نسل جدید عایق ها در داخل کشور فراوری شد

به گزارش تور هند ارزان، محققان در یک شرکت دانش بنیان نسل جدید عایق ها را به فراوری رساندند.

نسل جدید عایق ها در داخل کشور فراوری شد

به گزارش خبرگزاری مالی ایران، حسن برگزین مدیرعامل شرکت دانش بنیان با اشاره به فراوری نوع جدیدی از عایق های نانویی در کشور گفت: با استفاده از بلنکت های هواژل با کمترین ضخامت عایق می توان خطوط سرد و گرم را عایق کاری کرد. که مزایای بسیاری دارند. به جای استفاده از 20 سانتی متر عایق های قدیمی می توان 5 سانتی متر از این عایق ها استفاده کرد، به همین دلیل در فضا و زمان نصب صرفه جویی صورت می گیرد.

وی اعلام کرد: این عایق ها کاملا به صورت آب گریز فراوری می شوند؛ به عبارتی دیگر رطوبت و آب به هیچ عنوان تاثیری بر روی کارآیی آن ندارند؛ این درحالی است که عایق پشم شیشه و یا پشم سنگ این ویژگی را ندارند و در اثر برخورد رطوبت باعث خوردگی سطح زیر عایق می شوند.

به گفته برگزین، این عایق ها دارای استحکام بسیار بالایی هستند، به طوری که با عبور از روی این عایق هیچگونه فشردگی در آن ایجاد نمی گردد. علاوه بر این، به دلیل ساختار نانومتری، این عایق ها از طول عمر بالایی نیز برخوردارند. این عایق ها کاملا ضد حریق هستند و تا دمای 1200 تا 1300 درجه سیلسیوس را تا مدت زمان چندین دقیقه تحمل می نمایند به طوری که به سطح زیر عایق نیز آسیبی وارد نخواهد شد.

وی ادامه داد: این محصول تنها عایقی است که از دمای منفی 200 درجه سلسیوس تا مثبت 650 درجه سلسیوس را به صورت پیوسته قابلیت استفاده دارند. به دلایل ویژگی که در این عایق وجود دارد از این محصول می توان در صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، برج تقطیر، راکتور، خطوط انتقال، ساختمان سازی، کوره ها، لباس های ضد حریق، صنایع نظامی و هواپیما و بسیاری موارد دیگر استفاده کرد.

این فعال فناور اعلام کرد: این شرکت در حال فراوری لباس ضد حریقی است که تنها با 3 میلیمتر ضخامت تحمل 2500 درجه سلسیوس را دارد که این لباس در صنایع نظامی کشور تست خود را با موفقیت سپری نموده است. 2 سفارش دهنده از کشورهای چین و روسیه به دنبال خرید دانش فنی این محصول هستند.

به گفته این فعال فناور، ایران بعد از کشورهای آمریکا، آلمان، کره جنوبی چهارمین کشور دارنده فناوری هواژل است. قیمت تمام شده محصول این شرکت حدودا یک پنجم قیمت نمونه مشابه خارجی آن است.

منبع: اقتصاد ایران
انتشار: 20 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 915

به "نسل جدید عایق ها در داخل کشور فراوری شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نسل جدید عایق ها در داخل کشور فراوری شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید