جراحی در رحم از فلج شدن 32 نوزاد جلوگیری کرد

به گزارش تور هند ارزان، به گزارش خبرنگاران به نقل از پرس اسوسیشن، در انگلیس بچه ها مبتلا به مهره شکاف دار یا اسپینا بیفیدا قبل از تولد و در رحم مادر جراحی شدند و به این ترتیب از ابتلای آنان به فلج جلوگیری شد.

جراحی در رحم از فلج شدن 32 نوزاد جلوگیری کرد

مهره شکاف نقص مادرزادی لوله عصبی یا نخاع و بیرون زدگی نخاع از حفره باز در ستون فقرات است. این اختلال از رشد کامل نخاع و ستون فقرات جلوگیری می نماید و به فلج نوزاد و همچنین مشکلاتی در روده، مثانه و کلیه منجر می گردد.

سرویس سلامت همگانی انگلیس (NHS) اعلام نموده این جراحی ظریف با حضور 30 پزشک از ژانویه 2020 میلادی روی 32 جنین در رحم مادران صورت گرفته است.

هلنا پورسل یک معلم مدرسه که جنینش با این اختلال روبرو شده بود، در هفته 23 بارداری تحت عمل جراحی نهاده شد. به این مادر اعلام شده بود احتمالاً فرزند او هنگام تولد فلج خواهد بود. اما او سه ماه پس از انجام این عمل جراحی و در مارس 2021 میلادی فرزند خود را به جهان آورد.

این نوزاد دختر می تواند پاهایش را تکان دهد، اما همچنان مقدار مایع در مغز او وجود دارد وتاکنون نشانه های رشد او رضایتبخش بوده است. البته این نوزاد هم اکنون تحت نظارت بیمارستان گریت اورموند استریت است.

این جراحی به جای آنکه پس از تولد انجام گردد در هفته 23 تا 26 بارداری روی جنین ها صورت گرفته و نتایج آن روی نوزادان بسیار بهتر است. در تیم پزشکی این عملیات جراح جنین، جراح اعصاب، متخصص بیهوشی (برای مادر و نوزاد)، رادیولوژیست و غیر حضور داشتند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 خرداد 1400 بروزرسانی: 2 خرداد 1400 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 1711

به "جراحی در رحم از فلج شدن 32 نوزاد جلوگیری کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جراحی در رحم از فلج شدن 32 نوزاد جلوگیری کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید