ادعای یونان در زمینه نقض مکرر حریم هوایی خود از سوی هواپیماهای ترکیه

به گزارش تور هند ارزان، ستاد کل نیروهای مسلح یونان از42 بار نقض حریم هوایی خود از سوی هواپیماهای تجسسی و بالگردهای ارتش ترکیه اطلاع داد.

ادعای یونان در زمینه نقض مکرر حریم هوایی خود از سوی هواپیماهای ترکیه

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یونان به تازگی مدعی شده که 6 فروند هواپیمای ترکیه، با پرواز بر فراز منطقه شمال شرقی، مرکز و جنوب شرقی دریای اژه، در مجموع 42 بار حریم هوایی این کشور را نقض کردند.

به گزارش وبگاه یونانی ثما نیوز سه هواپیمای تجسسی سی ان- 235 ترکیه با پرواز بر فراز مجمع الجزایر یونان 37 بار حریم هوایی یونان را نقض کردند. یونان همچنین مدعی شده که سه بالگرد نیروهای مسلح ترکیه نیز در پنج نوبت حریم هوایی این کشور را نقض کردند.

به نوشته این وبگاه ،هواپیماهای ترکیه همچنین در هفت نوبت جهت تردد خطوط هواپیماهای مسافربری موسوم به (FIR) را نقض کردند.

آنطور که ستاد کل نیروهای مسلح یونان اعلام نموده هواپیماهای متجاوز به حریم هوایی این کشور مطابق قوانین بین المللی شناسایی و رهگیری شدند.

این در حالی است که ستاد کل نیروهای مسلح ترکیه تاکنون نسبت به ادعای جدید یونان واکنشی نشان نداده است.

جنگنده های نیروی هوایی ترکیه

چندی قبل نیز گروهی از جنگنده های اف -16 نیروی هوایی ترکیه با پرواز بر فراز جزیره فارماکونیسی حریم هوایی یونان را نقض کردند. به نوشته وبگاه اکاتی مرینی دو فروند جنگنده اف-16 ترکیه وارد ناحیه ویژه اطلاعات پروازی یونان شده و در ارتفاع 26 هزار پایی بر فراز جزیره فارماکونیسی پرواز کردند.

یونان و ترکیه بر سر مالکیت بر تعدادی از جزایر سنگی و فلات قاره بین مرزهای آبی در دریای مدیترانه و اژه اختلاف دارند و بارها همدیگر را به کارشکنی در روند مذاکرات حل مساله قبرس متهم نموده اند. این دو کشور در سال های گذشته مرتب یکدیگر را به نقض حریم هوایی یکدیگر متهم نموده اند و تنش میان یونان و ترکیه با وجود کوشش های بین المللی برطرف نشده است.

ترکیه نیز بارها اعلام نموده که مرزهایش با یونان نیازمند بازنگری است و قرارداد لوزان دارای مشکلاتی است. یونان نیز بارها مرزهای خود را مرزهای اتحادیه اروپا معرفی و از سران این اتحادیه خواسته که در قبال اقدام های تحریک کننده آنکارا سکوت نکنند.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 30 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 349

به "ادعای یونان در زمینه نقض مکرر حریم هوایی خود از سوی هواپیماهای ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادعای یونان در زمینه نقض مکرر حریم هوایی خود از سوی هواپیماهای ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید