5 جاذبه برتر کوش آداسی

به گزارش تور هند ارزان، کوش آداسی در زبان ترکی استانبولی به معنای جزیره پرنده است

کوش آداسی به عنوان یک شهر کوچک و زیبا سالانه هزاران توریست از سراسر جهان را به سواحل شنی خود دعوت می نماید.

5 جاذبه برتر کوش آداسی

این منطقه در طول سال حدود 300 هوای آفتابی دارد و آب های زلال و آبی دریای اژه، شب های زنده و رستوران های کباب و ماهی، فروشگاه ها و مراکز خرید، بناهای تاریخی و به صورت مستمر از مسافرانی که از سراسر دنیان از جمله از کشور ما ایران به شهر سفر می نمایند، دلربایی می نماید.

پاموک کاله، میلتوس، پرگاموم و غیره از جمله منطقه های است که هنگام عزیمت به این شهر می تونید از آن ها تماشا کنید. در ادامه این مقاله به بعضی از جاذبه های جهانگردی این شهر اشاره می کنیم. پس با خبرنگاران همراه باشید.

تجربه غواصی در آب های پاک

یکی ازتجربه هایی که درترکیه وجود دارد و گردشگران خارجی بسیار به آن علاقه مند هستند، غواصی است. این کشور با توجه به آب های ساحلی بسیار زیاد و در عین حال تمیزی که دارد، توانسته است این ورزش و تفریح را بسیار توسعه دهد. به این علت است که همه ساله غواصان از سراسر دنیا به ترکیه می آیند تا نقاط بکر و کشف نشده دریای مدیترانه را برای غواصی امتحان نمایند. در کوش آداسی مراکز غواصی زیادی وجود دارد و استاندارد تجهیزات و ایمنی غواص بسیار فرق دارد.

این تجربه علاوه بر این که گردشگران را با دنیای متفاوت زیر آب آشنا می نماید، همین طور آن را با موجودات آبی هم آشنا می شوید.

بازارهای روز ویژگی انحصاری شهر های ترکیه

بازارها چه برای فروش اجناس محلی و چه برای فروش محصولات تولیدی برندهای مختلف دنیا، یکی از اساسی ترین مکانهایی است گردشگران می توانند از آن بازدید نمایند. به همین علت تعداد زیادی بازار محلی و غیر محلی در کوش آداسی وجود دارد که سه بازار محلی آن برای گردشگران بسیار جالب خواهد بود. این بازار روزهای سه شنبه و شنبه، بازار تره بار است و در روز چهارشنبه به فروش وعرض پوشاک اختصاص می یابد.

اگر روز سه شنبه به این بازار مراجعه کنید می توانید ماهی تازه و سبزیجات خوبی از آن تهیه نمایید. میوه های فصلی و بومی این منطقه و منطقه ها اطراف از دیگر محصولاتی است که در این بازار می توان تهیه کرد.

رفت و آمد به این بازار هم ساده است. برای سهولت تردد معمولا اتوبوس های در نظر گرفته شده اند که از مکان های خاصی به سمت این بازار حرکت می نمایند و مسافران را به مقصد می رسانند.

جزیره ای یونانی در کشوری ترک زبان

هنگام سفر به ترکیه با یک سفر یک روزه می توان به جزیره یونانی ساموس که حدود دو کیلومتری کوش آداسی واقع شده است، سفر کرد. قایقهای مسافربری همواره آماده اند که مسافران را به این جزیره حمل نمایند

پارک ملی دیلک

پارک ملی در نزدیکی کوش آداسی، یکی از زیبایی های طبیعی است که می توانید با قدم زدن و پیک نیک در هفت ماه از سال از آوریل تا نوامبر و شنا کردن در ماه های تابستان لذت ببرید. این پارک از 9 صبح تا 8 شب باز است. آتش روشن کردن در پارک ممنوع است. بنابراین غذای سرد باید بیاورید یا در یکی از رستوران های ساحلی غذا بخورید. جایی برای ماندن در این پارک وجود ندارد و چادر زدن ممنوع است.

بجز پاسگاه و چهار رستوران، ساختمان دیگری در آن وجود ندارد. برای رفتن به این پارک می توانید از وسیله نقلیه شخصی یا مینی بوس بهره ببرید که در تابستان هر 15 دقیقه یک بار از کوش آداسی حرکت می نماید.

بازار ماهی

کشور ساحلی ترکیه از نظر صنعت شیلات و ماهی گیری هم شرایط مناسبی دارد. به این علت همواره می توان در بازارهای محلی این کشور و شهرهای مختلف آن از جمله کوش آداسی ماهیهای تازه صیدشده را خریداری کرد. ماهی هایی همانند ماکرل، هشت پا، ماهی بس، شاه ماهی خاکستری، شاه ماهی قرمز، آنچووی، ماهی پورگی، ماهی مرکب و انواع دیگر ماهی ها را در این بازار خواهید یافت. اگر امکان آشپزی فراهم نیست می توانید همین ماهیهای تازه را در بیشتر رستورانهای این شهر که عموما رستوران های خوبی هم هستند، میل کنید

با توجه به مسائلی که در این مطلب آمد متوجه می شویم که کشور ترکیه به چه علت یکی از مجذوب کننده ترین مقاصد گردشگری برای تمام مردم دنیاست و هرسال از نقاط مختلف دنیا از جمله ایران جهانگرد ها برای گذراندن ایامی خوش و کسب تجربه های دلپذیر به این کشور سفر می نمایند و کشور ترکیه از محل صنعت گردشگری عایدی بسیار بالایی کسب می نماید.

منبع: الی گشت
انتشار: 5 خرداد 1401 بروزرسانی: 5 خرداد 1401 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 2131

به "5 جاذبه برتر کوش آداسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 جاذبه برتر کوش آداسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید