آئودی بدون استفاده از لوگوی چهار حلقه ای مشهور خودش، برند نو خود را در چین معرفی می نماید
به گزارش تور هند ارزان، آئودی در اقدامی استراتژیک، برند نوی را برای بازار چین معرفی نموده که در محصولات آن از لوگوی چهار حلقه ای معروف این شرکت استفاده نمی گردد. در رویدادی در شانگهای، آئودی از لوگوی نوی با عبارت AUDI با حروف بزرگ پرده برداری کرد که در جلوی مدل مفهومی نو اسپورتبک الکتریکی E خود واقع شده است. این تغییر برند شامل حذف برندینگ ای تران (E-Tron) نیز می گردد که قبلاً به طور گسترده در مدل های الکتریکی آئودی به کار گرفته می شد.
هدف آئودی: جذب مشتریان فناوری دوست چینی
مدیرعامل آئودی، گرنُت دُلْنر (Gernot Döllner)، در بیانیه ای بیان کرد که این شرکت با تغییر لوگوی خود در پی آن است تا توجه مشتریان چینی را جلب کند که بیشتر به فناوری علاقه مند هستند و انتظاراتی در زمینه های پیشرفته ای نظیر اتصال های دیجیتالی و رانندگی اتوماتیک دارند. طبق گزارش ها، آئودی در نیمه اول سال 2024 پیروز به فروش کمتر از 10 هزار دستگاه خودرو در چین شده و این تصمیم برای بازطراحی برند خود در چین با هدف تغییر این شرایط و افزایش سهم بازار در نظر گرفته شده است. بازار چین با توجه به رشد چشمگیر خودروهای برقی و تقاضای زیاد برای فناوری های پیشرفته، فرصتی بزرگ برای آئودی به شمار می رود.
پیش نمایش مدل های تازه آئودی برای چین
مدل مفهومی AUDI E به عنوان پیش نمایشی از سه مدل تازه میانه و بزرگ آئودی است که قرار است از میانه سال 2025 به بازار معرفی شوند. آئودی برای توسعه این مدل ها با شرکت خودروسازی دولتی SAIC موتورز (SAIC Motors) چین همکاری نموده و فِرمین سونیرَ (Fermín Soneira)، رئیس پیشین مدل های الکتریکی آئودی، را به عنوان مدیرعامل تازه این تیم منصوب نموده است. سونیرَ که تجربه ای 25 ساله در شرکت مادر آئودی، یعنی فولکس واگن، دارد، اعلام نموده که این همکاری قرار است با هدف سازماندهی مشترک در زمینه توسعه، خرید، فراوری و فروش شکل بگیرد. آئودی و SAIC موتورز با همکاری یکدیگر پلتفرم دیجیتالی پیشرفته ای را به نام Advanced Digitized Platform توسعه داده اند که از معماری 800 ولتی بهره می برد و در مدل مفهومی E به کار گرفته شده است. این فناوری می تواند باعث بهبود کارایی و عملکرد مدل های الکتریکی تازه آئودی گردد.
چالش ها و رقابت فولکس واگن و آئودی در بازار چین
فولکس واگن، شرکت مادر آئودی، با چالش های متعددی در بازار چین روبه رو است؛ بازاری که خودروسازان بومی همانند بِی وای دی (BYD) با محصولات مقرون به صرفه تر و فناوری های پیشرفته تر توانسته اند توجه بسیاری از مشتریان را به خود جلب نمایند. بازار چین به عنوان یکی از بزرگ ترین و پیشروترین بازارهای خودروهای الکتریکی در دنیا، به سرعت در حال رشد است و رقابت شدیدتری میان خودروسازان خارجی و داخلی در آن شکل گرفته است. آئودی با این تغییر برند امیدوار است که با ارائه فناوری های پیشرفته تر و توجه به نیازهای مشتریان چینی، بتواند جایگاه خود را در این بازار تقویت کند.
علاوه بر این، فشارهای بین المللی نیز بر فولکس واگن سنگینی می نماید. گروه های حقوق بشری نگرانی هایی را مطرح نموده اند مبنی بر اینکه زنجیره تأمین این شرکت ممکن است با کار اجباری جمعیت اقلیت اویغور (Uygur Muslims) در منطقه سین کیانگ (Xinjiang) مرتبط باشد. این موضوع باعث شده که فولکس واگن و آئودی برای مدیریت بهتر زنجیره تأمین خود و کاهش ریسک های حقوق بشری، با چالش های بیشتری روبرو شوند. با این حال، آئودی با همکاری نزدیک با SAIC موتورز چین و با تمرکز بر توسعه مدل های پیشرفته الکتریکی، سعی در پاسخگویی به نیازهای مشتریان چینی دارد و در پی بهبود جایگاه خود در این بازار است.
منبع
the vergeمنبع: یک پزشک