توسعه کشاورزی و بهبود وضع کشاورزان دو ماموریت آرمانی بانک کشاورزی است

به گزارش تور هند ارزان، آیین تکریم و معارفه مدیر شعب بانک کشاورزی استان خراسان شمالی با حضور دکتر ماهی کار رئیس هیئت مدیره بانک ، همکاران مدیریت و روسای شعب تابعه صبح پنج شنبه 4 دی ماه برگزار گردید.

توسعه کشاورزی و بهبود وضع کشاورزان دو ماموریت آرمانی بانک کشاورزی است

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ هیچکس بیشتر بدانید.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران ، دکتر داور ماهی کار با بیان این که امنیت غذایی یکی از وجوه امنیت ملی است گفت: در سیاست های کلی نظام و چشم انداز ایران در افق 1404 و همچنین در برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بر تامین امنیت غذایی و نیل به خود کفایی در محصولات کشاورزی تاکید شده است.

وی اضافه نمود: بخش کشاورزی وظیفه تامین احتیاج غذایی را با اتکا بر فراوری ملی و استفاده بهینه و کارآمد از منابع فراوری برعهده دارد.

ماهی کار با بیان این که آمارهای کلان نشان می دهد در شش ماهه نخست امسال، رشته فعالیت های گروه کشاورزی در مقایسه با مدت مشابه آن در سال قبل 1.7 درصد رشد اقتصادی مثبت داشته است، گفت: این مساله ظرفیت بخش کشاورزی را برای افزایش سرمایه گذاری نشان می دهد. وی در ادامه با توجه به نقش اعتبارات کشاورزی گفت: برای تسریع در توسعه بخش کشاورزی عوامل عدیده ای دخالت دارندکه مهمترین آن ها اعتبارات کشاورزی است.

ماهی کار یادآور شد در 87 سالی که از عمر بانک کشاورزی می گذرد نام و اساسنامه این بانک دست کم 8 بار تغییر نموده لیکن دو ماموریت آرمانی بانک ثابت و پایدار مانده است، که اولی توسعه کشاورزی و دیگری بهبود وضع کشاورزان است.

دکتر ماهی کار گفت: در برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی برای محصولات اساسی زراعی و دامی و آبزی، خودکفایی به میزان 95 درصد هدف گذاری شده است که وصول به هدف مذکوراحتیاجمند تامین اقتصادی مطمئن و بلند مدت است.

رئیس هیات مدیره بانک کشاورزی توضیح داد: به منظور جوابگویی به تقاضاهای رو به رشد و استفاده از تسهیلات بانکی در بخش کشاورزی، کوشش های همه جانبه ای در راستای تجهیز منابع اجرا شده است به گونه ای که توانسته ایم یک میلیون و پانصد هزار میلیارد ریال منابع به وسیله جمع آوری سپرده های مردمی به منظور مصرف در بخش کشاورزی تجهیز کنیم که از این مقدار 11200 میلیارد ریال توسط شعب این استان تجهیز شده است.

دکتر ماهی کار در ادامه گفت: هنوز این منابع جوابگوی احتیاجهای بخش در حوزه سرمایه گذاری نبوده و در شرایط فعلی از جمله چالش های مطرح در بخش کشاورزی، عدم کفایت منابع برای مصرف در این بخش است.

وی گفت: در کنار اهتمام اجرا شده در امر تجهیز منابع، بایستی روش های دیگری نیز پی گیری گردد تا بتوان در عرصه عمل، دو وظیفه مهم بانک را که فراهم کردن احتیاجهای اعتباری کشاورزان و همکاری و همیاری در راستا توسعه کشاورزی برای افزایش فراوریات است محقق کرد.

ماهی کار گفت: تحقق این مهم جز از راه افزایش سرمایه بانک متصور نیست و در این راستا به واسطه عملکرد مثال زدنی بانک کشاورزی که نگین پرفروغ انگشتری نظام بانکی است، توسط دولت محترم برای دومین سال پیاپی، سرمایه بانک 10 هزار میلیارد ریال افزایش پیدا کرد.

وی با اشاره به این که تقویت پایه سرمایه این بانک حامل پیغام های عدیده و از آن جمله تائید عملکرد مثبت و اثرگذار بانک توسط دولت است، گفت: با این اقدام ، بانکی که در زمان تاسیس سرمایه اولیه اش 20 میلیون ریال بیشتر نبوده، به 140 هزار میلیارد ریال ارتقاء یافت که علاوه بر تاثیر روی کفایت سرمایه، نوید بخش افزایش توان اقتصادی بانک در رشد و شکوفایی اقتصاد کشاورزی در سال جهش فراوریخواهد بود.

وی در ادامه ضمن قدردانی از زحمات و کوشش های حسین نجفی در طی مدت حضور به عنوان مدیر شعب بانک کشاورزی این استان، برای وی از درگاه خداوند متعال طلب توفیق بیش از پیش کرد و حسین نفتی را به عنوان مدیر جدید شعب بانک کشاورزی استان، معرفی کرد.

دکتر ماهی کار در سرانجام گفت: امیدواریم با یاری مسئولان استانی و همکاری و همراهی مجموعه کارکنان بانک کشاورزی در این خطه، بتوانیم قدم های شایسته تری را در راستای رشد و شکوفایی اقتصاد کشاورزی در منطقه برداریم.

->

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 15 بهمن 1399 بروزرسانی: 15 بهمن 1399 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 1505

به "توسعه کشاورزی و بهبود وضع کشاورزان دو ماموریت آرمانی بانک کشاورزی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه کشاورزی و بهبود وضع کشاورزان دو ماموریت آرمانی بانک کشاورزی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید