کدام کشور برای سفر مناسب تر است؛ اسکاتلند یا ایرلند؟

به گزارش تور هند ارزان، وقتی صحبت از ایرلند و اسکاتلند می گردد، ممکن است تصور کنید که آن ها کاملا شبیه به هم هستند و حق با شماست! هر دو فضای سرسبز خارج از شهر را با مناظر شاداب و صخره های پر آب در معرض دید مسافران قرا می دهند و هر کدام ظرافت های خاص خود را دارند. مهمتر از همه، ایرلندی ها و اسکاتلندی ها به عنوان مردمانی میهمان نواز و خوش برخورد در اروپا شناخته می شوند. اما، بی تردید، هر دو زیبایی های منحصر به فردی دارند که این دو را از هم متمایز می نمایند. پس اگر بین سفر به اسکاتلند و سفر به ایرلند مردد هستید، این مقایسه کامل به شما در تصمیم گیری یاری می نماید و همچنین، جاهای دیدنی اسکاتلند و جاهای دیدنی ایرلند را برایتان به تصویر می کشد.

کدام کشور برای سفر مناسب تر است؛ اسکاتلند یا ایرلند؟

یک نگاه اجمالی

براساس راهنمای سفر به ایرلند باید بدانید که پایتخت ایرلند دوبلین است. واحد پول رایج این کشور یورو بوده و حدود چهار میلیون و هفتصد و هفتاد و سه هزار نفر (2016) جمعیت دارد.

براساس راهنمای سفر به اسکاتلند باید بدانید که پایتخت اسکاتلند ادینبورگ است. واحد پول رایج در این کشور پوند استرلینگ بوده و جمعیت آن پنج میلیون و دویست و نود و پنج هزار نفر (2011) هست.

کشوری اسرارآمیز

شاید شهرت آن به خاطر جشن افسانه ای سالروز تولد سنت پاتریک باشد، اما ایرلند در طول سال چشم اندازهای چشمگیری در خود جای داده که می توانند مسافران را به هیجان آورند. این جزیره سومین جزیره بزرگ اروپا بوده که از طریق اقیانوس اطلس، دریای سلتیک و همچنین دریای ایرلند احاطه شده است. ایرلند بدلیل داشتن مردمانی با برخورد محبت آمیز، نوشیدنی های گوارا و اماکن باستانی در لیست بسیاری از مردم قرار می گیرد.

جاذبه های کشوری اسرارآمیز

صخره های موهر

صخره های چشمگیر موهر به عنوان یکی از جاهای دیدنی ایرلند شناخته می گردد. در بلندترین نقطه صخره ها شما یک چشم انداز فوق العاده را ببینید. پیاده روی ساحلی 20 کیلومتری چالشی، تمام زوایای صخره ها را برای شما نمایان می سازد.

پارک ملی کیلارنی

این پارک کوهستانی بدلیل داشتن آبشارهای فراوان، گوزن های قرمز بومی و دریاچه کیلاری که در دامنه کوه قرار گرفته است، بسیار در بین جاهای دیدنی ایرلند مورد توجه قرار گرفته است.

سنگ بلارنی

سنگ بلارنی در قلعه قرون وسطایی بلارنی قرار گرفته است. بسیاری این سنگ را می بوسند. طبق افسانه ها، بوسیدن سنگ به کسی که سنگ را بوسیده قدرت سخنوری می بخشد. زمین های این قلعه در سواحل رودخانه بلارنی جذاب بوده و یکی از جاهای دیدنی ایرلند بشمار می آیند.

دوبلین

امروزه دوبلین که به عنوان پایتخت وایکینگ ها شناخته می گردد، تلفیقی از تاریخ و تفریح را در اختیار مسافران قرار می دهد. دانشکده ترینیتی در دوبلین جایی است که شما می توانید کتاب های کل (KELLs) و کتابخانه قدیمی دانشکده را به هنگام سفر به ایرلند ببینید.

گشت و گذار در کشوری اسرارآمیز

قطار می تواند به خاطر راحتی هایی که دارد مانند اینترنت بیسیم، به شدت وسوسه انگیز باشد، اما قطار گران است و باید از قبل رزرو گردد. بسیاری از تورها و خدمات کشتی شما را به شهرهای ساحلی و جاهای دیدنی ایرلند می برند. ایرلند سیستم اتوبوس عمومی فوق العاده ای داشته که اغلب قیمت متوسطی دارد. هنگامیکه به مقصد خود رسیدید، می توانید ادامه راستا را پیاده بروید. همچنین لازم هست بدانید که ایرلند جاده های باریکی دارد که می توانند رانندگی را سخت سازند، خصوصا در مناطقی با علائم هدایت کم.

در کشور اسرارآمیز چه بخوریم؟

خورش دلچسب، غذایی بسیار راحت پر از کلم، سیب زمینی، هویج و معمولا گوشت گاو یا بره بوده که در سفر به ایرلند برای شما جالب خواهد بود. چامپ، یک ظرف سیب زمینی پوره شده با پیاز بوده که بسیار محبوب است. همچنین، پای چوپان یک لایه گوشت گاو و یک ظرف سیب زمینی بوده که طعمی فوق العاده دارد.

مواردی که قبل از سفر به کشور اسرارآمیز باید بدانید

آب و هوا در ایرلند می تواند در تمام فصول غیرقابل پیش بینی باشد، بنابراین لباس های سازگار با باران و شب های سرد را به همراه داشته باشید. کرم ضد آفتاب را از قلم نیاندازید، زیرا می تواند در ماه های تابستان به کار شما بیاید. اگر قصد بازدید از چندین شهر را دارید، خرید کارت میراث OPW مفید است. این کارت شما را به بیشتر جاهای دیدنی ایرلند می برد. زبان عامیانه ایرلندی را یاد بگیرید، چون به شما یاری می نماید تا با فرهنگ عمومی به راحتی آشنا شوید.

کشوری بی مثال

شمالی ترین کشور بریتانیا، کشوری ناهموار با کوهستان هایی که 2000 قلعه را در خود جای داده اند، است. این کشور علاقمندان به فضای باز را به صعود از کوهستان هایش جذب می نماید و آن ها را به شگفتی در مقابل دریاچه های عرفانی این کشور وامیدارد.

جاذبه های کشوری بی مثال

قلعه ادینبورگ

قلعه ادینبورگ زمانی اقامتگاه سلطنتی و قلعه نظامی بود. این قلعه دارای ساختار خیره نماینده و نمونه ای عالی از قلعه های باشکوه اسکاتلند است. این قلعه دارای موقعیت مهمی در افق دید ادینبورگ بوده و در بیشتر نقاط پایتخت اسکاتلند دیده می گردد، زیرا این مورد از جاهای دیدنی اسکاتلند در ارتفاع بسیار زیاد قرار گرفته است.

لوچ نس

سعی کنید هیولای گریزان لوچ نس (Loch Ness)، معروف به نسی (Nessie) را مشاهده کنید که گزارش شده که این مورد از جاهای دیدنی اسکاتلند در ارتفاعات اسکاتلند شناور است.

صندلی آرتور

این آتشفشان خفته، بلندترین قله ادینبورگ بوده و ارتفاع آن 251 متر از سطح دریاست. پیاده روی در این نماد تنها حدود 30 دقیقه طول می کشد، اما می توانید وقت خود را صرف بازدید از ویرانه های کلیسای سنت آنتونی و مناطق سبز کنید.

قلعه استرلینگ

این قلعه از سه طرف توسط صخره ها محاصره شده است. مالکیت این مورد از جاهای دیدنی اسکاتلند چندین بار بین انگلیس و اسکاتلند عوض شد. استرلینگ بزرگترین قلعه اسکاتلند بوده و دارای ارزش باورنکردنی تاریخی و معماری است.

گشت و گذار در کشوری بی مثال

رانندگی در سمت چپ جاده یا رانندگی در جاده های پر پیچ و خم در سراسر اسکاتلند می تواند بسیار چالشی و ریسکی باشد، بنابراین حمل و نقل عمومی بهترین انتخاب است. شما از شهرهای انگلیس می توانید با قطار به اسکاتلند بروید. لازم هست بدانید که گلاسکو و ادینبورگ دو بندر محبوب برای ورود به اسکاتلند و همچنین مکان خوبی برای شروع تورهای قایقی هستند.

در کشور بی مثال چه بخوریم؟

هگیس (Haggis) یک غذای سنتی از قلب، ریه و کبد گوسفند بوده که بدان جو دوسر، ادویه و پیاز را نیز اضافه می نمایند. تاتی اسکونز (Tattie scones) یک کیک کبابی خوشمزه بوده که با سیب ز مینی، آرد و کره درست می گردد.

مواردی که قبل از سفر به کشور بی مثال باید بدانید

اسپری حشرات را با خود در سفر به اسکاتلند به همراه داشته باشید و بدن خود را با آن بپوشانید، چون پشه های ریز در فضای آزاد زیاد هستند. شهرهای بزرگ مانند ادینبورگ تقریبا تپه ای هستند، اما همچنان پیاده ها و دوچرخه سواران بر اتومبیل ها چیره می شوند. شرق اسکاتلند از غرب آن خشک تر است، اما هنوز هم آب و هوا می تواند خیلی سریع تغییر کند، بنابراین لباس چند لایه و ضد آب بپوشید. اسکاتلندی ها زبان عامیانه خود را دارند، پس کلماتی مانند (kirk,close,loch,scran)=(غذا،دریاچه،خیابان کم عرض،کلیسا) را برای سفر به اسکاتلند به خاطر بسپارید.

منبع: همگردی
انتشار: 28 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 بهمن 1399 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 754

به "کدام کشور برای سفر مناسب تر است؛ اسکاتلند یا ایرلند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدام کشور برای سفر مناسب تر است؛ اسکاتلند یا ایرلند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید