نرخ گندم اعلام شد.

به گزارش تور هند ارزان، نرخ پیشنهادی نظام صنفی برای گندم در سال زراعی نو به دلیل حمایت از کشاورها 2800 تومان اعلام شد.

نرخ گندم اعلام شد.

رئیس نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی ایران گفت: با توجه به میانگین هزینه های فراوری گندم در نقاط مختلف کشور، قیمت پشنهادی نظام صنفی برای خرید هرکیلوگرم از این محصول در سال زراعی 98-99 ، 2800 تومان مشخص شد.

محمد شفیع ملک زاده رئیس نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی ایران در آستانه سال زراعی تازه ظهار کرد: نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی باید قبل از شروع فصل کشت محصولات کشاورزی یعنی انتهای شهریور ماه اعلام گردد.

وی اضافه کرد: با وجود این فرصت زمانی، دولت هنوز هیچ جلسه ای با تشکل نداشته است تا بتوانند نظر آنها را درباره قیمت خرید محصولات کشاورزی جویا شوندو قیمتی نیز به ماه اعلام نشده است. به نظر می رسد که شورای مالی و سازمان برنامه و بودجه برنامهای برای افزایش قیمت محصولات کشاورزی ندارند که این امر به فراوری محصولات زراعی کشور و خودکفایی لطمه وارد می نماید.

رئیس نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی ایران ادامه داد: در صورتی که قیمت افزایش گندم در سال زراعی پیش رو به موقع اعلام نگردد و افزایش قیمتی نیز برای امسال در نظر گرفته نگردد کشاورزان به سمت فراوری محصولات مانند سبزی و صیفی می فرایند که سود بیشتری برای آنها داشته باشد.

وی توضیح داد: بعضی از محصولات کشاورزی هست که در شرایط فعلی 5 تا 6 برابر احتیاج کشور فراوریو منجر به هدر رفت منابع ملی می گردد و در صورتی مشخص قیمت نادرست قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی فراوری کنندگان به سمت فراوریاتی می فرایند احتیاج اصلی کشور نیست.

ملک زاده گفت: خودکفایی فراوری گندم در سال زراعی پیش رو مورد تهدید قرار گرفته است و مقدار خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری نیز به علت همین دست از تصمیمی گیری ها 20 تا 30 درصد کاهش یافته است.

وی توضیح داد: در سال قبل کشاورزانی بودند که گندم کاشته بودند اما وقتی که نرخ خرید تضمینی گندم را متوجه شدند محصول خود را شخم زدند و به سمت فراوری سبزی و صیفی رفتند.

رئیس نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی ایران در ارتباط با پیشنهاد این تشکل درباره نرخ خرید تضمینی گندم برای سال زراعی 98-99 گفت: با توجه به میانگین هزینه های فراوری در کشور قیمت پشنهادی نظام صنفی برای خرید هر کیلوگرم گندم در سال زراعی پیش رو 2800 تومان مشخص شده است.

وی در پاسخ به اینکه نرخ پیشنهادی وزارت جهاد کشاورزی برای سال زراعی پیش رو چه مبلغی است گفت: وزارت جهاد کشاورزی نیز نرخ پشنهادیی خود را به نظام صنفی اعلام نکرده و تنها به ما گفته شده که این نرخ به موقع به وسیله وزارت جهاد کشاورزی به سازمان برنامه و بودجه رفته است.

منبع: تسنیم

منبع: اُکالا
انتشار: 24 آذر 1400 بروزرسانی: 24 آذر 1400 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 1976

به "نرخ گندم اعلام شد." امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نرخ گندم اعلام شد."

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید