اپل یک بسته به روزرسانی اضطراری برای آیفون، آیپد و اپل واچ منتشر کرد

به گزارش تور هند ارزان، اپل روز آدینه 26 مارس، یک بسته به روزرسانی اضطراری برای برطرف باگ و آسیب پذیری مهم در سیستم عامل های همراه خود منتشر کرد و از همه کاربران خواسته سریعا آن را نصب نمایند. این بسته برای سیستم عامل های iPodOS و iOS و WatchOS منتشر شده است.

اپل یک بسته به روزرسانی اضطراری برای آیفون، آیپد و اپل واچ منتشر کرد

گروه تجزیه و تحلیل تهدیدات (Threat Analysis Group) شرکت گوگل این حفره امنیتی را کشف نموده اند و به گفته مشاور امنیت اپل شاید به طور گسترده ای مورد سوءاستفاده قرار گرفته است. این حفره آسیب پذیری مربوط به عملکرد موتور WebKit اپل برمی گردد و از نوع حملات zero-day است که باعث می گردد در استفاده از مرورگر سافاری و وب گردی به طور ناخواسته به سوی بعضی سایت های آلوده و مخرب راهنمایی شوید.

حملات یا آسیب پذیری روز صفر یا zero-day به آن دسته از حفره های امنیتی گفته می گردد که پیش از کشف توسط سازندگان نرم افزار، توسط هکرها مورد استفاده قرار گرفته است.

اگرچه هنوز شرکت اپل جزئیات زیادی درباره این باگ امنیتی منتشر ننموده است ولی از محدود اطلاعات گفته شده پیرامون آن می توان دریافت که باعث می گردد کاربران به سوی سایت های فیشینگ راهنمایی شوند. هکرها با این حفره امنیتی می توانند اقدامات مخرب دیگری مانند شنود اطلاعات بانکی و اقتصادی و محرمانه هم روی دستگاه های کاربران انجام دهند.

چگونه دستگاه های همراه اپل را به روزرسانی کنیم؟

اپل ضمن انتشار به روزرسانی های iPadOS 14.4.2 و iOS 14.4.2 و WatchOS 7.3.3 برای دستگاه های جدیدتر، به روزرسانی iOS 12.5.2 را هم برای دستگاه های قدیمی تر خود از جمله آی فون 5s، آی فون 6، آی فون 6 پلاس، آی پد ایر، آی پد مینی 2، آی پد مینی 3 و آی پاد تاچ نسل 6 نیز منتشر نموده است که نشان دهنده حیاتی و جدی بودن این آسیب پذیری است.

همان طور که اشاره شد؛ اپل از همه کاربران و دارندگان دستگاه های آیفون، آیپد و اپل واچ خواسته است هرچه سریع تر بسته به روزرسانی منتشر شده را نصب نمایند. برای نصب این بسته باید به راستا Settings > General > Software Update رفته و بعد روی کلیدهای Download و Install بزنید. کاربران اپل واچ باید اپلیکیشن Apple Watch را اجرا نمایند تا این بسته به روزرسانی نصب گردد.

اپل توصیه می نماید به وسیله اتصال وای فای برای نصب این به روزرسانی استفاده گردد. اگر وای فای پرسرعت در دسترس نیست؛ می توان دستگاه آیفون، آیپد و اپل واچ را به وسیله کابل USB به یک کامپیوتر مک بوک دارای سیستم عامل macOS 10.15 Catalina یا بالاتر متصل کند و دستگاه خود را در بخش Finder بیابد. روی مک های دارای سیستم عامل macOS 10.14 Mojave و بالاتر باید نرم افزار iTunes باز گردد تا گوشی آیفون دیده گردد.

وقتی دستگاه خود را در Finder یا iTunes پیدا کردید؛ روی General یا Settings کلیک نموده و بعد Check for Update را انتخاب کنید. وقتی به روزرسانی ظاهر شد باید روی کلیدهای Download و بعد Update بزند.

منبع: یک پزشک
انتشار: 1 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 1 اردیبهشت 1400 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 1657

به "اپل یک بسته به روزرسانی اضطراری برای آیفون، آیپد و اپل واچ منتشر کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل یک بسته به روزرسانی اضطراری برای آیفون، آیپد و اپل واچ منتشر کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید