خبرنگاران نتایج اولیه انتخابات آمریکا، پیروزی ترامپ در چهار ایالت

به گزارش تور هند ارزان، تهران - خبرنگاران - نتایج اولیه پنجاه و نهمین دور انتخابات ریاست جمهوری آمریکا حاکی از پیروزی دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواستار در ایالت های ایندیانا، کنتاکی ، کارولینای جنوبی و ویرجینای غربی است و تا کنون پیروز به کسب 33 رای الکترال از این ایالت ها شده است.

خبرنگاران نتایج اولیه انتخابات آمریکا، پیروزی ترامپ در چهار ایالت

به گزارش بامداد چهارشنبه خبرنگاران به نقل از رسانه های آمریکا، بایدن نیز تا این لحظه ارای ایالت ورمونت و ویرجینیا را به خود اختصاص داده در این ایالت ها پیروز شده است. بایدن تا کنون 16 رای الکترال کسب نموده است.

هنوز تکلیف ایالت های معین کننده از جمله فلوریدا تعیین نشده است.

چهار ایالتی که ترامپ در آنها پیروز شده، از قبل نیز وضیعت شان تقریبا تعیین بود و نمی تواند ملاک دقیقی برای پیش بینی نتیجه نهایی انتخابات باشد.

مهم ترین عامل در پیروزی یا شکست یک نامزد در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، تعداد آرای مردمی آنان نیست، بلکه میزان کسب آرای الکترال سرنوشت انتخابات را رقم می زند. هر نامزد برای پیروزی درانتخابات ریاست جمهوری از مجموع 538 رأی به حداقل 270 رأی الکترال احتیاج دارد تا بتواند به کاخ سفید راه یابد.

پنجاه و نهمین دور انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بامداد سه شنبه سوم نوامبر به وقت محلی در آمریکا شروع شد.

بر اساس آمار منتشر شده از تارنمای پروژه انتخابات تا این لحظه در این دوره از انتخابات آمریکا، 101 میلیون و 167 هزار و 740 نفر آرای خود را پیش از موعد به صندوق ها انداخته اند. 35 میلیون و 923 هزار و 53 نفر آنها به صورت حضوری و 65 میلیون و 244 هزار و 687 نفر هم به صورت پستی در این انتخابات مشارکت نموده اند و هنوز آرای درخواستی پیش از موعد 26 میلیون و 858 هزار و 126 نفر بازگردانده نشده است.

اگرچه هنوز آمار تعیینی از مشارکت کنندگان امروز انتخابات منتشر نشده است اما پیش بینی می گردد که نسبت به رقابت های گذشته از درصد بالاتر برخوردار گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 14 آذر 1399 بروزرسانی: 14 آذر 1399 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 1387

به "خبرنگاران نتایج اولیه انتخابات آمریکا، پیروزی ترامپ در چهار ایالت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نتایج اولیه انتخابات آمریکا، پیروزی ترامپ در چهار ایالت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید