پناهگاه گربه ها با صاحب و حیوانات داخلش سوخت

به گزارش تور هند ارزان، صبح روز شنبه هفتم شهریور در استان البرز شعله رئوفی زنی 60 ساله، بعد از 10 سال کوشش برای درمان و زندگی دوباره بخشیدن به حیوانات بی پناه و آسیب دیده، در یک آتش سوزی در محل زندگی خود و پناهگاه گربه ها همراه 200 قلاده گربه جانش را از دست داد.

پناهگاه گربه ها با صاحب و حیوانات داخلش سوخت

پناهگاه شعله رئوفی که با نام پناهگاه گربه های جانان مشهور بود، در 24 کیلومتری شرق اشتهارد قرار داشت. رامونا دهقان، مدیر روابط عمومی شهرداری اشتهارد می گوید: ساعت 6 صبح آتش سوزی در منزل ایشان رخ داده که مهار آن سه ساعت زمان برده است.

خانم رئوفی در این حادثه براثر استنشاق دود و خفگی جان باخت. آتش نشانی منطقه در حال آنالیز حادثه است. اما در این میان زمزمه هایی در شبکه های مجازی دست به دست می چرخد که از عمدی بودن این حادثه خبر می دهند. به گفته بعضی ها از مدتی پیش شعله رئوفی با تهدید هایی روبرو شده است. خانم رئوفی از ده سال پیش کار امداد رسانی به حیوانات آسیب دیده را آغاز کرد و از 4 سال پیش پناهگاه جانان را با هزینه شخصی خود در اشتهارد راه اندازی کرد.

به گفته شهرام مهاجر وکیل خانوادگی رئوفی: خیلی ها خانم رئوفی را تهدید می کردند؛ بعضی همسایه ها و کسانی که با امداد رسانی به حیوانات مخالف بودند. البته تهدیدها بیشتر در حد شکایت و بستن پناهگاه بود و نه آتش زدن آن. ما منتظر آنالیز پرونده هستیم و فعلا نمی توانیم درباره دلیل دقیق حادثه یا عمدی بودن آن اظهار نظر کنیم. اینجا منطقه ای پرت و دور افتاده از شهر است. امروز فقط به کلانتری مراجعه کردیم که گفتند پرونده را آگاهی پیگیری می نماید و منتظر دستور قاضی پرونده برای آنالیز بیشتر هستند. اما گزارش های اولیه آتش نشانی نشان می دهد به دلیل اتصالی برق این رخ داده است.

در این پناهگاه حدود 350 گربه و 12 سگ آسیب دیده و در حال درمان نگهداری می شد و مریم صانعی از دوستان و همکاران رئوفی و از فعالان حقوق حیوانات می گوید: الان حدود 100 گربه و سگ ها به جای مانده اند که باید برای نحوه نگهداری و رسیدگی به آنها تصمیم گیری گردد. گربه هایی که تلف شده اند دوره درمان را طی می کردند تا پس از بهبودی به داخل پناهگاه بروند.

آقای مهاجر گفته است؛ شدت آتش سوزی به قدری زیاد بوده که حیوانات قادر نبودند از درهای مخصوصی که در خانه برایشان تعبیه شده بود فرار نمایند و در این بین خانم شعله رئوفی نیز در اتاق خود بین آتش محاصره شده و بر اثر خفگی جانش را از دست داده است.

بسیاری از حامیان پناهگاه پس از آگاه شدن از این حادثه به پناهگاه رفتند و سعی کردند و با حمایت از این مکان و باقی حیوانات به کار خانم رئوفی ادامه دهند. هزینه درمان، نگهداری از حیوانات اینجا و اداره کردن پناهگاه در ماه به 20 تا 25 میلیون تومان می رسید که با هزینه شخصی خانم رئوفی و یاری حامیان تامین می شد.

خانم رئوفی طی سال ها در مقابل چنین حرکت پسندیده ای با بی مهری و ناملایمتی بعضی مردم روبرو می شد اما تا آخرین لحظه دست از کار خود نکشید. با درگذشت شعله رئوفی بسیاری از حامیان و فعالان حقوق حیوانات منتظر تصمیم گیری برای این پناهگاه و حیواناتش هستند.

گردآوری و تنظیم: تحریریه خبرنگاران

لطفا در نشر دانسته های خود کوشا باشید.

برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.

منبع: دالاهو
انتشار: 20 شهریور 1401 بروزرسانی: 20 شهریور 1401 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 2220

به "پناهگاه گربه ها با صاحب و حیوانات داخلش سوخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پناهگاه گربه ها با صاحب و حیوانات داخلش سوخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید