تا مراسم اسکار چند روز دیگر به جای مانده است؟

به گزارش تور هند ارزان، کشورهای مختلف برای رقابت در شاخه برترین فیلم بین المللی نود و ششمین دوره جوایز سینمایی اسکار و معرفی فیلم منتخب خود تا تاریخ دوم اکتبر (10 مهر) فرصت دارند.

تا مراسم اسکار چند روز دیگر به جای مانده است؟

به گزارش خبرنگاران، به تدریج به فصل معرفی فیلم از سوی کشورهای مختلف به آموزشگاه برای حضور در شاخه برترین فیلم بین المللی سال می رسیم و طبق اعلام آموزشگاه 77 روز دیگر (دوم اکتبر برابر با 10 مهر 1402) آخرین فرصتی است که کشورها از جمله ایران باید فیلم نماینده خود را به صورت رسمی معرفی نمایند.

بر اساس جدیدترین قوانین اسکار، فیلم ها برای داشتن شرایط رقابت در شاخه فیلم بین المللی باید در فاصله زمانی اول دسامبر 2022 (10 آذر 1401) تا 31 اکتبر 2023 (9 آبان 1402) حداقل هفت روز اکران پیاپی تجاری همراه با بلیت فروشی داشته باشند.

برای اینکه فیلم ها راحت تر الزامات آموزشگاه را برآورده نمایند، آموزشگاه اجازه واجد شرایط شدن فیلم ها با اکران در خارج از کشور مبدا (کشور معرفی نماینده) را نیز می دهد، مشروط بر اینکه فیلم در خارج از ایالات متحده و قلمروهای آن برای حداقل هفت روز متوالی در یک سینمای تجاری همراه با بلیت فروشی اکران گردد.

در صورتی که هر نسخه ای از فیلم قبل از اکران عمومی، نمایش داده گردد، این فیلم دیگر واجد شرایط برای رقابت در شاخه فیلم بین المللی جوایز اسکار نخواهد بود. اکران غیرسینمایی شامل نمایش فیلم در سامانه های نمایش آنلاین (پلتفرم های آنلاین)، عرضه به وسیله دی وی دی و یا نمایش در بستر اینترنت و حتی نمایش در خطوط هوایی می گردد.

انیمیشن و مستندهای بلند نیز می توانند در این شاخه به عنوان نماینده رسمی کشورها به آموزشگاه معرفی شوند. حداقل 50 درصد از دیالوگ های فیلم باید به زبان غیرانگلیسی (زبان کشور مبدا) باشد و اضافه کردن زیرنویس انگلیسی لازم است.

چنانچه فیلمی بخواهد نماینده رسمی سینمای یک کشور در جوایز اسکار باشد، باید کنترل هنری بر آن فیلم به عهده اتباع آن کشور باشد (یعنی بخشی عمده ای از عوامل اصلی فیلم از کشور معرفی نماینده باشند).

دوره گذشته در ابتدا 93 کشور فیلم نماینده خود را برای رقابت در شاخه برترین فیلم بین المللی به آموزشگاه معرفی کردند. طی مرحله نخست 15 فیلم به عنوان نامزدهای اولیه و در نهایت 5 فیلم به عنوان نامزدهای نهایی این شاخه به وسیله رای گیری از اعضای آموزشگاه انتخاب شدند و پایان در مراسم اعطای جوایز فیلم در جبهه غرب خبری نیست ساخته ادوارد برگر از آلمان برنده اسکار برترین فیلم خارجی سال شد.

سینمای ایران نیز فیلم جنگ جهانی سوم ساخته هومن سیدی را به عنوان نماینده رسمی خود در اسکار 2023 برگزیده بود.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 25 تیر 1402 بروزرسانی: 25 تیر 1402 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 2355

به "تا مراسم اسکار چند روز دیگر به جای مانده است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تا مراسم اسکار چند روز دیگر به جای مانده است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید