جماعتی: نزدیک به پیک امیکرون هستیم

به گزارش تور هند ارزان، دبیر کمیته علمی کشوری کرونا گفت: باتوجه به فرایند افزاینده تعداد موارد مثبت مبتلا به اُمیکرون در سراسر کشور به نظر می رسد که نزدیک به پیک اُمیکرون باشیم.

جماعتی: نزدیک به پیک امیکرون هستیم

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، دکتر حمیدرضا جماعتی گفت: در جلسه روز گذشته کمیته علمی برای پیشگیری از موج سنگین کرونا، بحث و آنالیز های زیادی شد. یکی از توصیه ها این بود که استفاده از ماسک در تمامی مجامع، سازمانها، ادارات، دانشگاه ها و تمامی محل های تجمع مسقف، الزامی گردد و از ماسک های استاندارد استفاده گردد چراکه ماسک های پارچه ای، کارایی چندانی ندارند و ماسک های استاندارد و سه لایه برای افراد عادی، مورد تایید است.

وی اضافه کرد: در مطالعات نشان داده شده که استفاده از ماسک حدود 30 درصد می تواند در پیشگیری از ابتلا به اُمیکرون موثر باشد.

دبیر کمیته علمی کشوری کرونا تاکید نمود: باتوجه به مطالعاتی که در خصوص اثرات واکسیناسیون اجرا شده، توصیه کمیته علمی این است که مردم سریعا نوبت سوم واکسن کرونا را تزریق نمایند چراکه تزریق دُز سوم، می تواند بیش از 80 درصد از بستری شدن در بیمارستان ها پیشگیری کند. بعلاوه واکسیناسیون کارکنان سازمان ها و ادارات دولتی، باید الزامی گردد.

دکتر جماعتی گفت: به معاونت بهداشت وزارت بهداشت توصیه شد که افرادی که تست سریع کرونا انجام می دهند و دارای علائم و تست مثبت هستند، در سامانه ای بتوانند نتایج این تست ها را به صورت خوداظهاری ثبت نمایند.

وی تاکید نمود: اخیرا سازمان غذا و دارو آمریکا، مصرف داروی سه روزه رمدسیویر را در کلینیک های سرپایی تایید کرد و این مساله نیز در جلسات گذشته کمیته علمی مورد بحث و تصویب قرار گرفته بود و مقرر شد که تزریق رمدسیویر در کلینیک های سرپایی و بستری موقت که قبلا از سوی معاونت درمان وزارت بهداشت مجوز دارند، برای افرادی که تا 7 روز از آغاز علائم آن ها گذشته باشد و واجد عوامل خطر و بیماری های زمینه ای و نقص ایمنی باشند که باعث افزایش بستری و مرگ و میر آن ها گردد، به صورت 3 روزه مورد استفاده قرار گیرد و مذاکراتی به وسیله معاونت درمان وزارت بهداشت با سازمان های بیمه گر انجام گردد تا این دارو، تحت پوشش بیمه قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 5 فروردین 1401 بروزرسانی: 5 فروردین 1401 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 2085

به "جماعتی: نزدیک به پیک امیکرون هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جماعتی: نزدیک به پیک امیکرون هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید