خانواده های دارای افراد معلول چقدر مستمری می گیرند؟

به گزارش تور هند ارزان، مدیرکل بهزیستی استان تهران درباره اندازه مستمریِ دریافتیِ خانواده های دارای افراد معلول شرح داد.

خانواده های دارای افراد معلول چقدر مستمری می گیرند؟

به گزارش خبرنگاران، سمانه زمانی مدیر کل بهزیستی استان تهران گفت: خانوار با بعد یک نفره 546 هزار تومان، با بعد دونفره 580هزار تومان، سه نفره یک میلیون و 92 هزار تومان، خانواده چهارنفره یک میلیون و 404هزار تومان و خانواده 5 نفره یک میلیون و 716 هزار تومان به عنوان مستمری دریافت می نماید.

او اظهار کرد: کم توان یا معلول به کسی گفته می گردد که به دلیل نقص جسمی یا ذهنی (مادرزاد و غیر آن) اختلال مستمر و قابل توجهی در سلامت و کارآمدی عمومی وی ایجاد شده و تا حدی یا به کلی از تأمین ضرورت های زندگی عادی فردی یا اجتماعی ناتوان است.

وی اضافه نمود: معلولیت به انواع معلولیت های حواسی(معلولیت های بینایی و شنوایی)، معلولیت احشایی(قلبی عروقی و تنفسی و کلیوی)،معلولیت حرکتی(دستگاه های حرکتی و اعصاب) و معلولیت روانی تقسیم می شوند که تا به امروز احصاء شده اند.

مدیر کل بهزیستی استان تهران با اعلام آماز مراکز توانخبشی این استان، ابراز کرد: به طور کلی در استان تهران در زمینه توانبخشی 170 مرکز مراقبتی شبانه روزی، 117 مرکز توانپزشکی و مراکز روزانه توانبخشی، 9 دفترتوانمندسازی که جمعاً 296می شوند به طور شبانه روزی به گروه های هدف خدمات ارائه می نمایند.

وی بعلاوه درباره اندازه مستمری خانوارهای دارای افراد معلول اظهار کرد: پرداختی مستمری براساس بعد خانوار صورت می گیرد، به طوری که خانوار با بعد یک نفره 546 هزار تومان، با بعد دونفره 580هزار تومان، سه نفره یک میلیون و 92 هزار تومان، خانواده چهارنفره یک میلیون و 404هزار تومان و خانواده 5 نفره یک میلیون و 716 هزار تومان دریافت می نماید.

مدیر کل بهزیستی استان تهران در ادامه به آمار توان خواستار مستمری بگیر در استان اشاره نمود و گفت: در حال حاضر 83 هزار و 720 نفر از توانخواستار از خدمات مستمری سازمان بهزیستی بهره مند هستند.

وی درباره برنامه توانبخشی مبتنی بر جامعه، گفت: برنامه ای است که به دسترسی افراد دارای معلولیت در منطقه ها روستایی و محروم شهری به ارائه خدمات کلیدی در زمینه سلامت، آموزش، تأمین معاش و غیره می پردازد.

زمانی به اقدامات بهزیستی استان تهران درباره برنامه توانبخشی مبتنی بر جامعه هم اشاره نمود و گفت: 16 شهرستان و 486 روستا در شش ماهه اول سال تحت پوشش خدمات cbr قرار گرفته اند، 8هزار و 67 معلول در طرح شناسایی شده که 23 مرکز و موسسه غیر دولتی مجری برنامه بوده اند و 176 نفر نیز از تسهیلگران و داوطلبان در این برنامه شاغل بوده اند.

مدیر بهزیستی استان تهران در ادامه به خدمات انجام شده در طرح سی بی آر اشاره نمود و گفت: براساس این طرح، 466 نفر برای دریافت خدمات پزشکی، تشخیصی و توانبخشی ارجاع داده شده اند و 412 نفر نیز برای دریافت وسایل کمکی معرفی شده اند. بعلاوه 127 به فنی حرفه ای و 44 نفر نیز به عنوان استاد شاگردی معرفی شده اند. 80 نفر دیگر توانسته اند به صورت خود اشتغالی خودکفا شوند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 20 آذر 1401 بروزرسانی: 20 آذر 1401 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 2260

به "خانواده های دارای افراد معلول چقدر مستمری می گیرند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خانواده های دارای افراد معلول چقدر مستمری می گیرند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید