برگزاری نخستین مسابقه طراحی مد و لباس اصفهان

به گزارش تور هند ارزان، سرپرست مرکز آموزش علمی کاربردی فرش ایران سپهر گفت: مسابقه زنده طراحی و دوخت لباس مفهومی، پاییز سال جاری برای نخستین بار در کشور برگزار می گردد.

برگزاری نخستین مسابقه طراحی مد و لباس اصفهان

آرش امامی در نشست خبری نخستین مسابقه زنده طراحی مد و لباس اصفهان اظهار کرد: دغدغه ما در حوزه مد لباس اصفهان این بود که فکر جدیدی داشته باشیم و بتوانیم آن را عملی کنیم.

وی گفت: در همه جای جهان مانند پاکستان، اندونزی، کشورهای عربی و آفریقایی لباس ملی دارند. در مرکز علمی آموزشی فرش ایران سپهر هدفمان این بود که مفهومی از برند ملی را استخراج کنیم.

سرپرست مرکز آموزش علمی کاربردی فرش ایران سپهر اضافه نمود: ارتباط با مد مفهومی در فلسفه اشراق است، همان گونه که از رسیدن به نور در معماری اسلامی از فلسفه اشراق استفاده شده، باید در طراحی استفاده کنیم و این کم کاری ما در صدسال اخیر است؛ باید با توجه به ذخایر غنی مفهوم مد را استخراج کنیم و در معرض استفاده فراوریکنندگان قرار دهیم.

این مسئول ادامه داد: در کشور جشنواره های متعددی در مورد مد و لباس برگزار شده که ادامه نداشته است، اما در این جشنواره می توانیم محتواسازی کنیم؛ چراکه حوزه تمدن پارس حوزه تمدنی خاورمیانه است.

امامی با اشاره به این که برای طراحی در لباس ها باید از موضوع های آزادگی، قیام، انتظار و رهایی استفاده کرد، گفت: 300 سال پیش طرح های لباس ما قابل صادر بوده و اکنون نیز مناطق بسیاری را پوشش می دهیم.

وی با بیان این که یکی از ابزارهای ما در فراوری محتوا برگزاری مسابقه است، ادامه داد: هفته های گذشته در خانه مشیر الملک با موضوع عاشورا نمایشگاهی برپاشد. همچنین مسابقه زنده طراحی و دوخت لباس مفهومی، پاییز سال جاری برای نخستین بار در کشور در این مرکز برگزار می گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 28 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 605

به "برگزاری نخستین مسابقه طراحی مد و لباس اصفهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری نخستین مسابقه طراحی مد و لباس اصفهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید