لمس تاریخ مغول در قلعه آگرا

به گزارش تور هند ارزان، آشنایی با قلعه آگرا

قلعه آگرا یک سازه دفاعی گسترده و دیدنی ساخته شده در دوره گورکانیان است که دیوارها و برج های مرمری، کاخ ها، مساجد و باغ ها را شامل می گردد. در واقع این قلعه گیرا و با ابهت که متعلق به قرن شانزدهم میلادی بوده، در 2.5 کیلومتری شمال غرب تاج محل هند واقع شده است. این مجموعه مستحکم و وسیع با نام قلعه سرخ آگرا نیز شناخته می گردد (دهلی نیز قلعه ای دارد مشابه این قلعه با نام قلعه سرخ) این قلعه توسط پادشاهان مغول زمانی که آگرا پایتخت سلسله اشان بوده، ساخته شده است. دیوارهای داخلی کاخ ها، سالن ها و مساجد از سنگ مرمر ساخته شده اند. با خبرنگاران همراه باشید و با این قلعه بیشتر آشنا شوید:

لمس تاریخ مغول در قلعه آگرا

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

قلعه آگرا دارای دیوارهایی بلند با ارتفاع 20 متر بوده که گرداگرد ارگ را با 2.5 کیلومتر فراگرفته است. دروازه اصلی این قلعه در بخش جنوبی واقع شده و گردشگران از آن سمت وارد این قلعه تماشایی می شوند. دسترسی به بعضی از بخش های این قلعه غیر ممکن و ممنوع است چراکه در حال حاضر این قلعه توسط ارتش هند مورد استفاده قرار می گیرد.

پیشنهاد می گردد تا سالن ملاقات عمومی که شامل یک تخت پادشاهی است و در دوره مغول برای کارهای دولتی مورد استفاده قرار می گرفته، را بازدید کنید. بازدید از مسجد پریل یا مسجد مرواید (Pearl Mosque) که به طور کامل از سنگ مرمر ساخته شده را نباید فراموش کنید. تالار بزرگ ملاقات خصوصی و کاخ آئینه نزدیک بوده و برای تماشای آن برنامه ریزی کنید. کاخ آئینه توسط هزاران آئینه بسیار کوچک منبت کاری شده است.

گردشگران می توانند در محوطه کوشک های شاهی گردش نموده و به وسیله بالکن های این کوشک ها به تماشای چشم اندازهایی از رودخانه و تاج محل بپردازند. شما می توانید از زیبایی های دیگر جاذبه های آن، باغ هایی همچون انگوری باغ (AnguriBagh)، باغ انگور، و طراحی های ساده و باشکوه مینا مسجد لذت ببرید. اعتقاد بر این است که این مسجد کوچک مرمری توسط شاه دنیا، پنجمین پادشاه گورکانیان هند مورد استفاده قرار می گرفته است.

در میان دیگر جاذبه های این قلعه می توان به کاخ خاص محل (KhasMahal) و برج هشت ضلعی مرمری سفید آن اشاره نمود. این بخش، محلی بود که شاه دنیا پس از اینکه سلطنتش توسط پسرش سرنگون شد، زندانی شده بود. شاه دنیا می توانسته از بالکن این کاخ، تاج محل، آرامگاه زیبایی که ماموریت یافته بود برای همسرش بسازد، را تماشا کند.

قلعه آگرا همه روزه از طلوع آفتاب تا غروب آن باز است. بازدید از این قلعه احتیاج به تهیه بلیط داشته و تنها ورودی بچه ها زیر پانزده سال رایگان است. این قلعه در شهر آگرا واقع شده که تقریبا از دهلی نو پایتخت هند 200 کیلومتر فاصله دارد. علاوه بر آن آگرا توسط ریل راه آهن با بسیاری از شهرهای هند مرتبط است و ایستگاه راه آهن آگرا فقط 5.5 کیلومتر تا قلعه آگرا فاصله دارد.

منبع: الی گشت
انتشار: 1 آذر 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 543

به "لمس تاریخ مغول در قلعه آگرا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لمس تاریخ مغول در قلعه آگرا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید