خلیلزاد: ادامه خشونت ها فرایند صلح را تضعیف می نماید

به گزارش تور هند ارزان، نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان با تاکید بر کاهش فوری و محسوس خشونت ها گفت که ادامه خشونت ها توسط طالبان و دولت افغانستان فرایند صلح را تضعیف می نماید.

خلیلزاد: ادامه خشونت ها فرایند صلح را تضعیف می نماید

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، زلمی خلیلزاد نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان با اعلام سفر به قطر گفت با این امیدواری راهی منطقه شده است که طالبان و دولت افغانستان در مرحله بعدی مذاکرات به طور محسوسی پیشرفت خواهند کرد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

وی اضافه کرد: هر دو طرف باید نشان دهند که با مصالحه واقعی و مذاکره درباره یک توافق سیاسی در اسرع وقت و کاهش فوری و قابل توجه خشونت، آتش بس، به نفع مردم افغانستان عمل می نمایند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

نماینده ویژه آمریکا با اشاره به افزایش درگیری ها در سراسر افغانستان در آستانه دور دوم مذاکرات صلح نیز گفت: سطح فعلی خشونت ها از جمله قتل های هدفمند، پذیرفتنی نیست. آن هایی که خشونت ها را تداوم می بخشند، می خواهند فرایند صلح و آینده کشور را تضعیف نمایند. آن ها بازتاب دهنده اراده مردم افغانستان، که آرزوی صلح را دارند، نیستند .

براساس بیانیه وزارت خارجه آمریکا، خلیلزاد در دوحه با تیم مذاکره نماینده افغانستان و دوحه ملاقات می نماید تا ضمن ترغیب آن ها، برای تسریع فرایند صلح، کاهش فوری و قابل توجه خشونت ها و آتش بس و نیز توافق درباره نقشه راه سیاسی و تقسیم قدرت حمایت آمریکا را وعده دهد.

بیانیه می افزاید که خلیلزاد در سفر به کابل با سران افغانستان ملاقات خواهد نمود و حمایت آمریکا از مردم و نیروهای امنیتی افغانستان را متعهد خواهد شد.

به گفته منابع، نماینده ویژه آمریکا پیش از سفر به دوحه برای ملاقات با مقامات افغان وارد کابل شده است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 بهمن 1399 بروزرسانی: 23 بهمن 1399 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 1515

به "خلیلزاد: ادامه خشونت ها فرایند صلح را تضعیف می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خلیلزاد: ادامه خشونت ها فرایند صلح را تضعیف می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید