راه اندازی بازارهای الگویی فروش ماهی در گیلان

به گزارش تور هند ارزان، خبرنگاران/گیلان معاون آبزی پروری شیلات گیلان، با اشاره به اینکه راه اندازی بازارهای الگویی با هدف تکمیل زنجیره فراوری تا مصرف ماهی در دستور کار واقع شده است، گفت: پیگیر راه اندازی این بازارها با همکاری و همیاری سایر ادارات و دستگاه های اجرایی ذی ربط نظیر دامپزشکی، حفاظت محیط زیست و شهرداری هستیم.

راه اندازی بازارهای الگویی فروش ماهی در گیلان

تقی نصیری در گفت وگو با خبرنگاران، با بیان اینکه یکی از سیاست های سازمان شیلات ایران ساماندهی و بهینه سازی بازار عرضه و فروش ماهی و تکمیل زنجیره ارزش از فراوری تا مصرف ماهی است، اظهار کرد: در بازار فروش هم به دلیل نظارت های بهتر بر فروش و کنترل مسائل بهداشتی، راه اندازی بازارهای الگویی در دستور کار واقع شده است.

وی با اشاره به اینکه اولین بازار الگویی در بحث فروش محصولات شیلاتی و آبزی پروری استان گیلان در شهرستان رشت اجرا شده است، اضافه کرد: این مرکز بزرگترین بازار الگویی در سطح کشور محسوب می گردد که با سرمایه گذاری تعاونی فروشندگان ماهی شهرستان رشت و همینطور مشارکت و اخذ تسهیلات بانکی ارایه شده به متقاضیان احداث شده است.

نصیری با بیان اینکه ایجاد این صندلی ها در شهرستان های دیگر با همکاری شهرداری و سایر ارگان های ذیربط در دستور کار واقع شده است، توضیح داد: با پیگیری های اجرا شده، دومین بازار الگویی استان در حوزه فروش محصولات شیلاتی و دریایی طی سالجاری در انزلی آغاز به کار خواهد نمود و در شهرستان های رودسر و تالش به عنوان مراکز شرق و غرب استان نیز در حال پیگیری این موضوع هستیم.

معاون آبزی پروری شیلات گیلان با بیان اینکه در این استان حدود 9000 هکتار وسعت فعالیت های آبزی پروری شناسایی شده وجود دارد، گفت: در سال 98 در مجموع 5442 نفر در زمینه فراوریات گوشت آبزیان اعم از ماهیان گرمابی، سردآبی و خاویاری اشتغال مستقیم داشتند؛ همچنین در زمینه تکثیر و فراوری بچه ماهی نیز 653 نفر به صورت مستقیم مشغول به کار و فعالیت هستند.

وی اضافه کرد: استان گیلان از ظرفیت ها و توانمندی های بالقوه فراوانی در زمینه آبزی پروری برخوردار است که از مهمترین آنها می توان به پرورش ماهیان خاویاری در اراضی ساحلی، پرورش ماهی در قفس و پرورش ماهیان سردآبی در حاشیه رودخانه های مستعد اشاره نمود.

نصیری توضیح داد: از دیگر توانمندی ها می توان به پرورش ماهی در آب بندان ها و مخازن ذخیره آب کشاورزی با هدف بهره برداری چندمنظوره از منابع آبی، همچنین بهره گیری از پتانسیل های فراوان آبزی پروری در قالب مشاغل خانگی در فضای باز و زمین های بایر باغات و حیاط منازل روستایی با استفاده از منابع آب چاه کشاورزی اشاره نمود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 اسفند 1399 بروزرسانی: 16 اسفند 1399 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 1564

به "راه اندازی بازارهای الگویی فروش ماهی در گیلان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی بازارهای الگویی فروش ماهی در گیلان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید