آیا دکتر استرنج تبدیل به جادوگر عالی رتبه می گردد؟

به گزارش تور هند ارزان، بیشتر بینندگان تصور می نمایند که استیون استرنج در فیلم دکتر استرنج در چند جهانی دیوانگی به جادوگر عالی رتبه تبدیل خواهد شد اما این احتمال وجود دارد که او استاد هنرهای سیاه گردد.

آیا دکتر استرنج تبدیل به جادوگر عالی رتبه می گردد؟

پیش از این، انشنت وان قرن ها به عنوان جادوگر زمین خدمت و از این سیاره در برابر تهدیدات بیگانه محافظت می کرد. او از سنگ زمان برای آنالیز آینده استفاده و تهدیدات را قبل از ظهور آن ها شناسایی می کرد. اما انشنت وان در فیلم دکتر استرنج درگذشت و سنگ زمان هم در فیلم انتقام جویان: بازی پایانی نابود شد و استاد هنرهای عرفانی از این سلاح محروم گشت.

بیشتر بینندگان فکر می کردند مرگ انشنت وان به این معنی است که دکتر استرنج جای او را به عنوان جادوگر عالی رتبه می گیرد اما در فیلم مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست خلاف این موضوع اثبات شد. جادوگر عالی رتبه تازه در واقع ونگ است که منطقی به نظر می رسد، زیرا ونگ در حال سفر به سراسر جهان است و حتی با دیگر ابرانسان ها هم ارتباط برقرار می کند و تهدیدات بالقوه ای مانند ده حلقه را آنالیز می کند. در مقابل، به نظر می رسد که دکتر استرنج نگهبان سنکتوم سنکتروم در نیویورک شده و البته از محدودیت های این نقش خاص ناراضی است.

تریلر دکتر استرنج 2 نشان از این دارد که مارول میخواهد داستان چگونگی تبدیل شدن دکتر استرنج به جادوگر عالی رتبه را روایت کند. از این گذشته، او در کمیک ها این نقش را زمانی به دست آورد که زمین را از دست شوماگوراث نجات داد و از قضا، این موجود هم به شکلی گذرا در تریلر دیده می گردد. اگرچه طبق اطلاعات رسانه ها، نام او به گارگانتوس تغییر نموده است. اما از طرفی دیگر به نظر می رسد که دکتر استرنج هرگز به جادوگر عالی رتبه جهانی سینمایی مارول تبدیل نخواهد شد و در عوض نقشی بسیار متفاوت خواهد داشت.

شاید دکتر استرنج تبدیل به استاد هنرهای سیاه گردد

شخصیت دکتر استرنج که به وسیله استیو دیتکو و استن لی خلق شد، در سال 1963 در شماره 110 کمیک داستان های استرنج معرفی گشت و توجه داشته باشید که او در ابتدا جادوگر عالی رتبه نبود. دکتر استرنج در اصل استاد هنرهای سیاه بود و در کمیک ها از جادوی تاریک برای رسیدن به اهداف عالی خود استفاده می کرد. جادوگر عالی رتبه در واقع برای سال ها مربی دکتر استرنج بود و استرنج پس از یک دهه به این سمت رسید. او همواره از تاریک ترین جادو استفاده نموده و تعاملات مختلفی با موجودات اهریمنی دارد و حتی یک بار و در یک موقعیت تکان دهنده از جادوی سیاه آدم خواری استفاده کرد.

به نظر می رسد دکتر استرنج جهانی سینمایی مارول هم در حال حاضر در مسیری مشابه قدم برمی دارد و از قدرت هایی که جادوگران دیگر مراقب آن هستند بهره می برد که البته نتایج فاجعه باری مانند آن چه در مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست دیدیم دارند. در این فیلم ، نزدیک بود که او بافت فضا و زمان را نابود کند. تریلر فیلم دکتر استرنج در چندجهانی دیوانگی، او را نشان می دهد که یک قدم فراتر رفته و از طلسم ها و افسون های دارک هولد استفاده می کند. نسخه مارول دارک هولد در سریال وانداویژن معرفی گردید. دارک هولد کتابی جادویی و متعلق به آگاتا هارکنس بود اما واندا ماکسیموف ادعای قدرت کرد و آن را از آگاتا پس گرفت. دارک هولد در داستان های کمیک مارول، به وسیله خدای بزرگی به نام چتون خلق شد و کانالی برای اعمال قدرت اوست و هرکس که از آن استفاده کند در معرض خطر فاسد شدن قرار می گیرد. به همین علت بعضی جادوها باعث سیاه شدن پوست آگاتا هارکنس شدند و همین پدیده به وضوح بر روی انگشتان اسکارلت ویچ هم در تریلر دکتر استرنج 2 معین است. اگر دکتر استرنج از دارک هولد استفاده کند، می توان گفت که او واقعا در حال کاوش در تاریک ترین جادوی ممکن است و به نظر می رسد که در موقعیتی خاص قرار گرفته و همان عنوان اصلی خود در کمیک ها، استاد هنرهای سیاه را کسب خواهد نمود.

وونگ جادوگر عالی رتبه بهتری است

دکتر استرنج در فیلم مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست ادعا کرد که ونگ به طور پیش فرض تبدیل به جادوگر عالی رتبه شده، چرا که خود استرنج به واسطه بشکن معروف تانوس از جهان محو شده بود. بدون شک استرنج ترجیح می دهد که داستان این گونه باشد اما در حقیقت این علت، فقط مرهمی بر درد اوست، زیرا جایگاه جادوگر عالی رتبه از حداقل یک سال قبل از بشکن تانوس خالی شده بود (بسته به این که بینندگان چگونه جدول زمانی جهانی سینمایی مارول را تفسیر نمایند. زمان بندی دقیق فیلم های دکتر استرنج همواره موضوع بحث هواداران بوده است). ادعای استرنج با توجه به غرور زیاد او منطقی است اما او در واقع اتفاقات را به شکلی نادرست توصیف می کند.

حقیقت این است که ونگ قطعا گزینه بهتری برای تصاحب عنوان جادوگر عالی رتبه نسبت به دکتر استرنج است. به یاد داشته باشید دکتر استرنج مدت زیادی است که از جادو استفاده ننموده، در حالی که ونگ تجربه زیادی دارد. علاوه بر این، ونگ از نظر شخصیتی هم برای چنین مسؤولیتی مناسب تر است و حداقل عواقب جادوهای خود را درک می کند. او با استیون استرنج کنار می آید و به او اجازه می دهد تا در فیلم مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست با واقعیت درگیر گردد و حداقل به نظر می رسد که خطرات اعمال استرنج را درک می کند. در همین حال، در فیلم شانگ چی و افسانه ده حلقه به این موضوع اشاره شد که ونگ شبکه خود را در جهانی سینمایی مارول ایجاد نموده و حتی به نظر می رسد که او هم عضوی آزاد از انتقام جویان است. او هنوز در کامار تاج مستقر است و مسؤولیت هدایت بقیه استادان هنرهای عرفانی را بر عهده گرفته و احتمالا دکتر استرنج دیگر نمی تواند به عنوان رابط یا معلم سایر افراد خدمت کند.

ونگ و دکتر استرنج می توانند مکمل یک دیگر باشند

منطقی است که مارول، دکتر استرنج را به جادوگر عالی رتبه تبدیل نکند و در عوض او را به سمت استاد هنرهای سیاه برساند. او و ونگ می توانند به طور مؤثری با یک دیگر همکاری نمایند و هرکدام عامل تعادل دیگری باشند و تیمی را تشکیل دهند که انشنت وان حتی در خواب هم نمی دید. چنین رویکردی با توجه به نقش سنتی ونگ در کمیک ها به عنوان خدمتکار دکتر استرنج، بسیار متفاوت خواهد بود اما بسیار جالب تر است، چرا که غرور استرنج تعدیل می گردد و ونگ او را به چالش می کشد.

این داستان بعلاوه از بعضی از عمیق ترین مسائل مربوط به روایت دکتر استرنج در کمیک ها هم جلوگیری می کند. در کمیک ها، یک اروپایی سفیدپوست به فرهنگ آسیایی گرایش پیدا می کند، استعدادها و مهارت های خود را در این زمینه با سرعت قابل توجهی بهبود می بخشد و تبدیل به قهرمان آن ها می گردد. جالب اینجاست که شواهدی وجود دارد که خود استیو دیتکو هنگام خلق کاراکتر دکتر استرنج قصد داشت از این موضوع نژادپرستانه پرهیز کند. او استرنج را به عنوان فردی آسیایی و با فاکتورهای همیشگی خود طراحی نموده بود. نویسندگان بعدی، شخصیت آسیایی او را دوست نداشتند و بنابراین دکتر استرنج به تدریج به یک آمریکایی تبدیل شد و در جهانی سینمایی مارول به اوج خود رسید. پس خوب است که مارول، ونگ را به عنوان جادوگر عالی رتبه معرفی و از مسائل بیشتر جلوگیری کند و استیون استرنج در فیلم دکتر استرنج در چندجهانی دیوانگی، استاد هنرهای سیاه باشد.

منبع: screenrant

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 21 فروردین 1401 بروزرسانی: 21 فروردین 1401 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 2091

به "آیا دکتر استرنج تبدیل به جادوگر عالی رتبه می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا دکتر استرنج تبدیل به جادوگر عالی رتبه می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید