رونق صنعت گردشگری چین به سبک جدید

به گزارش تور هند ارزان، شیوع ویروس کرونا سبب شده است بخش گردشگری چین به روش های جدیدی نظیر معرفی زنده مناطق دیدنی، تعریف تورهای خاص انفرادی و خانوادگی و ایجاد زیرساخت های هوشمند جهت کنترل تعداد بازدیدکنندگان مراکز گردشگری به وسیله فروش و نوبت دهی آنلاین بلیت روی آورد.

رونق صنعت گردشگری چین به سبک جدید

بهترین تجربه سفر را به کانادا تجربه کنید و با مجری مستقیم تورهای کانادا بهترین برنامه سفر را برای خود انتخاب کنید.

به گزارش ایرنا کارشناسان بر این باور هستند که در دوران پسا کرونا، این صنعت شاهد رویه های متفاوتی باشد به عنوان نمونه آمارها حاکی است گردشگران اهمیت بیشتری به کیفیت سفر نظیر نوع وسیله نقلیه و سطح بهداشت اقامت گاه ها می دهند.

تحلیل داده های دو نرم افزار مسافرتی مشهور چین نشان می دهد که رزرو هتل های 4 ستاره و بالاتر، در ماه مارس دو برابر مقدار مشابه در سال قبل شده و تهیه بلیت های درجه یک 46 درصد افرایش یافته است.

با فروکش کردن شیوع ویروس کرونا، موزه ملی چین و بعضی از اماکن و مناظر گردشگری این شهر از جمله شهر ممنوعه و دیوار چین تحت تدابیری پذیرای عموم شده است.

روزانه سه هزار بازدیدنماینده در سه نوبتِ پراکنده می توانند از موزه پکن دیدن نمایند، رزرو بلیت ها باید هفت روز جلوتر به وسیله اینترنت صورت پذیرد و دمای بدن بازدیدنمایندگان نیز هنگام ورود چک می گردد.

رمزینه سلامت همه افراد بازدیدنماینده باید سبز رنگ باشد و افراد تمام مدت ملزم به پوشیدن ماسک هستند.

پایگاه اینترنتی وزارت فرهنگ و گردشگری چین روز یکشنبه گفت در روز سوم تعطیلات 5 روزه روز جهانی کارگر، 30 میلیون و 944 هزار مسافر راهی مقاصد مختلف در چین شده اند که درآمد حاصل از آن به 12 میلیارد و 430 میلیون یوان رسید.

در طول سه روز قبل از شروع این تعطیلات نیز 85 میلیون مسافر در چین تردد کردند که درآمد حاصل از آن به 35 میلیارد یوان رسید.

جاهای دیدنی چین در این دوران به طور منظم به روی مردم باز بودند اما دولت هشدار داد که با توجه به پا بر جا بودن خطر سرایت کرونا، مردم باید هوشیاری خود را حفظ نمایند.

در سال های 2011 تا 2016 چین 500 میلیارد دلار برای توسعه صنعت گردشگری کشور هزینه کرده است این رقم برای سال های 2016 تا 2020 میلادی به یک هزار و 220 میلیارد دلار رسیده است که با این حساب بیش از 10 درصد از جی دی پی (رشد فراوری ناخالص داخلی) چین را صنعت گردشگری به خود اختصاص خواهد داد.

انجمن گردشگری تجاری جهانی در گزارش خود آورده است که چین با پیشی دریافت از آمریکا به بزرگترین بازار گردشگری تجاری نیز تبدیل شده است و آمریکایی ها بر این اساس در سال 2015 میلادی معادل 290 میلیارد دلار هزینه کردند اما چینی ها رقمی نزدیک به 291 میلیارد دلار هزینه کرده اند.

همین انجمن گزارش کرده است که این فاصله در سال 2017 میلادی نیز با صرف 320 میلیارد دلار برای چینی ها و 295 میلیارد دلار در آمریکا، بوده است.

گزارش ها حاکی است در بخش گردشگری چین در حال حاضر 79 میلیون و 100 هزار نفر مشغول به کار هستند که معادل 10.2 درصد از کل جمعیت شاغل کشور محسوب می گردد.

سال گذشته بیش از 122 میلیون چینی به خارج از کشور مسافرت کرده اند.

منبع: چمدان
انتشار: 12 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 1105

به "رونق صنعت گردشگری چین به سبک جدید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونق صنعت گردشگری چین به سبک جدید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید