هلاکت سه متجاوز مرزی در شهرستان سردشت

به گزارش تور هند ارزان، فرمانده مرزبانی آذربایجان غربی گفت: سه تن از متجاوزان مرزی که قصد ورود از مرز شهرستان سردشت در جنوب این استان به داخل خاک کشورمان را داشتند، به هلاکت رسیدند.

هلاکت سه متجاوز مرزی در شهرستان سردشت

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، سردار سرتیپ دوم یحیی حسین خانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران گفت: مرزبانان غیور آذربایجان غربی با متجاوزان مرزی در ارتفاعات صعب العبور و منطقه مرزی ممنوعه سردشت درگیر شده و سه تن از متجاوزان در این درگیری زخمی شدند.

وی افزود: مرزداران آذربایجان غربی بلافاصله در راستای متوقف کردن آنها با توجه به اینکه منطقه مورد نظر، از مناطق ممنوعه مرزی، امنیتی و بسیار حساس است و در همین حوزه درگیری بین مرزبانان و گروهگ ملحد پژاک بوده و منجر به شهادت سه تن از مرزداران عزیز کشورمان شده بود، پس از گذشت مدتی از گشت و کمین هدفمند، حین دیدبانی و رصد و پایش منطقه مشاهده کردند، تعدادی متجاوز مرزی در حال نقض فنی حریم ممنوعه مرزی هستند.

فرمانده مرزبانی آذربایجان غربی ادامه داد: بلافاصله مأموران با دریافت موضع مناسب وارد عمل شده و جهت پیشگیری از تردد غیرمجاز و تشدید انسداد نوار مرز با رعایت قانون بکارگیری سلاح، با هشدار های لازم اقدام به تیراندازی کردند.

سردار خانی با اشاره به موفقیت مرزبانان در ناکام گذاشتن متجاوزان مرزی در این عملیات، خاطر نشان کرد: در این عملیات تعداد سه تن از متجاوزان مرزی مورد اصابت گلوله واقع شدند که این افراد به بیمارستان منتقل و در نهایت با وجود تلاش پزشکان کشته شدند.

وی اظهارداشت: تلاش مرزبانان برای شناسایی و دستگیری سایر متجاوزان مرزی نیز ادامه دارد.

طول مرزهای جمهوری اسلامی ایران در آذربایجان غربی حدود 967 کیلو متر است؛ این استان از طرف شمال 149 کیلومتر مرز آبی از طریق رودخانه ارس با جمهوری خود مختار نخجوان، از طرف شمال و مغرب 566 کیلومتر مرز خاکی با کشور ترکیه و از طرف غرب 252 کیلو متر مرز خاکی با کشور عراق دارد.

شهرستان مرزی سرشت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 10 آبان 1399 بروزرسانی: 10 آبان 1399 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 1314

به "هلاکت سه متجاوز مرزی در شهرستان سردشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هلاکت سه متجاوز مرزی در شهرستان سردشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید