آنالیز فضای داخلی خانه نوساز ، 1

به گزارش تور هند ارزان، خانه کلید نخورده قطعا جذابیت های خاص خودش را دارد؛ از نو بودن همه تجهیزات و امکانات خانه گرفته تا نو و تمیز بودن خبرنگارانها و بخش های مختلف آن. البته اگر کمی دقت تان را هنگام خرید این نوع خانه ها بالا نبرید، شاید این جذابیت ها جایش را به گرفتاری ها بدهند. در این مطلب به شما خواهیم گفت که قبل از امضای نهایی قرارداد خرید خانه نوساز، چه مواردی را در داخل این خانه ها آنالیز کنید. در بخش اول سراغ در و پنجره، کف، خبرنگارانها و تجهیزات آشپزخانه می رویم و اطلاعات مفیدی را برای آنالیز این موارد در اختیار شما قرار می دهیم.

آنالیز فضای داخلی خانه نوساز ، 1

حال و روز پنجره ها

حتما سراغ پنجره ها بروید. نکته اول همان موضوع نورگیر بودن یا نبودن خانه است. حتما در روز از خانه بازدید به عمل آورید تا بتوانید نورگیر بودن یا نبودن خانه را به طور واضح تشخیص دهید. نکته دوم دوجداره بودن پنجره هاست. دو جداره بودن دو حسن بسیار مهم دارد؛ زیرا گرما و سرمای خانه شما را حفظ می نماید و مانع اتلاف انرژی می گردد و در پی آن پول گاز و برق کمتری پرداخت می کنید. بعلاوه مثل یک عایق صوتی مانع ورود صداهای مزاحم به داخل خانه می گردد.

زیر پایتان را نگاه کنید

زرق و برق خانه نو باعث نگردد که فقط سر به هوا باشید، حتما کف آپارتمان را نگاهی بیندازید و ببیند از چه متریالی استفاده شده است. کفپوش خانه ها یا سنگ است، یا لمینت یا پی وی سی یا پارکت یا سرامیک. هر کدام از اینها مزایا و معایب خودش را دارد. پس هم کیفیت کفپوش اهمیت دارد، هم نوع آن. ویژگی های شخصیتی خودتان را هم در نظر بگیرد. مثلا اگر خیلی اهل تمیزکاری نیستید کفپوش های براق و روشن، گزینه مناسبی برای شما نخواهد بود. کفپوش خانه و کاشی های حمام و دستشویی را از نظر سالم بودن و نداشتن شکستگی هم یک نگاه سریع بیندازید.

  • بیشتر بخوانید: راهنمای خرید برترین رنگ کاشی برای سرویس بهداشتی

در و خبرنگاران فراموش نگردد

گاهی آنقدر درگیر تجهیزات خانه می شوید که توی چشم ترین بخش خانه یعنی خبرنگارانها را فراموش می کنید. پوشش خبرنگارانها قطعاً اهمیت زیادی دارد؛ چه پوشش خبرنگارانها رنگ باشد و چه کاغذ خبرنگارانی، قابلیت شست وشوی خبرنگارانها بسیار مهم است. اگر خبرنگارانها قابل شست وشو باشند تا چند سال هزینه ای بابت تمیز کردن آن ها پرداخت نمی کنید. بعلاوه اگر در هر طبقه چند واحد وجود داشته باشد، عایق صوتی بودن خبرنگارانها خیلی اهمیت دارد. صدای خانه همسایه نباید به راحتی در خانه شما شنیده گردد و برعکس. کیفیت درهای داخلی و مخصوصا در ورودی ساختمان را هم آنالیز کنید مثلا اگر در ورودی ساختمان ضدسرقت باشد خیالتان در آینده راحت تر خواهد بود.

قلب تپنده را معاینه کنید

آشپزخانه، قلب تپنده خانه شماست، چون خانه نوساز تا به حال امتحان خود را پس نداده، باید این قلب تپنده را معاینه کرد. اولین موضوع کابینت و متریال و مدل استفاده شده برای آن است. قطعا هر چقدر کابینت ها از این نظر بهتر باشند خانه نو شما نمای مدرن تری خواهد داشت. اگر ظرف و ظروف زیاد دارید و خیلی اهل آشپزی هستید به تعداد کابینت ها و محل قرارگیری آن ها هم دقت کنید. آشپزخانه آپارتمان نوساز معمولاً باید یک سری امکانات را داشته باشد، مگر اینکه از قبل فروشنده به شما گفته باشد که تجهیزاتی مثل هود و گازهای رومیزی را نصب نمی نماید. اگر آشپزخانه این امکانات را دارد صحت عملکردشان را چک کنید. پنجره های آشپرخانه را نیز چک کنید زیرا پنجره برای آشپزخانه یک نقطه قوت به شمار میرود.

مطلب مرتبط: درباره سیستم سرمایش خانه چه می دانید؟ راهنمای انتخاب وسایل مناسب

در بخش دوم این مطلب نکات مهمی را درباره سیستم گرمایش، سرمایش، تأسیسات داخلی و معماری خانه با شما در میان می گذاریم که زمان خرید خانه نوساز بسیار به کارتان می آید، پس با ما همراه باشید.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 6 مرداد 1401 بروزرسانی: 6 مرداد 1401 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 2190

به "آنالیز فضای داخلی خانه نوساز ، 1" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز فضای داخلی خانه نوساز ، 1"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید