خبرنگاران ادامه تحصیل و عدم حضور بچه ها کار در خیابان اولویت بهزیستی است

به گزارش تور هند ارزان، سنندج - خبرنگاران - معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی کردستان گفت: عدم حضور بچه ها در خیابان و ادامه تحصیل آنها اولویت های بهزیستی هستند و در این راستا با موسسه های مردم نهاد همکاری می کنیم.

خبرنگاران ادامه تحصیل و عدم حضور بچه ها کار در خیابان اولویت بهزیستی است

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

محسن شجاعی روز آدینه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: حضور کودک در خیابان سراسر آسیب زاست و جای کودک در آنجا نیست چون علاوه بر آلودگی صوتی و شیمیایی ممکن است این بچه ها درگیر کودک آزاری و انواع سواستفاده ها شوند.

وی تاکید نمود: شهروندان بهتر است به جای یاری به این بچه ها به موسساتی که از این بچه ها کار حمایت می نمایند، یاری نمایند چرا که خرید از این بچه ها حضور آنها در خیابان را بیشتر می نماید.

شجاعی اضافه نمود: برای یاری به بچه ها کار در خیابان افراد دچار یک دوگانگی می شوند که اگر به آنها یاری ننمایند از نظر انسانی درست نیست و اگر یاری نمایند هم موجب ماندگاری آنها در محیط خطرناک خیابان می گردد.

وی با اشاره به اینکه فروش کالا توسط بچه ها به صورت معین در قانون جرم محسوب نشده است، اضافه نمود: مواردی داشته ایم که این بچه ها روزی 100 تا 150 هزار تومان درآمد هم داشته اند.

شجاعی یادآور شد: موسسه آسوی زانیاران یک سازمان مردم نهاد در سنندج چند فعالیت متفاوت انجام می دهد از جمله به صورت ویژه در حوزه بچه ها کار و دختران در معرض آسیب کار می نماید.

وی گفت: این موسسه خیریه که به صورت ویژه در حوزه بچه ها کار و آسیب دیده فعالیت می نماید علاوه بر راه اندازی مرکز آموزشی و حمایتی کودک و خانواده، بچه ها در خیابان را دسته بندی نموده و با آنها و خانواده هایشان ارتباط برقرار می نماید.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی کردستان اضافه نمود: 130 کودک در سنندج تحت حمایت این موسسه قرار دارند و می توان گفت 95 درصد از این بچه ها از خیابان ها به خانه های خود بازگشته اند.

وی گفت: بعضی از خانواده ها برای نگهداشتن بچه ها در خانه همکاری نمی نمایند و چون قوه قهریه ای در دست نداریم بدون همراهی آنها نمی توان کاری از پیش برد.

شجاعی با اشاره به اینکه اگر این 130 کودک در شهر سنندج ساماندهی نشده بودند بر تعداد بچه ها خیابان اضافه می شد، یادآور شد: می گردد گفت کودکی نیست که مددکاران موسسه خیریه آسوی زانیاران با خانواده آن صحبت ننموده باشند.

وی با بیان اینکه مطلع سازی اولین گام برای یاری به خانواده بچه ها کار است، اضافه نمود: مددکاران با حضور در منزل این خانواده ها و در درجه اول صحبت با مادران بچه ها کار آنها را از خطرات مطلع می نمایند.

شجاعی با اشاره به اینکه تا جایی که ممکن باشد حمایت های اقتصادی از این خانوده ها می گردد اما این حمایت ها همیشگی نیست، اضافه نمود: برای این بچه ها بسته های تحصیلی، سبد غذایی و این روزها بسته های بهداشتی تهیه و در اختیارشان قرار می گیرد.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی کردستان تاکید نمود: هزینه های ثبت نام، تهیه کتاب و نیازهای پزشکی آنها هم از سوی بهزیستی پرداخت می گردد.

وی گفت: پزشکانی خیری در شهر داریم که رایگان به این بچه ها خدمات ارائه می دهند به عنوان مثال سال گذشته فقط در بخش دندانپزشکی خدماتی به ارزش 80 میلیون تومان به این بچه ها توسط پزشکان خیر ارائه شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 18 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 1207

به "خبرنگاران ادامه تحصیل و عدم حضور بچه ها کار در خیابان اولویت بهزیستی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ادامه تحصیل و عدم حضور بچه ها کار در خیابان اولویت بهزیستی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید