رئیس جمهور ترکمنستان با حفاری آثار تاریخی در جهت جاده ابریشم موافقت کرد

به گزارش تور هند ارزان، رئیس جمهوری ترکمنستان با حفاری آثار تاریخی در راستا جاده ابریشم برای سال های 2018- 2021 موافقت کرد.

رئیس جمهور ترکمنستان با حفاری آثار تاریخی در جهت جاده ابریشم موافقت کرد

تویلی اف معاون رئیس جمهوری ترکمنستان در امور علوم برنامه دولتی کابینه وزرای ترکمنستان در روز 12 دیماه پیشنهاد داد که آثار تاریخی در راستا جاده ابریشم را که مشترکاً به وسیله آموزشگاه علوم این کشور و مدیریت ملی حفظ و بازسازی آثار تاریخی (زیر نظر وزارت فرهنگ ترکمنستان) اجرا می گردد، حفاری شوند.

تویلی اف، این طرح برای سال های 2018-2021 با دعوت متخصصان و مراکز علمی و پژوهشی کشورهای خارجی پیش بینی شده و در آن، دستاوردهای باستان شناسی دوران باستان و قرون وسطی از لحاظ باستان شناسی، معماری، نژادشناسی و سایر مباحث تاریخی و پژوهشی مورد آنالیز قرار خواهند گرفت.

با هدف عرضه آثار تاریخی میراث فرهنگی کشور، برنامه های ویژه تلویزیونی و رادیویی تهیه می گردد. بعلاوه برگزاری همایش های علمی، ساخت فیلم های سینمایی و مستند در دستور کار قرار گرفته است. علاوه بر حفاری آثار تاریخی و فرهنگی در راستا جاده ابریشم، برای بازسازی آن ها نیز پیش بینی های لازم انجام شده و متعاقباً اقدامات لازم برای ثبت این آثار در لیست میراث جهانی یونسکو به عمل خواهد آمد.

رئیس جمهوری ترکمنستان برنامه های کاری پیشنهاد شده را تایید کرد و به مسئولان مربوطه دستورات لازم را برای معرفی میراث ارزش های تاریخی و فرهنگی جاده ابریشم صادر نموده است.

منبع: کجارو / خبرگزاری مهر
انتشار: 26 بهمن 1400 بروزرسانی: 26 بهمن 1400 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 2044

به "رئیس جمهور ترکمنستان با حفاری آثار تاریخی در جهت جاده ابریشم موافقت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس جمهور ترکمنستان با حفاری آثار تاریخی در جهت جاده ابریشم موافقت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید