شروع پروژه ساماندهی و بازسازی آب انبار حکیم در قزوین

به گزارش تور هند ارزان، معاون میراث فرهنگی استان قزوین از شروع پروژه ساماندهی و بازسازی آب انبار تاریخی حکیم اطلاع داد.

شروع پروژه ساماندهی و بازسازی آب انبار حکیم در قزوین

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

ایسنا: احسان نورانی، معاون میراث فرهنگی استان قزوین، با اعلام این خبر گفت: آب انبار تاریخی حکیم از آثار ارزشمند به جای مانده از دوره قاجار واقع در خیابان سپه قزوین است که با توجه به لزوم حفاظت و صیانت از این بنا به دلیل پیشینه تاریخی و قرارگیری آن در بخشی از بافت تاریخی شهر پروژه ساماندهی و بازسازی بخش هایی از بام و راه شیر آن شروع شد.

به گزارش روابط عمومی میراث فرهنگی استان قزوین، نورانی با اشاره به اقدام های بازسازیی این پروژه اظهار کرد: در این پروژه بازسازی بخش هایی از بام آب انبار شامل اصلاح نورگیرها، برداشت و اجرای مجدد قسمت های آسیب دیده کف بام، عایق کاری بام، ساماندهی سر درب آب انبار شامل دانه گذاری آجری و ساماندهی راه شیر شامل بندکشی و بازسازی تویزه ها با اعتباری بالغ بر 150 میلیون ریال از محل اعتبارات ملی تحت نظارت کارشناسان بازسازی این اداره کل اجرا می گردد.

آب انبار حکیم در سال 1244 ه.ق توسط حاج میرزا آقای حکیم در انتهای بازارچه خیابان سپه ساخته شده و با سی و شش پله به راه شیر می رسد. گنجایش مخزن آن در حدود نهصد متر مکعب است و رسمی بندی و کاشی کاری سر در و کاربندی سقف راه شیر از جمله ویژگی های این بنا به شمار می رود. در مقابل سردر این آب انبار سقاخانه ای هم زمان با آب انبار شکل گرفته است.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 3 تیر 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 1086

به "شروع پروژه ساماندهی و بازسازی آب انبار حکیم در قزوین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع پروژه ساماندهی و بازسازی آب انبار حکیم در قزوین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید