دانشگاه فردوسی در ارائه دروس مجازی ضعیف عمل کرد

به گزارش تور هند ارزان، دبیر شورای صنفی دانشگاه فردوسی با اشاره به ضعف سیستم مجازی این دانشگاه گفت: دانشگاه فردوسی در ارائه دروس مجازی از 50 دانشگاه دولتی کشور عقب مانده است.

دانشگاه فردوسی در ارائه دروس مجازی ضعیف عمل کرد

محمدرضاحسینی محراب، دبیر شورای صنفی دانشگاه فردوسی، در گفتگو با خبرنگار خبرنگاران، گفت: با شیوع ویروس کرونا دانشگاه های کشور شروع به آموزش مجازی کردند که در این راستا، علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزارت علوم درباره آموزش های مجازی در دانشگاه ها گفته است که در این دوره کوتاه یک ماهه، بیش از 50 دانشگاه دولتی ما توانستند بیش از 90درصد دانشجویان خود را با آموزش مجازی پوشش دهند.

حسینی محراب مطرح کرد: چندی پیش دانشگاه فردوسی در اطلاعیه ای گفت 50 درصد اساتید دانشگاه با روش های مختلف به آموزش مجازی پرداختند.

دبیر شورای صنفی دانشگاه فردوسی شرح داد: این مورد طبق گزارشی از آمارگیری شورای صنفی دانشکده ریاضی از دروس مجازی این دانشکده به صورت آزمایشی انجام و صحت سنجی شد که در این دانشکده برابر با آمار اعلام شده توسط دانشگاه، یعنی ارائه پنجاه درصدی دروس بود.

وی در ادامه اضافه کرد: دانشگاه فردوسی که در ارائه دروس مجازی از 50 دانشگاه دولتی در کشور عقب مانده، آمار جدیدی در هفتاد سالگی خود ارائه کرد که ممکن است به کاهش اعتبار آن منجر شود.

حسینی محراب بیان کرد: اگر دانشگاه فردوسی نتواند ضعف سیستم مجازی و اساتید و بی برنامه بودن بعضی از آن ها برای نحوه درست انتقال مطالب آموزشی را تصحیح کند باید منتظر یک آینده بحرانی باشد. نکته حائز اهمیت ادعای مجموعه فاوای دانشگاه فردوسی است که سامانه پویا و اینترنت داخلی دانشگاه را مدیریت و پشتیبانی می کند.

وی تاکید کرد: چطور ریاست مرکز فاوای فردوسی به عنوان مدیر برتر فناوری اطلاعات برگزیده شده است؟ اگر سیستم اختصاصی فردوسی پاسخگو برای رقابت در این عرصه 50 دانشگاه نیست، مسئولین باید پاسخگو وضع اسفناک فعلی باشند و هرچه سریع تر به شیوه بقیه دانشگاه های برتر در این زمینه، برای بهبود وضع موجود تلاش کرده و گزارش برنامه های پیش رو را به دانشجویان بدهند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 31 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 1017

به "دانشگاه فردوسی در ارائه دروس مجازی ضعیف عمل کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشگاه فردوسی در ارائه دروس مجازی ضعیف عمل کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید