کوه نمکدان و غار نمکی قشم

به گزارش تور هند ارزان، یکی از جاذبه های جزیره قشم، کوه نمکدان است. در جنوب غربی جزیره، در دل کوه نمکی قشم، می توانید سکوتی دلپذیر را تجربه نموده و از بزرگترین غار نمکی دنیا تماشا کنید. یادتان باشد داخل غار تاریک است و برای تماشا استالاگمیت ها احتیاج به چراغ قوه دارید.

کوه نمکدان و غار نمکی قشم

کوه نمکدان قشم با بزرگ ترین غار نمکى دنیا در محدوده ژئوپارک و در فاصله 90 کیلومترى شهر قشم و در بخش انتهایى جنوب باخترى جزیره و در موازات ساحل جنوبى قرار گرفته است.

ارتفاع قله کوه نمکدان 397 متر و به صورت مخروطی شکل است. ساختار نمکی این کوه از انباشته شدن صخره های آذرین با رسوبات تشکیل شده است. کوه گنبد نمکی، با بقایای معادن نمک باستانی و چشمه های آب شور، به خودی خود یک اثر تاریخی طبیعی تماشای است.

شکل کلى غار نمکدان قشم به صورت یک کمان کاملاً خمیده است و دیواره ورودى آن از نوارهاى رنگارنگ نمک و لایه های مختلفى از کانی های آهن دار مانند هماتیت و اولیژیست و در مدخل آن نیز آبگیرى به طول 20 متر مشاهده می گردد.

استلاکتیت ها و بندرت استلاگمیت هاى نمکى از اولین پیچش غار قابل مشاهده هستند که به تدریج تعداد آن ها افزایش می یابند و از نیمه غار تا انتهاى آن نیز کف پوشی از نمک کریستاله زیبایى غار نمکدان قشم را دوچندان نموده است.

نمک موجود در کوه نمکدان قشم از برترین نوع نمک سفره ای بوده و در ترکیب آن عناصرى همانند منیزیم وجود دارد که به همین علت می توان آن را به عنوان نمک طبى به ویژه براى مصرف ورزشکاران مورداستفاده قرار داد.

جریان آب زیرزمینى دایمى کوه نمکدان پیوسته در حال جوشش است و با راه یابى به خارج این کوه، به صورت یک چشمه نمکى در دامنه کوه ظاهر مى گردد و در گودال مقابل خود حوضچه اى طبیعى و زیبا به رنگ سفید به وجود آورده است.

غار نمکى قشم با بیش از 6400متر طول به عنوان طولانی ترین غار نمکى شناخته شده در دنیا است. این غار شگفت انگیز جزو تماشای ترین جاذبه های قشم است.

برای تماشا این پدیده زیبا در تور قشم با خبرنگاران همراه شوید.

گردآوری و تنظیم: تحریریه خبرنگاران

لطفا در نشر دانسته های خود کوشا باشید.

برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.

منبع: دالاهو
انتشار: 20 شهریور 1401 بروزرسانی: 20 شهریور 1401 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 2221

به "کوه نمکدان و غار نمکی قشم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوه نمکدان و غار نمکی قشم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید