جلسه غیرعلنی مجلس برای آنالیز بودجه 1400

به گزارش تور هند ارزان، سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی از نشست غیرعلنی در ساعات ابتدایی جلسه فردا (سه شنبه) نمایندگان برای آنالیز لایحه اصلاحی بودجه 1400 اطلاع داد.

جلسه غیرعلنی مجلس برای آنالیز بودجه 1400

به گزارش ایرنا، محمد حسین فرهنگی درباره فرآیند آنالیز لایحه اصلاحی بودجه 1400 گفت: نمایندگان مجلس در مواردی از جمله شور برای چگونگی آنالیز لایحه بودجه در بازه زمانی حدود یک ساعت نظرات، دیدگاه ها و مواردی که باید در آنالیز لایحه بودجه مدنظر قرار بگیرد در جلسه غیرعلنی مطرح می نمایند.

سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی اضافه نمود: این شور برای طرح برخی از مواردی است که نمایندگان مایل به بیان آن هستند و در ادامه نیز مجلس آنالیز لایحه بودجه را به صورت علنی در دستور کار دارد.

نماینده مردم تبریز درباره اینکه لایحه اصلاحی بودجه چه میزان نسبت به لایحه قبل تغییر نموده است، اظهار کرد: در ارقامی که لایحه اصلاحی بودجه توسط مجلس اعلام وصول شد به نظر می آید در بیشتر موارد تغییرات کمیسیون تلقیق مدنظر قرار گرفته و به آن توجه شده است. اما احتیاج است همه جزیات در صورت تایید کلیات در کمیسیون تلفیق مورد آنالیز قرار بگیرد.

فرهنگی درباره شیوه آنالیز کلیات بودجه اصلاحی 1400 نیز اعلام نمود: آنالیز کلیات بودجه اصلاحی به مانند قبل خواهد بود به این صورت که براساس آیین نامه داخلی مجلس پس از نطق رییس جمهور یا نماینده رییس جمهور پنج مخالف و پنج موافق هر کدام به مدت 10 دقیقه درباره لایحه بودجه نظرات خود را بیان می نمایند. در ادامه نیز نماینده دولت و سخنگوی کمیسیون تلفیق درباره موارد بودجه اظهار نظر خواهند کرد و در نهایت کلیات لایحه بودجه به رای نمایندگان گذاشته می گردد.

لایحه بودجه 1400 نخستین بار در 12 آذرماه 1399 توسط حسینعلی امیری معاون پارلمانی رییس جمهوری تقدیم مجلس شد. در ادامه مجلس با تشکیل کمیسیون تلفیق که مجموعی از بهترین نمایندگان دوره دوازدهم در علم اقتصاد، حقوق و بودجه نویسی هر کمیسیون بود، تشکیل شد تا در بازه زمانی 45 روزه بودجه 1400 را آنالیز نمایند. در این زمان بسیاری از ارقام در هزینه ها و مصارف بودجه تغییر کرد و انتظار می رفت نمایندگان بعد از حدود 2 ماه که از اعلام وصول لایحه بودجه می گذشت با اصلاحات کمیسیون تلفیق برای لایحه بودجه 1400موافقت نمایند. اما خاتمه نمایندگان مجلس در 14 بهمن ماه با 99 رای موافق، 148 رای مخالف و 12 رای ممتنع از مجموع 261 نماینده حاضر در جلسه علنی 14 بهمن ماه با کلیات لایحه بودجه سال 1400 مخالفت کردند.

منبع: فرارو
انتشار: 21 اسفند 1399 بروزرسانی: 21 اسفند 1399 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 1575

به "جلسه غیرعلنی مجلس برای آنالیز بودجه 1400" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جلسه غیرعلنی مجلس برای آنالیز بودجه 1400"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید