فعلا چیزی به نام سرماخوردگی و آنفلوآنزا نداریم!

به گزارش تور هند ارزان، خبرنگاران/کرمانشاه یک متخصص بیماریهای عفونی با بیان اینکه فعلا گزارشی از چرخش فعال و موثر آنفلوآنزای فصلی و سرماخوردگی در کشور اعلام نشده، گفت: در حال حاضر تمام علائم مشابه این بیماری ها باید کرونا تلقی گردد.

فعلا چیزی به نام سرماخوردگی و آنفلوآنزا نداریم!

دکتر سیاوش وزیری در گفت و گو با خبرنگاران، با اشاره به تشابه علائم کرونا با بیماری های آنفلوآنزا و سرماخوردگی گفت: در شرایط فعلی که گزارشی از چرخش فعال ویروس آنفلوآنزا و سرماخوردگی در کشور اعلام نشده، هر علامت مشابه این بیماری ها باید کرونا تلقی گردد.

وی اضافه کرد: در فصول سرد سال احتمال بروز سوش های مختلفی از ویروس آنفلوآنزا وجود دارد، اما تا به امروز گزارشی از طغیان سوش های این ویروس نداشته ایم.

وزیری گفت: در مورد سرماخوردگی هم به دلیل استفاده از ماسک چرخش این ویروس به شدت کاهش پیدا نموده، بنابراین احتمال بروز آن هم در سطح جامعه کاهش پیدا نموده است.

وی اضافه کرد: با توجه به این شرایط و از طرفی با توجه به استمرار همه گیری کرونا و اینکه بخشی از افراد جامعه هنوز واکسن تزریق ننموده اند و احتمال بروز موج ششم وجود دارد، بنابراین باید تمام علائم ونشانه های مربوط به بیماری های حاد تنفس را کرونا در نظر گرفت، مگر آنکه خلاف آن ثابت گردد.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: متاسفانه موارد بسیاری داریم که افراد بعد از پنج روز تا یک هفته از آغاز علائم بیماری با درگیری بالای ریوی مراجعه نموده و زمانی که دلیل تاخیر را جویا می شویم، تصور آنها این بوده که سرماخورده و یا مبتلا به آنفلوآنزا شده اند.

این متخصص بیماریهای عفونی گفت: این تاخیر در مراجعه به پزشک موجب شده که حال عمومی آنها وخیم شده و درگیری ریوی شدت بیشتری پیدا کند که همین امر فرایند درمان را با چالش روبرو می نماید.

وزیری تاکید نمود: هشدار جدی به همه افراد داده می گردد که به محض مشاهده علائم مشابه سرماخوردگی و آنفلوآنزا حتما به پزشک مراجعه نموده و از درمان های خودسرانه و خانگی بصورت جدی خودداری نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 دی 1400 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 1998

به "فعلا چیزی به نام سرماخوردگی و آنفلوآنزا نداریم!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعلا چیزی به نام سرماخوردگی و آنفلوآنزا نداریم!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید