مخالفت یونان با مداخله خارجی در امور ونزوئلا

به گزارش تور هند ارزان، وزیر امور خارجه یونان مخالفت کشورش با مداخله خارجی در امور ونزوئلا را ابراز داشت.

مخالفت یونان با مداخله خارجی در امور ونزوئلا

سفر با تور یونان شما را به دنیای اساطیر یونانی خواهد برد.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، جورجیوس کاتروگالوس وزیر امور خارجه یونان روز دوشنبه در واکنش به تحولات در ونزوئلا با تاکید بر راه چاره مسالمت آمیز و دموکراسی در این کشور گفت: راه چارهی داخلی به معنای آن است که مردم ونزوئلا خود درباره آینده شان تصمیم گیری نمایند و از هرگونه مداخله خارجی باید خودداری گردد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، وی طی بیانیه مطبوعاتی اضافه نمود که تنها مسیری که جامعه بین المللی باید درباره ونزوئلا در نظر بگیرد یاری به کاهش تنش و اطمینان یافتن از انتخابات عادلانه است.

کاتروگالوس مخالفت یونان با اقدام بعضی کشورهای اروپایی در به رسمیت شناختن خوان گوایدو به عنوان رئیس جمهور موقت ونزوئلا را ابراز داشت.

وی گفت: این تصمیمی است که ما در داخل اتحادیه اروپا با آن ابراز مخالفت کردیم.

بعد از ناکامی اتحادیه اروپا در تصویب بیانیه به منظور به رسمیت شناختن رئیس جمهور خودخوانده ونزوئلا، چندین کشور اروپایی اعلام کردند که آنها خوآن گوایدو را به عنوان رئیس جمهور موقت ونزوئلا به رسمیت می شناسند.

چندین کشور اروپایی از قبیل انگلیس، فرانسه، سوئد، اتریش، اسپانیا،دانمارک، هلند و لتونی امروز دوشنبه رسما اعلام کردند که خوآن گوآیدو را به عنوان رئیس جمهور موقت ونزوئلا به رسمیت می شناسند.

اقدام این چند کشور اروپایی که در واقع تکرار مواضع واشنگتن بوده است، بعد از رد اولتیماتوم اروپایی ها به نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا برای برگزاری هر چه سریعتر انتخابات جدید در این کشور صورت گرفت.

رئیس جمهور ونزوئلا ضمن رد موضع مداخله جویانه این کشورهای اروپایی گفته بود که انتخابات ریاست جمهوری این کشور طبق برنامه قبلی و به دور از مداخلات خارجی برگزار خواهد شد.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 14 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 245

به "مخالفت یونان با مداخله خارجی در امور ونزوئلا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مخالفت یونان با مداخله خارجی در امور ونزوئلا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید