آنالیز میدان جوانان سابق به وسیله انجمن صنفی کارگردانان سینمای مستند

به گزارش تور هند ارزان، تهران (پانا) - نشست کارگروه نمایش انجمن صنفی کارگردانان سینمای مستند، درباره مستند میدان جوانان سابق ساخته مینا اکبری شب گذشته در کلاب هاوس انجمن برگزار گردید.

آنالیز میدان جوانان سابق به وسیله انجمن صنفی کارگردانان سینمای مستند

به گزارش کارگروه نمایش انجمن صنفی کارگردانان سینمای مستند، این نشست که بیش از دو ساعت به طول انجامید با حضور کارگردان اثر، شماری از منتقدان، مستندسازان و روزنامه نگاران برگزار گردید.

در ابتدا مینا اکبری درباره چگونگی شکل گیری این مستند گفت: میدان جوانان براساس عکسی که در دوران روزنامه نگاری به وسیله عباس کوثری در میدان جوانان سابق گرفته شده بود، شکل گرفت.

وی ادامه داد: یکی از برترین و شیرین ترین دوران زندگی خودم و همکارانم که با دوران اوج روزنامه نگاری و تعدد و تیراژ بالای روزنامه ها همراه بوده را تجربه کردم و همواره علاقه مند بودم خاطراتم را از آن روزها برای مخاطب روایت کنم . به همین علت با هزینه اولیه بسیار کمی ساخت فیلم را شروع کردم و امیدوار بودم در ادامه کار بتوانم کننده پیدا کنم.

اکبری در ادامه خاطرنسان کرد: در جهت پژوهش فیلم به صورت کاملا اتفاقی، به وسیله لیلی فرهادپور، روزنامه نگار سابق و بازیگر فعلی سینما، پی می بردم که فیلمی به وسیله ابراهیم مختاری از روز بازشدن پلمپ روزنامه ای که در آن مشغول کار بوده، موجود است. که با پیگیری ها پیروز شدم تا راش های فیلم را به دست آورم و این راش ها بخش های تاریخی از میدان جوانان سابق را شکل می دهد.

وی تاکید داشت: شاید در درونمایه این فیلم رفتارهای سیاسی گروه های مختلف دیده گردد، اما فیلم یک فیلم خودبیانگر و دارای رویکردی تاریخی است.

لازم به ذکر است، در سرانجام تعدادی از عوامل و شخصیت های فیلم که در این نشست حضور داشتند، دیدگاه های خود را بیان کردند و فیلم میدان جوانان سابق را با توجه به اکران های گسترده و پیروزیت های بین المللی، یکی از فیلم های مهم مستند در این دهه برشمردند.

نشست کارگروه نمایش انجمن صنفی کارگردانان سینمای مستند، هر سه شنبه ساعت 22:00 در کلاب هاوس انجمن برگزار می گردد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 31 تیر 1400 بروزرسانی: 31 تیر 1400 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 1809

به "آنالیز میدان جوانان سابق به وسیله انجمن صنفی کارگردانان سینمای مستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز میدان جوانان سابق به وسیله انجمن صنفی کارگردانان سینمای مستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید