رونمایی از غول برقی دوج با سقف تمام شیشه ای

به گزارش تور هند ارزان، این پیکاپ 1500 Revolution BEV نام دارد و از پیشرانه ای تمام الکتریکی بهره می برد. همان گونه که از واژه Revolution قابل حدس است، این کانسپت هم از نظر طراحی و هم از نظر فنی فصلی تازه در تاریخ برند رم باز می نماید. جالب اینکه این کانسپت به سطح سوم از فناوری خودران مجهز است و می تواند راننده خود را دنبال کند!

رونمایی از غول برقی دوج با سقف تمام شیشه ای

رم از یک پیکاپ مفهومی در نمایشگاه CES 2023 پرده برداری کرد. این پیکاپ 1500 Revolution BEV نام دارد و از پیشرانه ای تمام الکتریکی بهره می برد.

کمپانی رم به عنوان شاخه ای تازه از دوج به عنوان یکی از زیرمجموعه های هولدینگ استلاتیس (فیات- کرایسلر و پژو سیتروئن) از یک پیکاپ مفهومی در نمایشگاه CES 2023 پرده برداری کرد. این پیکاپ 1500 Revolution BEV نام دارد و از پیشرانه ای تمام الکتریکی بهره می برد. همان گونه که از واژه Revolution قابل حدس است، این کانسپت هم از نظر طراحی و هم از نظر فنی فصلی تازه در تاریخ برند رم باز می نماید. جالب اینکه این کانسپت به سطح سوم از فناوری خودران مجهز است و می تواند راننده خود را دنبال کند!

عرضه نسخه فراوری انبوه از سال 2024

پیکاپ کانسپت رم 1500 Revolution BEV در حقیقت پیش نمایشی از یک مدل فراوریی را ارائه می نماید. آنطور که مایک کووال، مدیرعامل شرکت رم اعلام نموده است، نمونه های اولیه این مدل به منظور انجام تست های گسترده، سال آینده راهی خیابان ها خواهند شد. طبق صحبت های وی، نسخه فراوری انبوه هم از سال 2024 به فروش خواهد رسید. این پیکاپ پس از ورود به بازار، رقابت مستقیمی با فورد F-150 Lightening و شورولت سیلورادوی برقی خواهد داشت.

طراحی مدرن و پیشرفته رم 1500 Revolution BEV

از لحاظ طراحی، پیکاپ رم 1500 Revolution BEV چهره کاملأ مدرنی دارد، اما درعین حال ویژگی های هویتی را از اجداد خود به ارث برده است. این کانسپت مجذوب کننده روی رینگ های غول پیکر 24 اینچی و تایر های مخصوص آفرود 35 اینچی حرکت می نماید. جالب آنکه همچون پیکاپ هامر، هر چهار چرخ این خودروی مفهومی فرمان پذیر هستند و تا 15 درجه زاویه می گیرند. سیستم تعلیق هم از نوع بادی و قابل تنظیم است.

جدیدترین کانسپت رم به سه ردیف صندلی مجهز است. البته ردیف سوم صرفأ در مواقع ضروری و در مسافت های کوتاه می تواند کاربردی باشد. مثل تمامی خودرو های برقی، در این خودرو نیز زیر کاپوت جلو خالی است و می توان از محفظه موجود برای حمل لوازم استفاده کرد. بخش میانی این محفظه دریچه ای دارد که هم راستا با کنسول میانی تا قسمت بار عقب امتداد پیدا نموده است. این دریچه مالک را قادر می سازد اشیایی به طول 5.5 متر را با رم 1500 Revolution BEV حمل کند.

در کانسپت رم 1500 Revolution BEV خبری از ستون B نیست. به علت حذف این ستون، مهندسان لولای در های عقب را روی ستون C نصب نموده اند. نتیجه اینکه همچون خودرو های لوکس رولزرویس، در های این پیکاپ برقی خلاف جهت هم باز می گردد. این پیکاپ یک ویژگی دیگر را نیز از رولزرویس الگوبرداری نموده و آن عبارت است از ثابت باقی ماندن لوگوی رم در مرکز رینگ ها هنگام حرکت.

مثل نمای بیرونی، کابین رم 1500 Revolution BEV بسیار مدرن و آینده نگرانه است. فرمان این پیکاپ برقی فرم بیضی شکلی دارد و سیستم اینفوتینمنت به وسیله دو نمایشگر 14.2 اینچی مدیریت می گردد. جالب اینکه یکی از این نمایشگر ها جداشدنی است و راننده می تواند از آن به عنوان تبلت استفاده کند. مکمل عملکرد این نمایشگرها، سیستم هداپ دیسپلی مبتنی بر واقعیت افزوده است. این پیکاپ مفهومی پیشرفته دستیار صوتی نیز دارد و با یاری فرمان های صوتی می توان بعضی تجهیزات را کنترل کرد.

علاوه بر موارد فوق، باید به قابلیت Shadow Mode هم اشاره کنیم. این قابلیت به رم 1500 Revolution BEV اجازه می دهد با حفظ فاصله مطمئن، در پی راننده خود راه بیفتد! رم می گوید این ویژگی ماحصل وجود سنسور ها و دوربین های متعدد و بهره مندی از سطح سوم فناوری خودران است.

پشتیبانی از باتری های بسیار حجیم

رم 1500 Revolution BEV از پلتفرم STLA Frame گروه استلانتیس سود می برد. این پلتفرم از باتری های حجیم پشتیبانی می نماید، طوری که امکان نصب پک باتری 200 کیلووات ساعتی در آن وجود دارد. با اتکا به چنین باتری پرظرفیتی، می توان تا 500 مایل یا 800 کیلومتر مسافت را بدون احتیاج به شارژ مجدد طی کرد.

پشتیبانی از شارژ سریع 350 کیلوواتی دیگر ویژگی پلتفرم STLA Frame است که باید به آن اشاره کنیم. این ویژگی اجازه می دهد تنها با 10 دقیقه شارژ، بتوان تا 100 مایل یا 160 کیلومتر مسافت را پشت سر گذاشت. در رابطه با مشخصات فنی دقیق فعلأ اطلاعات چندانی در دست نیست، فقط می دانیم پیشرانه دوموتوره است و تمامی چرخ ها محرک هستند.

منبع: دیجیاتو

منبع: فرادید
انتشار: 24 دی 1401 بروزرسانی: 24 دی 1401 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 2278

به "رونمایی از غول برقی دوج با سقف تمام شیشه ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی از غول برقی دوج با سقف تمام شیشه ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید