جزئیات نمایشگر شیائومی 13 پرو فاش شد

به گزارش تور هند ارزان، شیائومی چند ماه قبل از گوشی هوشمند پرچم دار شیائومی 12 پرو رونمایی کرد. اکنون ظاهرا، این شرکت کار روی جانشین این گوشی یعنی شیائومی 13 پرو را شروع نموده که احتمالاً سال آینده عرضه خواهد شد. در حالی که تا معرفی رسمی از گوشی پرچم دار شیائومی 13 پرو فاصله زمانی زیادی داریم، بعضی از اطلاعات این گوشی هوشمند تازه در رسانه های خبری مطرح شده است. به همین دلیل، افشاگر معروف حوزه فناوری یعنی Digital Chat Station در شبکه اجتماعی ویبو جزئیاتی از نمایشگر شیائومی 13 پرو را به اشتراک گذاشته که در ادامه به آنالیز آن خواهیم پرداخت.

جزئیات نمایشگر شیائومی 13 پرو فاش شد

طبق اطلاعات فاش شده، گوشی هوشمند شیائومی 13 پرو مجهز به صفحه نمایش 6.7 اینچی سامسونگ E6 است که از وضوح 2K و رفرش ریت 120 هرتزی پشتیبانی می نماید. پیش از این تعیین شده بود که مدل استاندارد سری شیائومی 13 با نمایشگر 6.36 اینچی 2.5 بعدی، حاشیه های باریک و نرخ رفرش 120 هرتز عرضه می گردد، در حالی که مدل پرو این سری مجهز به یک صفحه نمایش میکرو خمیده است.

ظاهراً شیائومی روی پنل جلویی این گوشی هوشمند پرچم دار از یک حفره نمایشگر برای میزبانی از دوربین سلفی بهره می برد. بعلاوه گفته می گردد سری شیائومی 13 بدنه ای سرامیکی دارد که به وسیله شرکت BYD فراوری می گردد. شیائومی هر سال پرچم داران خود را به تازهترین تراشه های معرفی شده از سوی کوالکام مجهز می نماید. طبق آخرین اطلاعات منتشر شده، انتظار می رود که شیائومی 13 پرو از پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 2 بهره ببرد. تازهترین گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 احتمالاً در اوایل نوامبر امسال عرضه می گردد.

پیش تر نیز بعضی جزئیات این پردازنده تازه فاش شده که بر اساس آن تراشه مذکور از فناوری ساخت 4 نانومتری TSMC و پردازنده گرافیکی Adreno 740 بهره می برد. از آن جا که شرکت TSMC در زمینه ساخت چیپست عملکرد بهتری نسبت به سامسونگ دارد، این یک خبر خوب برای کاربران به شمار می رود. گفته می گردد که پردازنده این تراشه از طراحی بسیار متفاوتی نسبت به نسل های قبلی استفاده می نماید و ظاهراً این پردازنده تازه از 4 بخش تشکیل شده است.

در این تراشه قرار است یک هسته Cortex-X3، دو هسته Cortex-A720، دو هسته Cortex-A710 و 3 هسته Cortex-A510 به فعالیت بپردازند. به عبارتی دیگر احتمالاً در این تراشه، شاهد پردازنده مبتنی بر طراحی 1+2+2+3 خواهیم بود. از آن جا که شیائومی روابط بسیار خوبی با کوالکام دارد، احتمال می رود گوشی های پرچم دارش به صورت کامل در تمام بازارها، به جز بازار چین، با همین تراشه تازه در اختیار کاربران قرار بگیرد.

شیائومی 13 پرو آن طور که به نظر می رسد، قرار است از یک سیستم دوربین چهارگانه در قاب پشتی بهره ببرد که سنسور اصلی آن سنسور 108 مگاپیکسلی خواهد بود. در این سنسور گفته می گردد که دوربین تله فوتو 48 مگاپیکسلی، اولترا واید 12 مگاپیکسلی و ماکروی 5 مگاپیکسلی به انجام وظیفه خواهند پرداخت. دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی نیز روی پنل جلویی این گوشی قرار می گیرد که کاربران می توانند از آن جهت برقراری تماس های ویدیویی و گرفتن عکس های سلفی استفاده نمایند.

Digital Chat Station پیش تر بعلاوه اعلام نموده که شیائومی گوشی های هوشمند پرچم دار سری 13 خود را با باتری تک سلولی روانه بازار خواهد نمود. ظاهراً پرچم داران تازه این شرکت مجهز به آی سی (IC) شارژ خود پیشرفته خواهند بود که از شارژ سریع 100 واتی و شارژ بی سیم 50 واتی نیز پشتیبانی می نمایند. شایعات بعلاوه از باتری 5000 میلی آمپر ساعتی شیائومی 13 پرو خبر می دهند که با این شارژر فوق سریع در مدت کوتاهی انرژی مجدد خود را تأمین خواهد نمود. در نهایت باید اشاره کنیم که سری شیائومی 13 احتمالا اواخر امسال به کاربران معرفی خواهد شد. انتظار داریم در روزهای آینده خبرهای بیشتر و دقیق تری از این سری منتشر گردد.

منبع: Gizmochina

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 10 شهریور 1401 بروزرسانی: 10 شهریور 1401 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 2215

به "جزئیات نمایشگر شیائومی 13 پرو فاش شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات نمایشگر شیائومی 13 پرو فاش شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید