پیرترین درخت بلغارستان در پارک ملی پیرین

به گزارش تور هند ارزان، پارک ملی پیرین بلغارستان | Pirin National Park

پارک ملی پیرین بلغارستان یک منطقه وحشی در مرزهای این کشور اروپایی است که هیچ شباهتی با دیگر پارک های طبیعی و ملی اروپا ندارد. این پارک ملی قسمت های جنوبی کشور بلغارستان را به همراه کوهستان های پیرین دربر گرفته و یکی از 3 پارک ملی بلغارستان است. این مکان نه تنها برای طبیعت دوستان و طبیعت گردی معروف بوده بلکه یکی از سایت های میزاث جهانی را در خود نگه داشته است. در مجله گردشگری خبرنگاران شما را بیشتر با پارک ملی پیرین بلغارستان آشنا نموده و جاذبه های درون این پارک طبیعی را معرفی می کنیم. وفور جانوارن و گیاهان حیات وحشی بی نظیر و دیدنی را در این پارک به همراه غارها، مسیرهای پیاده روی و دریاچه های کوچک بالای کوه ها به وجود آورده است. خود را برای یک ماجراجویی دیگر آماده کنید.

پیرترین درخت بلغارستان در پارک ملی پیرین

کوه پیرین

یکی از قله هایی که در پارک ملی پیرین بلغارستان واقع شده، به همین نام بوده و دومین قله مرتفع در خاک های بلغارستان است. این کوه را به دلیل خصوصیات ظاهری و جاذبه ها و مناظر بی بدیلی که دارد، با دیگر رشته کوه های آلپی مانند ریلا مقایسه می کنند. راستاهای پیاده روی در بالاترین ارتفاع ها، دریاچه های سرد و زلال کریستالی و مناظر آلپی این کوهستان هر گردشگری را مجذوب خود می کند. تور وارنا به شما تجربه بازدید از جاذبه های ساحلی را می دهد و اگر از کوهستان خوشتان می آید، به دیدن جاذبه هایی که معرفی می کنیم بروید.

پوشش گیاهی پارک ملی پیرین بلغارستان

درون این پارک ملی شاهد 1300 گونه از گیاهانی که در ارتفاع رشد می کنند، هستید. این تعداد حدود 30 درصد از تمام گیاهان دوستدار ارتفاع را در بلغارستان شامل می شود. در این پارک، حدود 300 گونه خزه، 18 گونه گیاه بومی بلغارستان و 15 گونه اندمیک بالکان و بلغارستان هم وجود دارد. از همین موضوع می توان فهمید که چقدر پارک ملی پیرین بلغارستان برای دولت و مردم این کشور اهمیت دارد. هم اکنون برای کم شدن آسیب ها به دامنه ها و گیاهان و در کل حیات وحش این پارک، کارهای محافظتی بسیاری از طرف دولت و یونسکو اجرا شده است.

منطقه نان در پارک ملی پیرین | Nan

یکی از بهترین مکان ها برای تفریحات زمستانی منطقه ای به نام نان (Nan) در میان قله های پر از برف پارک است. حتی در اوایل آپریل (حدود اواخر فروردین) نیز می توانید برای اسکی به این منطقه بیایید. برای گشت و گذار در پارک ملی پیرین بلغارستان پیشنهاد می دهیم که ابتدا خود را به منطقه شروع کوهپیمایی یعنی کلبه اقامتی ویهرن (Vihren hut) برسانید.

نحوه دسترسی به پارک ملی

برای رسیدن به پارک ملی پیرین بلغارستان بایستی ابتدا خود را به شهر توریستی و اقامتگاه های اسکی بنسکو (Bansko) در جنوب کشور برسانید. سوار قطار شدن یکی از بهترین روش ها برای دسترسی به این منطقه توریستی است. پس از رسیدن به شهر بنسکو می توانید برای ورود به پارک ملی پیرین سوار تله کابین شوید. این تله کابین در تمام طول سال باز بوده و گردشگران را برای پیاده روی، کوهپیمایی و ورزش های زمستانی به بالای کوه ها می برد. از این مکان باید ابتدا خود را به مناطق دیدنی و کلبه های اقامتی مانند ویهرن یا باندریتسا (Banderitsa) برسانید.

در تمام طول سال و برای تمام فعالیت های ورزشی و ماجراجویانه می توانید به این منطقه گردشگری بلغارستان بروید.

از جاذبه های پارک: قله شکافته شده مرمرین سینانیتسا | Sinanitsa

یکی از زیباترین و خیره کننده ترین جاذبه های درون این پارک قله کوهی پر از برف با دریاچه ای شفاف و کلبه ای در کنار دریاچه است. این جاذبه در قسمت های غربی پارک واقع شده و گردشگرانی که به این منطقه می آیند، یا درون کلبه اقامت دارند و یا اینکه در کنار دریاچه کمپ می کنند. برای رسیدن به این منطقه باید راستا یک ساعته سختی را پیاده روی کنید اما آنچه که در مقصد انتظار شما را می کشد، قطعا ارزش این پیاده روی بر دامنه های کوه را دارد.

پیر ترین درخت سبز بلغارستان: کاج بیکوشف | Baykushevs Pine

اگر چندان تمایل به ورزش های سنگین یا پیاده روی های سخت ندارید، بهتر است که در جاده اصلی پارک ملی پیرین بلغارستان باقی بمانید. دقیقا در کنار کلبه باندریتسا و در بالای منطقه مشهور اسکی بنسکو، قدیمی ترین و پیرترین درخت بلغارستان قرار گرفته است. درختی از نژاد درختان همیشه سبز و کاج سانان که سنی در حدود 1300 سال دارد و می توان آن را قدیمی ترین درخت این کشور دانست. این درخت در سال 1897 میلادی و در ارتفاعی در حدود 1930 متر بالاتر از سطح دریا کشف شد.

از شگفتی های این درخت ارتفاع 26 متری و قطر تنه درختی به اندازه 2.50 متری آن است که به طرز باورنکردنی در این ارتفاع زندگی می کند. گفته می شود که هسته کاشته شده این درخت در حدود سال های 681 میلادی در این کشور یافت شد و در این ارتفاع کاشته شده است. در کنار درخت راستا پیاده روی چوبی درست نموده اند تا گردشگران بتوانند تا کنار این جاذبه پیر بروند.

منبع: worldheritagesite.org

منبع: الی گشت
انتشار: 24 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 1065

به "پیرترین درخت بلغارستان در پارک ملی پیرین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیرترین درخت بلغارستان در پارک ملی پیرین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید