آیا سریال هیلو ارزش این همه صبر و انتظار را داشت؟

به گزارش تور هند ارزان، پارامونت پلاس بالاخره مجموعه تلویزیونی هیلو را پخش کرد، اما این سریال چندان با پتانسیل های خود تطابق ندارد. مایکروسافت در سال 2001 اولین کنسول ایکس باکس را معرفی کرد که با انتشار بازی هیلو: نبرد تکامل همراه شد.

آیا سریال هیلو ارزش این همه صبر و انتظار را داشت؟

این بازی شوتر اول شخص به طور کلی برترین در نوع خود در نظر گرفته می گردد و استاندارد جدیدی را برای بازی های شوتر مشابه ایجاد کرد و بسیاری از آن ها جهت هیلو را در پیش گرفتند. این بازی در اولین سال انتشار خود پنج میلیون نسخه فروخت و به یکی از پرفروش ترین بازی های ایکس باکس تبدیل شد. طبیعتا طولی نکشید که صحبت ها درباره اقتباس این بازی در یک سریال تلویزیونی آغاز شد.

مایکروسافت در سال 2005، پس از فروش باورنکردنی هیلو 2، الکس گارلند را برای نوشتن فیلم نامه ای برای یک فیلم بلند استخدام کرد. فاکس قرن بیستم و استودیو یونیورسال در سال 2006 قراردادی برای شراکت با مایکروسافت در این فیلم منعقد کردند اما متاسفانه همه چیز خیلی سریع لغو شد. مایکروسافت در سال 2013، به ساخت یک سریال تلویزیونی علاقه مند شد و استیون اسپیلبرگ به عنوان تهیه نماینده اجرایی در راس کار نهاده شد. تغییر ساختاری در شرکت مایکروسافت باعث بروز مسائل زیادی شد و این سریال به طرزی باورنکردنی در سال 2022 و 17 سال پس از آغاز بحث درباره آوردن مستر شف به دنیای لایواکشن به نمایش درمی آید. تهیه نماینده، داریل فرانک تایید نموده است که اسپیلبرگ هم چنان در این سریال نقش دارد. او اعلام کرد: ما فرآیند فراوری سریال را مانند میراثی از خود استیون پیش بردیم. او در خواندن فیلم نامه، انتخاب بازیگران سریال، نویسندگان، کارگردان، طراحی فراوری و جلوه های بصری و به طور کلی در فرایند کار دخیل بود.

این بدان معناست که فشار زیادی روی سریال هیلو وجود دارد. به هر حال، هواداران 17 سال در انتظار تماشای آن بوده اند. مستر شف یکی از نمادین ترین شخصیت های تمام تاریخ و فرانچایز هیلو نیز بسیار دوست داشتنی است. سوالی که باید پرسید این است که آیا این سریال ارزش این همه صبر کردن را دارد؟

سریال هیلو فراتر از سری بازی ها پیش می رود

قسمت اول هیلو با یک سکانس جنگی طولانی مانند خود بازی ها آغاز می گردد. اسپارتان هایی مانند مستر شف و دشمنان نخبگان آن ها به طور قابل ملاحظه ای مشابه طراحی اصلی خود هستند و حتی استراتژی های مبارزه ای که به وسیله گروه های مختلف به کار می رود با بازی ها مطابقت دارند. حتی جلوه های صوتی هم با بازی ها مطابقت دارند و هواداران مطمئنا از شنیدن صدای متمایز شارژ مجدد سپر شخصی مستر شف به وجد می آیند. علاوه بر این، به نظر می رسد که دکتر هالزی هنگام آنالیز گزارش یک ماموریت، در حال تماشای دنیا از همان دیدگاه شوتر اول شخص بازی است. با این حال، حس نوستالژی باعث می گردد که تفاوت ها بیش از پیش قابل توجه باشند. نقش مستر شف را پابلو شرایبر بازی می نماید که صدای او به میزان شخصیت بازی خشن نیست و بدون شک افشای سریع هویت بازیگر این شخصیت، بحث برانگیز خواهد بود.

و سپس همه چیز در جهت متفاوتی پیش می رود که بسیاری از بینندگان را غافلگیر می نماید. استیون کین، ادعا نموده بود که نویسندگان سریال، به بازی ها توجهی ننموده اند که این صحبت، جنجال های زیادی به پا کرد اما قطعا درست نیست، بلکه به نظر می رسد منظور او این بوده که آن ها در ساخت دنیای سریال، از فضای بازی ها الگو نگرفته اند. در عوض، آن ها به وضوح با دنیای گسترده تر آثار جانبی هیلو که در طول سال های گذشته منتشر شده اند، درگیر بوده اند. این قضیه امکان روایت خطوط داستانی بالقوه بی شماری، از جمله برخی از داستان های بسیار شخصی را فراهم می نماید. پویایی بین دکتر هالزی، کاپیتان جیکوب کیز و فرمانده میراندا کیز بدون شک بسیاری را شگفت زده خواهد نمود اما داستان مستقیما از فرایند اصلی منبع خود خارج شده است. متأسفانه این برش های عمیق احتمالا برای افرادی که فقط این بازی ها را تجربه نموده اند غافلگیرنماینده خواهد بود، به خصوص برای آن ها که به تازگی با این سری آشنا شده اند. بنابراین دنیای هیلو (دنیایی که باید بسیار آشنا باشد) برای بسیاری، احساس عجیب و غریب و متفاوتی رقم خواهد زد.

سریال هیلو فعلا مانند بازی ها مجذوب نماینده نیست

بازی های هیلو عمق فوق العاده ای دارند اما متاسفانه گرد آوردن عناصر آن ها در یک مجموعه تلویزیونی، چیزی بسیار متفاوت با بازی ها را می طلبد. در بازی هیلو: نبرد تکامل، یک پویایی ساده خوب در مقابل شر وجود دارد. انسان ها در مقابل کاوننت ها قرار می گیرند و اسپارتی ها به عنوان قهرمانان بشریت ظاهر می شوند. کاوننت ها و یاران آن ها شروران هیلو هستند اما شورای امنیت سازمان ملل متحد هم چندان قهرمانانه عمل نمی نماید، به خصوص در قسمت اول بازی ها که شاهد نافرمانی مستر شف از دستورات برای نجات دادن یک نوجوان غمگین هستیم. بینندگان در این سریال، به وضوح با ریشه های مستر شف آشنا می شوند اما او منزوی و تنها به نظر می رسد و به عنوان شخصی ثالث بین دو نیروی شر نهاده شده است. فرایند کاری دکتر هالزی غیرقابل پیش بینی است. او به تیم سیلور دستور می دهد تا از مستر شف محافظت کند و می داند که این دستور منجر به یک درگیری می گردد که با دستگیری او به جرم خیانت به انتها می رسد. بنابراین اصلا تعیین نیست که اگر دستگاه او آن پالس الکترومغناطیسی را منتشر نمی کرد، انتها کار به چه صورت پیش می رفت.

متاسفانه بسیاری از جنبه های داستان هیلو شبیه به یک فیلم علمی تخیلی استاندارد است. بازی هیلو: نبرد تکامل تاثیر زیادی بر توسعه داستان های علمی تخیلی داشت. بنابراین بسیاری از موضوعاتی که سریال استفاده می نماید اکنون رایج هستند اما از طرف دیگر، بسیاری از خطوطی که برای الهام استفاده می شوند، حتی در آن موقع هم به خودی خود تازه و بدیع نبودند. برخی از عناصر منبع داستان فوق العاده بودند و حتما باید مورد مطالعه قرار بگیرند و عمق فوق العاده ای به دنیای مستر شف اضافه می نمایند ولی برخی دیگر از خلاقیت کم تری برخوردار هستند و تاثیر آن ها بر روی هیلو را می توان احساس کرد. همه این ها به این معنی است که هیلو پس از انتها گرد و خاک و آتش بازی قسمت آغازین، شبیه یک سریال تلویزیونی اکشن علمی تخیلی معمولی به نظر می آید. با توجه به ماهیت نمادین فرانچایز، احتمالا بسیاری از هواداران از این موضوع ناامید می شوند.

با این حال، این پتانسیل وجود دارد که فصل اول سریال به عنوان پایه ای محکم برای ساخت فصل های آینده عمل کند. پارامونت از قبل، هیلو را برای فصل 2 تمدید نموده است و امیدواریم که تیم سازنده بتواند از اشتباهات خود در فصل اول درس بگیرد. به نظر می رسد فصل 1 فرصتی برای آزمون و خطا است و احتمالا به شکلی معمولی پایان می یابد و سریال در فصل دوم به اوج خود می رسد. تماشا ادامه داستان این مجموعه قطعا بسیار هیجان انگیز خواهد بود.

منبع: screenrant

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 21 خرداد 1401 بروزرسانی: 21 خرداد 1401 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 2146

به "آیا سریال هیلو ارزش این همه صبر و انتظار را داشت؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا سریال هیلو ارزش این همه صبر و انتظار را داشت؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید