خاطرات زن ایزدی از خرید و فروش او در بازار برده فروشان داعش

به گزارش تور هند ارزان، خبرنگاران: اسکای نیوز روایتی از یک زن ایزدی را منتشر کرد که 6 سال از عمرش را در جهنم برپا شده بوسیله داعش سپری کرد.

خاطرات زن ایزدی از خرید و فروش او در بازار برده فروشان داعش

به گزارش خبرنگاران به نقل از برنا رسانه های خبری گزارشی از یک روایت زن ایزدی را به نام شریهان منتشر کردند که 6 سال از عمر خود را پس از ربوده شدن، در جهنم برپا شده از سوی داعش سپری کرد.

بر اساس این گزارش، این زن ایزدی که شریهان رشو نام داشت، پس از ربوده شدن از سنجار عراق به دست گروه تروریستی داعش در سال 2014، در زندان عقاب واقع در شهر ادلب سوریه زندانی شد.

عِقاب یک زندان عادی نبود، بلکه عبارت بود از بازار بردگانی که از سوی ترکیه اداره می شد. شریهان در این زندان به مانند بردگان زندگی کرد و در پشت میله های این زندان که از روستای کنصفره تا روستای دیرسنبل در ادلب کشیده شده بود، زندگی خود را می گذراند. این زندان از سوی جبهه النصره که معروف به هیئت تحریر الشام است و از سوی ترکیه و قطر حمایت می شد، اداره می گشت.

شریهان 23 ساله در روایتی شوکه کننده از چگونگی به اسارت گرفته شدن خود، برادر معلول اش و همسایه اش از سوی همسایگان عراقی شان که به داعش پیوسته بودند، سخن گفته است.

این دختر ایزدی در مصاحبه با پایگاه خبری شبکه اسکای نیوز عربی از سفر های مرگی که به هنگام زندگی خود با این گروه تروریستی میان و سوریه و عراق داشته، صحبت نموده و خاطرات زندان مرگی که در شهر ادلب داشته است را به یاد می آورد.

شروع از عراق

داعش 6 سال پیش در روستا های سنجار که وطن اصلی ایزدی ها در عراق محسوب می گردد، گسترش یافت و به گفته شریهان، اقدامات وحشتناک نسل کشی داعش، ایزدیان را بر آن داشت تا برای فرار از مرگ و قتل عام به کوه ها پنا برند.

در شروع شریهان به دست فردی به نام الشیخ سالم الجزراوی که همسایه عراقی وی محسوب می شد، به اسارت گرفته شد. او در این خصوص می گوید: صدا گلوله ها و تکبیر ها در هر جای روستای ما پیچیده بود. من، مادرم و برادر معلولم و همسایه مان شیرین به سوی کوه برای حمایت از خود فرار کردیم، اما گشت مسلحان داعش که همسایگان ما نیز در میان آن ها بودند، در کمین ما نشستند و پس از کشتن مادرم، ما را به عنوان گروگان گرفتند و به روستای خانصور (در شهر سنجار عراق) بردند.

بازار برده فروشی

با شلاق، چوب، محرومیت، گرسنگی و ترس شریهان که در آن موقع 16 سال داشت، روز های خود را به همراه هزاران ایزدی که از چندین روستا از جمله تل قصب، رمبوسی، کوجو، تل بنات و خانصور جمع آوری نموده بودند، بوسیله اتوبوس به شهر های موصل و رقه انتقال دادند.

وی در ادامه می گوید: سه تاجر برده که وی القاب آن ها را این چنین نام می برد: ابو حمزه، ابوموسی و ابوهاجر از نخستین افرادی بودند که آن ها را از بازار های برده فروشان در عراق خریداری و آن ها را مجبور به پوشیدن لباس های نامتعارف کردند.

سپس شریهان به مزرعه ای که فردی به نام ابوسعید مالک آن بود، برده شد. ابوسعید نخستین فردی بود که پس از خریداری شریهان، به وی تجاوز کرد. او در این خصوص می گوید: هنگامی که (ابوسعید) متوجه شد که من باردارم، با پوتین نظامی اش ضربه ای محکم به شکم من زد که در پی آن جنین سقط شد و نزدیک بود من نیز از شدت خونریزی، جان خود را از دست بدهم. من آرزوی مرگ می کردم تا از عذاب هایی که می کشم، راحت شوم.

این زن ایزدی سپس داستان خود را این طور نقل می نماید: ابوسعید بار دیگر مرا به ابوعبدالله و ابوخطاب جزراوی فروخت و پس از آن به ابو انس عراقی فروخته شدم تا معاملات فروش در خانه ابوناصر شامی به عنوان خدمتکار و برده جنسی انتها یافت.

زندان عقاب... بازار بردگان ترکیه

او در مورد عملیات های فروش میان عراق و موصل می گوید که قابل شمارش نیستند؛ اما آخرین آن ها سفری عبوری از رقه به سوی مناطق گروه تروریستی جبهه النصره در شهر ادلب بود.

این بار، تاجران برده او را از ابوعبدالله داغستانی و ابوخالد عراقی که هر دو از ادلب به رقه سوریه آمده بودند، سپس از حومه حمات به جبال الزاویه رفته بودند، خریداری کردند. او سپس در زندان عقاب که او آن را به جهنم توصیف می نماید، بازداشت شد. وی در مورد ویژگی های این زندان می گوید: زندان بسیار عظیمی بود که اتاق های تاریک فراوانی داشت، هیچ صدایی از فریاد های شکنجه شدگان در آن شنیده نمی شد.

زندان باستانی عقاب در میان منطقه کفرنبیل و الباره در جبل زاویه قرار داشت و بر پایه گزارشگران شهر ادلب، زندان های متعددی متعلق به جبهه النصره در این شهر وجود داشته است.

فرمانده تیپ ادلب شمالی که تحت نیرو های سوریه دموکراتیک قراردارد، در این خصوص گفت: زندان عقاب، ساختمانی قدیمی است که اتاق های فراوانی دارد که از آن ها به عنوان سلول های زندان برای زندانی کردن افراد انتخاب شده از سوی دستگاه اطلاعاتی ترکیه استفاده می گردد. این ساختمان همچنین شامل حیاط عظیم زیر زمینی برای تحقیق و بازپرسی بود. این زندان را فردی به نام ابوتراب جبهه که اصالتی سوری دارد، اداره می کرد.

او همچنین از وجود 50 زن بازداشتی در این زندان سخن گفت و گفت: در میان این افراد، کرد هایی از عفرین، ایزدی، علوی، مسیجی ها وجود داشتند که به عنوان زندانی با شوک الکتریکی شکنجه شده و به عنوان کافر به آن ها تجاوز می شد.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 13 بهمن 1399 بروزرسانی: 13 بهمن 1399 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 1500

به "خاطرات زن ایزدی از خرید و فروش او در بازار برده فروشان داعش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خاطرات زن ایزدی از خرید و فروش او در بازار برده فروشان داعش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید