ایران، چین را شریک اول تجاری خود می داند

به گزارش تور هند ارزان، خبرنگاران: رئیس مجلس گفت: ایران از نظر پارلمانی روابط نزدیکی با چین دارد و این کشور را شریک اول تجاری خود می داند.

ایران، چین را شریک اول تجاری خود می داند

با مجری مستقیم تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه مجلسی خبرنگاران، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی بامداد امروز (سه شنبه 7 آبان ماه) پیش از عزیمت به کشور چین در فرودگاه مهرآباد تهران و در جمع خبرنگاران، گفت: سفر ما به چین به دعوت رئیس مجلس خلق چین بوده و باید اذعان کرد ایران و چین روابط بسیار گسترده ای از نظر سیاسی، مالی و فرهنگی با یکدیگر داشته و در مسائل مهم بین المللی از اشتراکات فراوانی برخوردار هستند.

وی اضافه نمود: موضوع این سفر، مجلسی و همچنین همکاری های مالی خواهد بود، زیرا ایران، چین را شریک اول تجاری خود می داند.

رئیس مجلس توضیح داد: در این سفر رایزنی های سیاسی، فرهنگی و علمی نیز با مقامات کشور چین انجام خواهیم داد.

لاریجانی اظهارداشت: ایران از نظر مجلسی روابط نزدیکی با چین دارد و بحث های خوبی در روابط تجاری میان دو کشور وجود دارد، بنابراین در این سفر قصد داریم مسائل کلان مالی خود را پیگیری کنیم.

وی تأکید کرد:در شرایط کنونی مسائل منطقه ای حساس و مهمی وجود دارند که ایران و چین می توانند در خصوص آن بحث نمایند. از جمله نقش چین در مسائل هسته ای و حساس منطقه ای بسیار حائز اهمیت است.

رئیس مجلس اعلام کرد: در این سفر با مقامات چینی از جمله رئیس جمهور و مسئولین شورای امنیت این کشور مذاکراتی انجام خواهیم داد و امیدواریم سفر مفیدی باشد.

لازم به ذکر است، در این سفر معاونین وزارت صنایع و معادن، نفت، بانک مرکزی و بعضی نمایندگان مجلس نیز، لاریجانی را در این سفر همراهی می نمایند.

منبع: تسنیم
انتشار: 19 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 417

به "ایران، چین را شریک اول تجاری خود می داند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران، چین را شریک اول تجاری خود می داند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید