آیا تونس را برای سفر می پسندم؟

به گزارش تور هند ارزان، هزار کیلومتر ساحل مدیترانه

طول سواحل تونس هزار کیلومتر است! بیشتر هواداران آفتاب مستقیم به سمت تونس می فرایند تا از حال و هوای دریا و سواحل تماشایی مدیترانه لذت ببرند. سواحل تونس شلوغ نیستند و زیباترین آنها در شمال شرقی این کشور و در شبه جزیره کپ بن (Cap Bon) قرار گرفته. در جزیره جربه (Djerba) امکان شنا برای تان فراهم است. سواحل تونسی بسیار وسیع و به طرز شگفت آوری طویل هستند. ساحل شمال سوسه (Sousse) حدود 35 کیلومتر و ساحل نزدیک نابل (Nabeul) بیش از 50 کیلومتر طول دارند! اقامت در مناطق گردشگری ساحلی بسیار لذت بخش است. بیشتر هتل های این مناطق دور از شهر قرار گرفته اند و سواحل مخصوص به مهمانان خود را دارند.

آیا تونس را برای سفر می پسندم؟

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید

شهرهایی با جاذبه های تاریخی

تونس چیزی بیش از یک مقصد معمولی در کنار دریاست. گشت و گذار در شهرهای تونس را باید حتما در برنامه تان قرار بدهید. هر شهر بزرگ تونس شامل یک مدینه، یا محله تاریخی، است که زمانی دور تا دور آن دیوارهای شهر قرار داشته. در این مناطق هیچ کسی هیچ عجله ای ندارد و انگار همواره وقت کافی برای سیاحت و تماشا دارید. زبان رسمی مردم محلی این مناطق عربی است ولی بیشتر محلی ها به زبان فرانسه هم صحبت می نمایند. اگر خواستید سوغاتی بخرید، یادتان باشد محصولات چوبی انتخاب خوبی هستند.

صحرای بزرگ آفریقا را تجربه کنید: اینجا بزرگ ترین صحرای جهانست

صحرای دیدنی آفریقا در بیش از 10 کشور جهان و از جمله در جنوب تونس گسترده است. این منطقه ناحیه ای بی نظیر و یکی از برجسته ترین جاذبه های کشور تونس است. اگر شب در این صحرا باشید آسمان پرستاره هوش از سرتان خواهد برد. آسان ترین راه برای برنامه ریزی برای دیدن صحرای آفریقا در تونس به وسیله جربه است. از این منطقه می توانید نواحی شنی و دریاچه نمک را ببینید یا مستقیم به سمت رمل ها و آبادی های صحرایی بروید. ماتماتا (Matmata) یکی از مکان های بسیار جالبی است که می توانید از آن دیدن کنید. این شهر کوچک به خاطر داشتن غار زیرزمینی اش شهرت دارد. این غار در گذشته محل اقامت بربرهای محلی بوده است. امروز دیگر کسی در این غار زندگی نمی کند اما امکان بازدید از آن برای گردشگران فراهم است.

آب و هوای مدیترانه ای با آفتاب درخشان

خورشید در تمام طول سال در تونس می درخشد. در جای جای نوار ساحلی مناطق گردشگری وجود دارد. روزهای آفتابی و معتدل کنار ساحل به خاطر هوای مدیترانه ای بسیار مطبوع و دلپذیر هستند. فصل شنا در ماه های می تا اکتبر است. در این ماه ها درجه دمای ساحل به 28 درجه سانتی گراد می رسد. اگر چندان هوادار هوای گرم نیستید، ماه های جولای و آگوست هم زمان مناسبی برای گذراندن تعطیلات در ساحل است. بهترین زمان برای تعطیلات در کنار دریا در کشور تونس ماه های سپتامبر و اکتبر هستند. در این ماه ها هوا بسیار مطبوع و آب دریا گرم است. اگر به منظور گشت و گذار در شهرها و مناطق تاریخی به تونس سفر می کنید، ماه های آوریل و می مناسب ترین زمان برای سفر به این کشور است.

مناطق باستانی شگفت انگیز

تونس کشوری با پیشینه تاریخی طولانی و غنی است. تعداد زیاد آثار باستانی این کشور نقش تاریخی تونس را به خوبی به تصویر می کشند. بازرگانان فینیقیایی اولین کسانی بودند که در تونس امروزی مستقر شدند. اجتماع آنها کم کم به مرکزیت منطقه اصلی دریای مدیترانه توسعه پیدا کرد. اگرچه امروز از کارتاژهای اولیه چیزی زیادی باقی نمانده، دوستداران تاریخ از بقایای آثار آنها لذت خواهند برد. از جمله این بناها می توان به حمام های رومی، کلیسای جامع و آمفی تئاتر ال جم اشاره نمود. تونس بزرگ ترین وارث یادگارهای رومی بعد از ایتالیاست. برای دیدن این بناها باید مستقیم به سمت شهرهای دگا، بولارجیا و چمتو بروید. کلوسئوم رومی ال جم در فهرست آثار فرهنگی یونسکو به ثبت رسیده. این بنا در سال 238 میلادی ساخته شده است. این آمفی تئاتر با ظرفیت حدود 35 هزار نفری اش سومین آمفی تئاتر بزرگ جهان به شمار می رود.

حمل و نقل آسان

در تونس دیدنی های زیادی وجود دارد؛ برای بازدید از جاذبه های این کشور باید به مناطق مختلف آن رفت. شرایط جاده های تونس نسبتا مناسب است و روش های زیادی برای حمل و نقل در آن وجود دارد. برای حمل و نقل در کشور تونس می توانید از ماشین، اتوبوس، تاکسی های عمومی و قطار بهره ببرید. پیدا کردن ماشین کرایه ای در تونس کار چندان سختی نیست. اما قیمت آنها در فرودگاه بالاتر است. اتوبوس ارزان ترین شیوه حمل و نقل در تونس است. حرکت اتوبوس ها در این کشور برنامه مشخصی ندارد اما به طور مرتب در رفت و آمد هستند. تاکسی های کشور تونس برای مسیرهای مشخصی است و فقط زمانی که ظرفیت آنها پر باشد حرکت می نمایند. استفاده از قطار روش مناسبی برای طی کردن مسیرهای طولانی در این کشور است. قطارهای تونس راحتند و در بعضی از شهرها ایستگاه دارند.

آشپزی بین المللی و غذاهای دریایی خوش طعم

غذاهای تونسی فوق العاده اند. اگر هوادار غذاهای دریایی هستید، لذت چشیدن طعم غذاهای تونسی برای تان دوبرابر می گردد. غذای مخصوص محلی های این کشور ماهی کبابی است. در آشپزی تونسی طعم های بسیار متنوعی وجود دارد. طعم غذاهای این کشور ترکیبی است از طعم های ترکی، فرانسوی و مدیترانه ای. از آنجایی که تونس کشوری مسلمان نشین است در غذاهای آن گوشت خوک استفاده نمی گردد اما مردم این کشور در عوض از گوشت گوسفند استفاده می نمایند. میوه، سبزیجات و زیتون در اکثر بشقاب های غذاهای تونسی دیده می گردد. یکی از پرهوادارترین غذاها در این کشور کوس کوس یا همان جوانه سمولیناست. این غذا معمولا با نوعی خوراک گوشتی سرو می گردد. کوس کوس را می توان سرد یا گرم امتخان کرد و طعم آن در هر رستورانی متفاوت است.

برگرفته از lonely planet

منبع: دالاهو
انتشار: 20 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 649

به "آیا تونس را برای سفر می پسندم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا تونس را برای سفر می پسندم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید