بازسازی ساختمان در زمان کرونا

به گزارش تور هند ارزان، با توجه به شرایط موجود در کشور و دنیا ساخت و ساز ها با مشکل روبرو شده است. بازسازی در زمان شیوع کرونا یکی از اصلی ترین مشکلاتی است که بسیاری از هموطنان با ان روبرو شده اند. همانطور که میدانید پس از شیوع ویروس کرونا، بسیاری از شغل ها تعطیل شده اند و در بسیاری از مکان های عمومی فاصله گذاری های اجتماعی برای حفظ سلامت جامعه مشخص شده است. در این مقاله ما قصد داریم، شیوه های مناسب بازسازی در زمان شیوع ویروس کرونا بپردازیم. پس این مقاله را تا سرانجام مطالعه کنید.

بازسازی ساختمان در زمان کرونا

جهت دریافت خدمات بازسازی مطب با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

بازسازی ساختمان در زمان شیوع کرونا

در ابتدا باید به این نکته توجه کرد که سلامتی افراد یک امر بسیار ضروری است، که باید یک سری نکات بهداشتی را در این دوره برای در امان ماندن اشخاص از این ویروس رعایت کرد. بهترین راه برای در امان ماندن از این ویروس در خانه ماندن است. و باید حد الامکان از حضور در کارهای گروهی و مراکز شلوغ پرهیز کرد. بازسازی ساختمان در زمان شیوع کرونا ویروس باید زمانی باشد که انجام دادن آن بسیار واجب و ضروری باشد که در این صورت با رعایت یکسری نکات بهداشتی میتوان کار بازسازی ساختمان را انجام داد.

بازسازی ساختمان

موارد ضروری برای بازسازی خانه

از جمله مواردی که کار بازسازی یک خانه را واجب می نماید می توان خرابی تاسیسات اشاره نمود. خرابی لوله ها و یا نشت لوله های خانه یکی از مهمترین مواردی است لازم به درست کردن هستند. ویا خرابی یا نشست چاه فاضلاب از موارد ضرور برای بازسازی خانه یا ساختمان هستند.

در دیگر موارد می توان به نیمه کاره ماندن ساخت یک ساختمان اشاره نمود. که مراحل ساخت این ساختمان پس از انتشار ویروس کرونا متوقف شده است. که این توقف ممکن است، منجر به خرابی یک قسمت از ساختمان می گردد.

یکی دیگر از شرایطی که ممکن است اتفاق بیفتد این است که حل مشکل ویروس کرونا به این زودی ها اتفاق نیفتد به همین دلیل باید زندگی خود را با توجه به شرایط برنامه ریزی کرد. به همین منظور نمی توانیم برای مدت طولانی فرایند ساخت یک ساختمان را متوقف کنیم.

بسیاری از خانه های قدیمی که از قدیمی بدون تاسیسات لوله کشی، ایزوگام، چاه فاضلاب و …. رنج میبرند از جمله مواردی هستند که امکان خرابی بسیار زیادی دارد و بازسازی برای این خانه ها بسیار ضروری و مهم است .

تمامی مواردی که گفته شد، مواردی است که ضرورت بازسازی برای یک ساختمان را ایجاد می نماید. که اگر خرابی ها به موقع درست و بازسازی نگردد، ممکن است منجر به خرابی های بیشتر گردد و خانه را برای ساکنین نا امن و غیر قابل سکونت کند.

هزینه های بازسازی در شرایط کنونی

امکان بازسازی در این شرایط حساس وجود دارد اگر از مراکز و سازمان های مرتبط اجازه ساخت گرفت. اما نکته ای که وجود دارد ممکن است یک سری از مراحل مثلا هزینه های اقتصادی خارج از برنامه قبلی باشد. در این دوره شما باید این امکان را دهید که وسایل مورد احتیاج شما کمیاب و گران باشد. این موضوع می تواند برنامه شما را طولانی تر کند.

طولانی تر شدن پروژه

در شرایط کنونی شما باید این آمادگی را داشته باشید که پروژه شما طولانی تر گردد . ممکن است شما احتیاج داشته باشید که پیمانکار خود را عوض کنید و یا اگر خدای نکرده شرایط خطرناک تر گردد، احتیاج به قرنطینه کلی کشور باشد و همین موضوع پروژه شما را عقب خواهد انداخت. همچنین گران بودن وسایل مورد احتیاج می توان از جمله مواردی باشد که منجر به عقب افتادن پروژه شما گردد. و بسیاری از مواردی ممکن است رخ دهد که پیش بینی آن بسیار سخت است.

نکاتی که در این زمان باید رعایت کنید

یکی از اصلی ترین علت هایی که باعث می گردد زنجیره کرونا گسترش پیدا کند وجود تعدا افراد زیاد در این مکان تقریبا کوچک است. از این رو ضروری است، که برای بازسازی از افراد کمی بهره ببرید این افراد می تواند با رعایت کردن فاصله کافی و استفاده از ماسک و دستکش به راحتی و بدون درست شدن مشکل کار نمایند. اگر قصد دارید که هرچه سریع تر کار خانه را به اتمام برسانید می توانید از افرادی که در مکان های مختلف خانه کار می نمایند بهره ببرید. مثلا زمانی که یک لوله کش در حال ترمیم لوله ها است شما می توانید از برق کار بخواهید در که قسمت های بیرونی خانه کار خود را انجام دهد.

رعایت نکات بهداشتی

یکی از اصلی ترین کارهایی که باید انجام دهید، فراهم نمودن لوازم بهداشتی است. شما باید در خانه یا ساختمان خود مواردی مثل صابون، الکل و … (ضدعفونی نماینده) را فراهم کنید که افراد از آنها استفاده نمایند. همچنین بهتر است که لباس کارکنان در یک محل نگهداری گردد که شرایط برای جذب ویروس وجود نداشته باشد.

رعایت نکات بهداشتی

یکی دیگر از مسائلی که باید رعایت گردد این است که مطمئن شوید افرادی که برای انجام پروژه کار می نمایند با وسایل نقلیه عمومی رفت و آمد ننمایند و با وسیله شخصی خود به محل کار بفرایند .از آنجایی که بیشتر افراد با وسایل نقلیه رفت و آمد می نمایند و در محل های شلوغ و پر جمعیت زندگی می نمایند بهتر است یک محل مناسب در همان محل یا نزدیکی آنجا برای اقامت موقت افراد در نظر گرفت.

خطر شیوع ویروس کرونا در محیط های بسته بیشتر از محیط های دیگر است پس بهتر است از سیستم تهویه هوا استفاده کرد، اگر شرایط استفاده از تهویه هوا نبود میتوان پنجره ها را باز کرد.

با رعایت نکاتی که گفته شد شما می توانید به راحتی کار ساختمان خود را انجام دهید و دیگر مسئله ای برای عقب افتادن کار خود و سلامتی افراد نداشته باشید.

منبع: رویا مال
انتشار: 9 خرداد 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 1035

به "بازسازی ساختمان در زمان کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی ساختمان در زمان کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید