اشتباه رفته است (Rons Gone Wrong)
  • آواز 2 (Sing 2)
  • پادشاه آهو (The Deer King)پیش بینی اسکار
  • اجلاس خدایان (The Summit of the Gods)
  • جنگ تک شاخ ها (Unicorn Wars)
  • ویوو (Vivo)
  • آن فرانک کجاست (Where Is Anne Frank)

انیمیشن هایی که شانس کمتری دارند

  • خانواده آدامز 2 (The Addams Family 2)
  • بچه رییس؛ تجارت خانوادگی (The Boss Baby: Family Business)
  • هتل ترانسیلوانیا 4 (Hotel Transylvania: Transformania)
  • سگ های نگهبان (Paw Patrol: The Movie)
  • روح رام نشده (Spirit Untamed)
  • آرزوی اژدها (Wish Dragon)

منبع: indiewire

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 17 شهریور 1400 بروزرسانی: 17 شهریور 1400 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 1875

به "کدام انیمیشن ها شانس بیشتری برای بردن اسکار 2022 دارند؟" امتیاز دهید

3 کاربر به "کدام انیمیشن ها شانس بیشتری برای بردن اسکار 2022 دارند؟" امتیاز داده اند | 2 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدام انیمیشن ها شانس بیشتری برای بردن اسکار 2022 دارند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید