انتها روزهای سخت گردشگری قطر

به گزارش تور هند ارزان، قطر برای بیش از یک میلیون بازدیدکننده جام جهانی فوتبال فرش قرمز پهن نموده است و میخواهد تا سال 2030 سالانه 6 میلیون جهانگرد را جذب کند.

انتها روزهای سخت گردشگری قطر

به گزارش خبرنگاران، به نقل از یورونیوز، دوحه، شهری با یکی از سریع ترین بازارها در هتلداری و مهمان نوازی در دنیا است. 220 میلیارد دلاری که از زمان رقابت موفقیت آمیز جام دنیای 2010 برای زیرساخت ها هزینه شده به رونق صنعت این منطقه یاری نموده بعلاوه موقعیت جغرافیایی این کشور نیز ناجی هتل های آن بوده است.

بر اساس آخرین آمارهای دولتی، 80 درصد از جمعیت دنیا در فاصله 6 ساعته پرواز از قطر هستند.

بیش از 150 هتل تازه برای جام دنیای فوتبال ساخته شده است و همه اینها انتظار دارند تا سال های آینده پذیرای گردشگران باشند.

صنعت مهمان نوازی در این کشور، شاهد بازگشت شدید تقاضا به سطح قبل از همه گیری است؛ همه گیری کووید-19 بیش از 130 میلیارد دلار از عایدی بخش مهمان نوازی دنیای را ربوده است.

بر اساس گزارش واحد اطلاعات مالی، اقتصاد قطر در سال 2022 به مقدار 5.5 درصد رشد خواهد نمود.

یک روزنامه آلمانی به مناسبت سفر شولتس صدراعظم آلمان به دوحه نوشت: هرکس قطر را نادیده بگیرد بازنده خواهد بود.

بخش گردشگری قطر با بیش از 729 هزار بازدیدکننده بین المللی در نیمه اول سال 2022 همچنان شاهد بهبودی قوی است که نشان دهنده افزایش 19 درصدی نسبت به سال کامل 2021 است.

هدف قطر، افزایش گردشگری به 12 درصد از فراوری ناخالص داخلی تا سال 2030 است بنابراین، پس از روزهای سخت، بار دیگر خوش بینی به بخش هتلداری بازگشته و در مسیر رشد قرار گرفته است.

منبع: دنیای سفر
انتشار: 8 آذر 1401 بروزرسانی: 8 آذر 1401 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 2255

به "انتها روزهای سخت گردشگری قطر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتها روزهای سخت گردشگری قطر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید