غاری توریستی 41 هزار ساله

به گزارش تور هند ارزان، نتایج یک تحقیقات نو نشان می دهد یکی از غارهای اسپانیا از 41 هزار سال قبل مقصد گردشگری بوده است.

غاری توریستی 41 هزار ساله

به گزارش خبرنگاران به نقل از آرت نت، نتایج تحقیقات جدیدی که به وسیله محققان دانشگاه کوردوبا اجرا شده است نشان می دهد که غارهای نِرجا در مالاگا، شهری واقع در جنوب اسپانیا بیش از هر مکان دیگری در اروپا بازدیدکنندۀ ماقبل تاریخ داشته است.

غارهای نرجا در سال 1959 میلادی به طور اتفاقی به وسیله چند کودک کشف شدند. این غارها که روی دیوارهایشان هنر پارینه سنگی نقش بسته است، مکان محبوبی برای گردشگران و باستان شناسان بوده اند. نتایج جدیدترین تحقیقاتی که درباره این غارها اجرا شده است، نشان می دهد این غارها به طور پیوسته به مدت 41 هزار سال بازدیدکننده جذب می کردند و یا بازدید از این مکان 10 هزار سال زودتر از آنچه پیش تر تصور می شد، شروع شده است.

با این که هنر ماقبل تاریخ این غار تا حد زیادی مورد توجه قرار گرفته است، اما تحقیقات اخیر فقط بر تاریخ گذاری فعالیت بشر در این مکان تمرکز داشته است. بازدیدکنندگان ماقبل تاریخ برای روشن کردن فضای غارها از مشعل استفاده می کردند و محققان با استفاده از دوده ای که روی دیوارها و زغال چوبی که روی زمین به جای مانده است، از روش تاریخ گذاری رادیوکربن استفاده کردند.

این روشی است که ماریان مدینا، محقق ارشد مقاله منتشرشده در ساینتیفیک ریپورتس آن را باستان شناسی دود نامیده است.

محققان در بخشی از این مقاله این طور شرح داده اند: این تحقیق 68 تاریخ گذاری رادیوکربن را شامل می گردد. دست کم 35 هزار سال فعالیت انسان در پدیده کارسْت و 64 مرحله مختلف شناسایی شده است که نشان دهنده بیشترین تعداد بازدید از یک غار ماقبل تاریخ واقع در اروپا است.

قدیمی ترین بقایای یافت شده با دوره ابزارسازی پارینه سنگی زبرین همزمان است.

منبع: دنیای سفر
انتشار: 19 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 19 اردیبهشت 1402 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 2327

به "غاری توریستی 41 هزار ساله" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غاری توریستی 41 هزار ساله"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید