15 ایده جدید در طراحی دکور اتاق کودک

به گزارش تور هند ارزان، انگیزه - دکوراسیون - طراحی و دکور اتاق کودک، یکی از هیجان انگیزترین کارها برای والدین است. همانطور که برای به جهان آمدن کودکتان آماده می شوید، می خواهید همه چیز، حتی اتاق او کامل باشد. می توانید اتاق کودک را بر حسب علاقه تزیین کنید. کمی خلاق شوید تا ایده ها جریان یابند. با این حال، اگر یک فرد خلاق نیستید، ما ایده هایی برای تزیین دکور اتاق کودک داریم که به شما یاری خواهد نمود تا این اتاق را جذاب کنید.

15 ایده جدید در طراحی دکور اتاق کودک

جهت دریافت مشاوره خدمات قیمت کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

ایده هایی دوست داشتنی برای دکور اتاق کودک تان

ساختن دکوراسیون های دوست داشتنی و دکوراسیون های دیواری که در مجلات و فروشگاه های مبلمان دیده می گردد بسیار آسان است، اما باید به این نکته دقت کنید که کودک تان عظیم می گردد و دکوراسیون اتاقش تغییر خواهد نمود. بنابراین، تزییناتی را انتخاب کنید که ساده و برازنده است، در اینجا چند ایده برای طراحی دکور اتاق کودک به شما ارائه خواهیم کرد.

1. استفاده بهینه از فضا

هنگام تزئین دکور اتاق کودک همواره به یاد داشته باشید که باید فضای کافی برای چیزهای مفید و اساسی وجود داشته باشد. کودک تان زمان زیادی را در اتاق خواهد گذراند. یک گهواره، مهمترین چیزی است که باید داشته باشد. ببینید کودکتان به چه چیزی احتیاج دارد و همان طور که ضروری است آن را تزئین کنید. سعی کنید اتاق را ساده نگه دارید، تا همواره بتوانید به شکلی آسان، آن را مرتب کنید.

2. ایجاد نمایشگاه هنرهای چاپی در اتاق کودک

اینکار و خلاقیت، یک راه سرگرم نماینده، ارزان و آسان برای تزئین دکور اتاق کودک است. شما به چاپ چهره های دوست داشتنی و مناسب کودک احتیاج خواهید داشت. آنها را برش دهید و بر روی دیوار یا پس زمینه ای ساده بچسبانید. چاپ سایه های صورتی از شاهزاده خانم های دیزنی و یا پریا و چسباندن آنها بر روی یک دیوار یا پس زمینه ای سفید و یا خاکستری ایده ای عالی برای تزئین اتاق کودک دخترتان است.

3. استفاده از حروف الفبا در تزیین دکور اتاق کودک

جاهای زیادی وجود دارد که بتوانید حروف چوبی دیواری را پیدا کنید. اما می توانید خودتان آن ها را با برش یک تکه مقوا در سبک های مختلف ایجاد و سپس آن ها را بارنگ های مختلف نقاشی کنید. از این حروف برای هجی کردن چیزهای جالب مانند نام او برای نوزادتان بهره ببرید،. این کار به کودک تان یاری می نماید تا با اشکال حروف آشنا گردد.

4. تغییر رنگ اتاق کودک

اتاق کودک خود را با رنگ هایی که خوشایند است رنگ کنید. اگر می دانید که یک دختر دارید، از رنگ صورتی بهره ببرید، و اگر پسر دارید، با رنگ های آبی و سبز، اتاق را رنگ کنید. رنگ های زرد و خاکستری، رنگ های بی طرف هستند. اگر شما از جنسیت فرزند خود مطلع نیستید، این رنگ ها بی خطر بوده و شما بعدا می توانید با توجه به جنسیت فرزند خود این اتاق را تزئین کنید.

5. نمایشگاه پرورش حیوانات

وقتی که از یک کودک مراقبت می کنید، چیزهای زیادی وجود دارند که باید به وضوح در اتاق قابل مشاهده باشند. آویزان کردن چیزهای ضروری از طریق قلاب یک راهکار عملی است. اسباب بازی یا مجسمه حیوانات را برداشته، آن ها را بر روی تخته چوبی بچسبانید و سپس روی دیوار نصب کنیدیا اینکه حیوانات را از طریق قلاب از سقف آویزان کنید.

6. انتخاب سبک رویایی برای پرده اتاق کودک

وسایلی که احتیاج دارید چند حلقه، نخ و پردهای تزیینی است. حلقه ها را به پرده وصل نموده و سپس حلقه پرده ها را با استفاده از نخ به سقف متصل کنید، به آن ها اجازه تکان خوردن بدهید. به هر حال، یک پرده با سبکی رویایی در تزئین دکور اتاق کودک، زیبا به نظر می رسد.

7. قرار دادن یک جایگاه گهواره ای در اتاق کودک برای مادر

در بسیاری از اتاق های کودک دست کم یک جایگاه گهواره ای قرار گرفته است تا به مادر یاری کند فرزندش را به راحتی بخواباند. اما اگر احساس می کنید این نوع جایگاه ها خیلی کسل نماینده هستند، به جای آنها از یک جایگاه راحتی بهره ببرید.

8. رنگ کردن قطعات چوبی برای دکور اتاق کودک

اگر قطعات چوب اضافی دارید که نمی دانید با آن ها چه کار کنید، از آن ها برای تزئین اتاق نوزادتان بهره ببرید. چوب ها را سوهان بکشید، تا برای رنگ کردن آماده شوند، سپس می توانید عکس های ماشین ها و یا سیارات را بر روی آنها بچسبانید.

9. طراحی دیوار خاطرات

یک بخش از دیوار کودک خود را برای دیوار خاطرات اختصاص دهید. در ابتدا میزتوانید کارتزهایی از حمام کردن نوزاد خود را برای تزئین بهره ببرید، اما وقتی نوزاد رشد می نماید، می توانید چیزهای بیشتری را به آن اضافه کنید، مانند عکس های دوران کودکی و لحظات خانوادگی، یک کلاه بچه یا پوتین که دیگر مناسب نیست، اتاق را زیباتر میزکند.

10. انتخاب تختخواب مناسب برای دکور اتاق کودک

تختخواب ها در طرح های مختلفی موجود هستند، از آنجایی که کودک تان زمان زیادی را در آن سپری می نماید، باید خیلی خوب برای آن سرمایه گذاری کنید. زمانی که یک تخت خواب می خرید مطمئن شوید که به اندازه کافی عظیم خواهد بود. یک گهواره که به تخت خواب نوزاد تبدیل می گردد سرمایه گذاری خوبی خواهد بود.

11. یک تم برای اتاق کودک در نظر بگیرید

زمانی که برای تزیین یک اتاق تازه متولد شده برنامه ریزی می کنید، به یک موضوع پایبند باشید تا اتاق نوزادتان واقعا شگفت انگیز به نظر برسد. یک تم یا سبک را انتخاب نموده و اطمینان حاصل کنید که تقریبا همه چیز با آن تم مطابقت دارد.

12. تزئین کردن سقف اتاق با استفاده از آویز حیوانات اسباب بازی

کودک تان زمان زیادی را صرف دراز کشیدن در گهواره می نماید، بنابراین ایده های جالبی برای نگاه کردن به آن و از بین بردن یک سقف ساده، پیدا کنید. مثلا درخشش ستارگان در تاریکی را بر روی سقف ایجاد نموده و یا کمی تزئینات آویزان کنید تا به آن ها نگاه نمایند.

13. یک قفسه کتاب بر روی دیوار

یک قفسه کتاب بر روی دیوار، راهی عالی برای نمایش عکس و وسایل خاطره انگیز است. یک قفسه کتاب بر روی دیوار، به نگه داشتن اشیا به شکل منظم، یاری زیادی خواهد نمود.

14. انتخاب صحیح الگوها و رنگ های متناسب

رنگ های متداول مانند سیاه و سفید، آبی یا زرد یا قرمز و سیاه همواره محبوب هستند. الگوها و رنگ های متنوع نه تنها زیبا هستند، بلکه باعث می شوند کودک رنگ های مختلف را درک کند. بنابراین از این رنگ ها در اتاق کودک بهره ببرید.

15. اختصاص گوشه ای از اتاق برای والدین

والدین نیز زمان زیادی را در اتاق کودک می گذرانند. به عنوان یک مادر یا پدر، باید زمان زیادی را در اتاق نوزادتان سپری کنید، او را بخوابانید یا فقط او را تماشا کنید. بنابراین، گوشه کوچکی از اتاق را به خودتان اختصاص دهید؛ از این رو یک تخت خواب راحت برای استراحت تان کافیست.

هنگام تزئین دکور اتاق کودک، به یاد داشته باشید که کودک تان در همان سن نمی ماند و یا وسایل را برای مدت طولانی نگه نخواهد داشت و احتیاج او به سرعت تغییر خواهند کرد. اضافه کردن مبلمانی که در تمام سال های کودکی به شما یاری می نماید، یک موهبت است. زیاده روی نکنید، به دنبال مبلی ارزان باشید چون وقتی که کودک تان رشد می نماید، احساس بدی در خصوص دکوراسیون اتاق او، نخواهید داشت.

منبع: مجله انگیزه
انتشار: 18 مهر 1399 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 1269

به "15 ایده جدید در طراحی دکور اتاق کودک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "15 ایده جدید در طراحی دکور اتاق کودک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید