گشت و گذار یک روزه در قزوین با قطار گردشگری

به گزارش تور هند ارزان، در نزدیکی تهران مقاصد گردشگری فراوانی یافت می گردد که شما می توانید آخر هفته خود را در آنجا بدون دغدغه ترافیک و شلوغی سپری کنید. قزوین یکی از این مقاصد است که حتی گردشگران خارجی نیز آن را در اولویت های خود قرار می دهند. این شهر قدمتی طولانی دارد و روزگاری با عنوان پایتخت ایران شناخته می شد. حتی در زمان های قدیم گردشگران خارجی سفرنامه این شهر را نوشتند.

گشت و گذار یک روزه در قزوین با قطار گردشگری

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، قطار گردشگری حدود 2 سال است که به ایستگاه شهر تاریخی قزوین رسیده و این روزها تورهای یک روزه قزوین میهمان این قطار هستند. این تورها تجربه ای بی نظیر را در اختیار گردشگران و دوستداران تاریخ و فرهنگ قرار می دهد تا در فرصتی اندک از تمام جاذبه های قزوین دیدن نمایند. از آنجایی که تاریخ و فرهنگ قزوین یکی از شنیدنی ترین و جذابترین مطالب است، افرادی که درگیر روزمرگی تهران شده اند می توانند با در نظر دریافت فرصتی یک روزه سفر به قزوین را در اولویت های خود بگذارند و از فضای خسته نماینده رها شوند.

برنامه تور قطار گردشگری قزوین

یکی از برگزارنمایندگان تور قزوین در مصاحبه با خبرنگاران به شرح و تشریح برنامه های این تور پرداخته است:

برنامه گشت و گذار تور یک روزه قزوین بسیار پر بار است. این تور هر هفته پنج شنبه ها برگزار می گردد و ساعت حرکت 7:45 صبح از ایستگاه راه آهن تهران واقع در ضلع جنوب میدان راه آهن است. اولین برنامه بعد از رسیدن به قزوین بازدید از آب انبار سردار بزرگ است که جز بزرگترین آب انبارهای ایران به شمار می آید. سپس برای شناخت فرهنگ قزوین به دیدن حمام قجر می روید. بازدید از خانه امینی ها برنامه بعدی این سفر تاریخی است. این خانه متعلق به یکی از تجار بزرگ قزوین به نام حاج محمدرضا امینی است.

بعد از خانه امینی ها به سراغ کاخ و موزه چهل ستون می روید که مهمترین اثر تاریخی قزوین و یکی از نمادهای این شهر محسوب می گردد. این کاخ بخش های مختلفی دارد و برای عکاسی سوژه بی نظیری به حساب می آید. بعد از عکاسی و لذت بردن از نورها و رنگ ها در کاخ چهل ستون به بازدید از موزه شاهنامه و اسطوره قزوین می روید. آخرین مکان تاریخی و زیبایی که از آن دیدن خواهید کرد، کاروانسرای سعدالسلطنه است که عنوان بزرگترین مجموعه کاروانسرای درون شهری ایران را یدک می کشد.

خدمات تور قزوین

وسیله نقلیه در این تور قطار و اتوبوس است. وعده های غذایی که از شما در این تور پذیرایی می گردد صبحانه، نهار و عصرانه است. صبحانه شامل کره، مربا، پنیر، حلوا ارده، نان، چای، نسکافه، قند و شکر می گردد. در وعده ناهار با غذای محلی قزوین یعنی قیمه نثار یا چلو جوجه کباب (به انتخاب مسافر) در رستوران آرمانی پذیرایی می گردد. در طول این سفر نیز با میوه فصل و کیک و آبمیوه پذیرایی خواهید شد.

وسایل مورد احتیاج برای این تور

برای این سفر حتما لباس مناسب،کفش سبک و مناسب جهت پیاده روی، کرم ضدآفتاب، عینک، کلاه و داروی شخصی خود را به همراه داشته باشید.

هزینه تور

لازم به ذکر است که این تورها از بیمه مسافرتی نیز برخوردار بوده و هزینه آن برای هر نفر 209 هزار تومان است. درجه سختی این سفر متوسط است. سیر و سیاحت در قزوین ساعت 6 عصر به اتمام می رسد و زمان برگشت از قزوین ساعت 18:49 عصر از ایستگاه راه آهن قزوین است و ساعت 21:35 به ایستگاه راه آهن تهران می رسید.

منبع: همگردی
انتشار: 24 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 331

به "گشت و گذار یک روزه در قزوین با قطار گردشگری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گشت و گذار یک روزه در قزوین با قطار گردشگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید