دانشگاه صدا و سیما تعطیلی خوابگاه ها به دلیل ابتلای دانشجویان به کرونا را تکذیب کرد

به گزارش تور هند ارزان، روابط عمومی دانشگاه صدا و سیما در پی انتشار مطالبی در مورد ابتلای جمعی از دانشجویان این دانشگاه به بیماری کرونا و تعطیلی خوابگاه های دانشجویی، این خبر را تکذیب کرد.

دانشگاه صدا و سیما تعطیلی خوابگاه ها به دلیل ابتلای دانشجویان به کرونا را تکذیب کرد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، روابط عمومی دانشگاه صدا و سیما در پی انتشار مطالبی در مورد ابتلای جمعی از دانشجویان دانشگاه صداوسیما به بیماری کرونا و توقف امتحانات و تعطیلی خوابگاه های دانشجویی به این دلیل در بعضی سایت ها و خبرگزاری ها، نکات زیر به اطلاع می رسد:

1- پس از آنکه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مورد برگزاری امتحانات حضوری در دانشگاه ها، اختیار تصمیم گیری را به دانشگاهها واگذار کردند، دانشگاه صداوسیما با آنالیز مجموع شرایط، از جمله تعداد دانشجو، ظرفیت خوابگاهها، تعداد امتحانات، مسائل متعدد برگزاری امتحانات غیرحضوری، احتمال خدشه در سلامت امتحانات و نقض عدالت آموزشی، و نیز با توجه به درخواست مکرر دانشجویان جهت طی مراحل فارغ التحصیلی و جذب در سازمان صدا و سیما و احتیاج این سازمان، در نهایت با اخذ نظر تخصصی مرکز بهداشت سازمان تصمیم به برگزاری امتحانات به صورت حضوری گرفت.

2- یکی از مسائل برگزاری امتحانات غیر حضوری، مسائل دسترسی به اینترنت و دستگاه رایانه در بعضی نقاط محروم و شهرهای کوچک بود که موجب می شد دانشجویان ملزم به سفرهای روزانه از روستا به شهر برای شرکت در جلسه امتحان مجازی می شدند و هم احتمال ابتلا به بیماری نسبت به محیط دانشگاه بیشتر بود و هم احتمال قطع اینترنت و از دست دادن امتحان و عقب افتادن فارغ التحصیلی و جذب در سازمان.

3- جلسات تخصصی با مسئولان مرکز بهداشت صداوسیما که مدیریت بیماری کرونا در سازمان را برعهده داشتند برگزار گردید، و موافقت آنها با برگزاری امتحانات حضوری با توجه به شرایط و امکانات دانشگاه صداوسیما دریافت شد و برای حفظ سلامت دانشجویان و کارمندان در حین برگزاری امتحانات، دستورالعمل های بهداشتی ویژه ای در مورد شرایط اسکان در خوابگاه، غربالگری، تهیه و توزیع غذا و حتی حمل و نقل دانشجویان تدوین و ابلاغ شد.

4- علاوه بر این دستورالعمل های مذکور و علی رغم تعداد بسیار اندک دانشجویان دانشگاه صدا و سیما نسبت به سایر دانشگاه های تهران، دانشگاه صدا و سیما تصمیم گرفت به منظور کاهش تراکم حضور دانشجویان در خوابگاه های دانشجویی، زمان برگزاری امتحانات دانشجویان کارشناسی ارشد و دانشجویان کارشناسی و کاردانی را تفکیک کند، به نحوی که در زمان حضور دانشجویان در خوابگاهها صرفا در هر اتاق تنها یک و یا دو دانشجو ساکن گردد.

5- طی هماهنگی و مکاتبه با استانداری تهران و ستاد مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران، کارشناسان و بازرسان ستاد مذکور از مکان برگزاری امتحانات و خوابگاههای دانشجویی بازدید کردند و پس از این بازدیدها و آنالیز امکانات و شرایط دانشگاه، برگزاری حضوری امتحانات را بلامانع خاطرنشان کردند.

6- در نهایت پس از در نظر دریافت تمام تمهیدات لازم امتحانات دانشجویان کارشناسی ارشد بدون هیچ مسئله ای برگزار گردید و بعد ازآنکه دانشجویان خوابگاهها را ترک کردند تمام فضای خوابگاه ضدعفونی شده و شرایط برای پذیرش دانشجویان کاردانی و کارشناسی آماده شد.

7- در ادامه امتحانات دانشجویان کاردانی و کارشناسی نیز با رعایت دستورالعمل های ابلاغی شروع شد و هفته اول این امتحانات نیز بدون هیچگونه مسئله ای خاتمه یافت. در خاتمه هفته اول با اوج گیری شیوع بیماری کرونا در سراسر کشور و تصمیم استانداری تهران مبنی بر تعطیلی بعضی مراکز از جمله سالن های ورزشی، تالارهای پذیرایی و ... علی رغم پیگیری مسئولان دانشگاه، در مورد تعطیلی دانشگاهها تصمیم جدیدی ابلاغ نشد و تصمیم استانداری مبنی بر ادامه فعالیت دانشگاهها اعلام شد و به همین دلیل برگزاری امتحانات در هفته دوم نیز ادامه یافت.

8- مرکز بهداشت سازمان صداوسیما که از ابتدا شرایط را رصد می کرد، پس از افزایش شیوع بیماری کرونا در تهران و در سازمان صدا و سیما و بوجود آمدن شرایط جدید، خاطرنشان کرد که ادامه برگزاری امتحانات حضوری و فعالیت خوابگاه ها را به مصلحت نمی داند و بهتر است به منظور پیشگیری از ابتلای احتمالی دانشجویان و شیوع این بیماری، خوابگاه های دانشجویی هرچه سریعتر تخلیه گردد. به همین دلیل بلافاصله مسئولان دانشگاه سه روز باقی مانده از امتحانات را تعطیل نموده و از دانشجویان خواستند در اسرع وقت نسبت به تخلیه خوابگاه ها اقدام کنند.

9- در همین ایام تعدادی از دانشجویان به دلیل اینکه مشکوک به بیماری کرونا بودند، مراجعه کردند که برای آنالیز به مرکز بهداشت سازمان معرفی شدند که طبق اظهارات مسئولان مرکز مذکور، نتیجه آزمایشات اولیه این افراد منفی بود لیکن به دلیل اینکه بعضی از دانشجویان ابراز می داشتند که بعضی علائم از جمله از دست دادن حس بویای و چشایی دارند، پزشک اورژانس مرکز بهداشت برای ایشان توصیه استراحت چند روزه در منازل شخصی و سپس در صورت تشدید علائم آنالیز بیشتر تجویز می نماید.

10- متاسفانه در این مدت رفتارهای مشکوکی نیز از بعضی دانشجویان سر زد که با اجتماع در بعضی اتاق های خوابگاه و یا رفت و آمدهای جمعی غیرضروری به مراکزی در سطح شهر، سلامتی سایر دانشجویان را در معرض خطر قرار دادند که این موضوع تحت آنالیز می باشد.

11- پس از اعلام تعطیلی خوابگاهها، تعدادی از دانشجویان ضمن فضاسازی کاذب و برهم زدن آرامش روانی سایر دانشجویان، به مخالفت با بازگشت دانشجویان به شهرستان های خود پرداختند و در اقدامی خودسرانه و فاقد مبنای علمی و تخصصی، خواهان قرنطینه بعضی دانشجویان مشکوک به بیماری در خوابگاه و انجام تست کرونا برای همه دانشجویان شدند.

در این خصوص نیز مسئولان دانشگاه نظر تخصصی مرکز بهداشت صداوسیما را جویا شدند که با هر دو این درخواستها مخالفت شد.

جناب آقای دکتر حسینی رئیس مرکز بهداشت صداوسیما در مصاحبه با روابط عمومی دانشگاه صداوسیما در این خصوص اظهار داشتند:

اما اگر بیماری چه دانشجو، چه غیر دانشجو، علایم بیماری کرونا را دارد و پزشک با آزمایش و یا با معاینه تشخیص بیماری کووید 19 را داده است یعنی قطعی جواب آزمایش مثبت هست، در این شرایط بهترین حالت ممکن این است که این افراد اگر علایم شدید تنفسی ندارد در خانه خودشان بصورت جداگانه مراقبت شوند تا آن حمایت های عاطفی و خانوادگی و تغذیه ای از فرد بگردد تا شرایط بهتری پیدا کند. بهترین حالت را در این می بینیم که که این افراد در خانه خود بمانند.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا احتیاج است که از تمام دانشجویان ساکن خوابگاه تست کرونا گرفته گردد، انجام آزمایش برای همه دانشجویان را لازم ندانست و گفت: آزمایش pcr برای کسانی که هیچ علامتی ندارند ضرورتی ندارد چون حتی اگر شما آزمایش pcr انجام بدهید 72 ساعت دیگر نتیجه معین می گردد و معلوم نیست که شخص در طول این 72 ساعت، از یک فرد ناقل دیگر این بیماری را نگیرد و امکان پذیر نیست که ما هر روز از همه مردم آزمایش pcr بگیریم. لذا توصیه می گردد تا زمانی که ما علایم بیماری را نداشته باشیم واقعا احتیاج به آزمایش تشخیصی نیست و کافی است همان رعایت های بهداشتی در نظر داشته باشیم ... لذا هیچ احتیاجی به تست همه ساکنان خوابگاههای دانشجویی نیست.

12- نکته حائز اهمیت این است که تمام این پیشنهادات مسئولان دانشگاه در حالی بود که هیچ دانشجویی که نتیجه آزمایش او به صورت قطعی مثبت باشد وجود نداشت و تنها برای برطرف نگرانی چند دانشجوی مشکوک و یا سایر ساکنین، این پیشنهادات پیگیری شد. تا به امروز هم هیچ مدرکی مبنی بر ابتلای قطعی دانشجویان ساکن خوابگاه ارائه نشده است. با این وجود باز هم در همان زمان به دانشجویان اعلام شد که هرکس علائمی دارد که مشکوک به این بیماری است و یا حتی نگران است که مبتلا شده باشد جهت انجام آزمایش به مرکز بهداشت سازمان معرفی خواهد شد اما روز بعد هیچ دانشجویی چنین درخواستی نداشت و حتی یک نفر جهت تست مراجعه نکرد و همه دانشجویان ضمن تخلیه خوابگاهها به شهر های خود بازگشتند. لذا ادعای باقی ماندن نیمی از دانشجویان در خوابگاه دروغ است. ادعای ابتلای جمعی از دانشجویان به کرونا هم دروغ است. ادعای وخیم بودن حال بعضی دانشجویان هم بنا به اعلام مرکز بهداشت سازمان که معاینه و آزمایش ها را انجام داد، دروغ است. ادعای آواره شدن دانشجویان در خیابان ها هم دروغ است و بعضی دانشجویان که مشکل تهیه بلیط داشتند تا سه روز بعد از اعلام تعطیلی هم بدون هیچ مسئله ای در خوابگاه اقامت داشتند . ادعای تماس دکتر زالی و یا سایر مقامات استان با رییس دانشگاه جهت غیر حضوری شدن امتحانات هم دروغ است. متاسفانه همه این دروغ ها هم با ادعاهای ارزشی و به قصد قربت! نشر داده می شد که البته جز رسوایی برای مدعیان حاصلی نداشت و برای همه روشن شد که اهداف ناسالم دیگری در پس صحنه برای تخریب وجهه دانشگاه وجود داشته است.

بدیهی است پیگیری قانونی در مورد نشر اکاذیب و تحریک به اخلال در امور دانشگاه از مجاری ذیصلاح انجام خواهد شد.

روابط عمومی دانشگاه صدا و سیما

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 31 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 1233

به "دانشگاه صدا و سیما تعطیلی خوابگاه ها به دلیل ابتلای دانشجویان به کرونا را تکذیب کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشگاه صدا و سیما تعطیلی خوابگاه ها به دلیل ابتلای دانشجویان به کرونا را تکذیب کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید