کانن با دوربین EOS R3 کلاس جدیدی در دوربین های بدون آینه ایجاد می نماید

به گزارش تور هند ارزان، شرکت ژاپنی کانن به تازگی اعلام نموده است که این شرکت در حال توسعه یک دوربین سطح حرفه ای بدون آینه به نام کانن EOS R3 است. گویا این دوربین از لحاظ کلاس کاری در بین دوربین بدون آینه کانن EOS R5 و سری دوربین های DSLR کانن 1DX قرار می گیرد.

کانن با دوربین EOS R3 کلاس جدیدی در دوربین های بدون آینه ایجاد می نماید

با توجه به این موضوع، انتظار داریم که این دوربین دارای سرعت عکاسی پیاپی بالایی باشد. البته باید گفت که دوربین کانن EOS R3 اولین دوربین توسعه داده شده توسط کانن است که در آن از سنسور CMOS با فناوری BSI (مخفف عبارت Backside-illuminated) استفاده شده است.

کانن عنوان نموده است که دوربین جدید EOS R3 بعد از عرضه به یک عضو کامل نماینده برای دو لنز سوپر تله فوتوی RF400mm f/2.8 L IS USM و RF600mm F/4 L IS USM تبدیل خواهد شد. برای اطلاع باید بگوییم که کانن به تازگی و در روز گذشته از این لنز ها هم رونمایی نموده است.

کانن همچنین به هواداران این برند این وعده را داده است که دوربین کانن EOS R3 بنیان گذار خانواده جدیدی از دوربین ها در دوربین های سری R این شرکت است. همچنین کانن در این کلاس جدید در دوربین های بدون آینه سری R، تمرکز ویژه ای را بر روی توسعه سیستم فوکوس عالی و سریع در هنگام عکاسی از سوژه هایی سریع دارد.

نگاهی به تصویر منتشر شده از این دوربین توسط کانن نشان می دهد که این دوربین دارای گریپی برای عکاسی به صورت عمودی است که تا از پیش از این شاهد استفاده از این گریپ در سری 1 دوربین های DSLR کانن بودیم. بدون شک هدف کانن از طراحی ظاهری این دوربین به این شکل، عرضه دوربین قابل اطمینان و بادوام برای عکاسان حرفه ای حتی در هنگام عکاسی در شرایط سخت است.

کانن درباره این دوربین می گوید: بدون شک توسعه دوربین کانن EOS R3 و عرضه دو لنز جدید RF نشان دهنده تعهد شرکت کانن به عکاسان و فیلم برداران حرفه ای است. زمانی که این دوربین در دسترس کاربران قرار بگیرد این دستگاه به یک دوربین عالی برای استفاده همراه با لنز های RF تبدیل می گردد که امروز از آن ها رونمایی شد.

شرکت کانن از به اشتراک گذاشتن این خبر با شما هیجان زده است و ما مشتاق دیدن عکس های گرفته شده از طریق کاربران با این لنز های جدید RF و دوربین کانن EOS R3 هستیم. این صحبت ها توسط Tatsuro Kano که معاون اجرایی و مدیر بخش مربوط به فناوری های تصویربرداری و گروه ارتباطات کانن است، مطرح شده است.

همان گونه که پیش تر گفته شد دوربین کانن EOS R3 اولین دوربین کانن با سنسور فول فریم است که سنسور به کار رفته در آن دارای فناوری BSI است. گویا کانن خود این سنسور را طراحی نموده است و درباره آن به کاربران وعده می دهد که این سنسور جدید در زمان عکاسی دارای سرعت بسیار بالایی در هنگام خواندن اطلاعات است.

علاوه بر این، سریع بودن سرعت خواندن اطلاعات باعث می گردد که در زمان عکاسی با شاتر الکترونیک، عکس های گرفته شده کمتر دارای اعوجاج ناشی از شاتر رولینگ باشند. کانن همچنین درباره دوربین کانن EOS R3 می گوید که این دوربین می تواند در زمان عکاسی این کار را با حداکثر سرعت 30 فریم در ثانیه به همراه استفاده تمام وقت از سیستم فوکوس اتوماتیک با پیکسل های دوگانه CMOS و اکسپوژر فعال انجام دهد.

البته باید بگوییم که کانن گفته است که سرعت عکاسی پیاپی با این دوربین با توجه به شرایط عکاسی و نوع لنز استفاده شده ممکن است که کاهش پیدا کند. حال که صحبت از سیستم فوکوس اتوماتیک شد بد نیست که با هم نگاهی به سیستم فوکوس به کار رفته در این دوربین بپردازیم.

گویا سیستم فوکوس اتوماتیک استفاده شده در دوربین کانن EOS R3 دارای همان تکنولوژی است که پیش تر کانن در دو دوربین کانن EOS R5 و کانن EOS R6 از آن استفاده نموده بود. در نتیجه این سیستم فوکوس می تواند که بدن و چشم را تشخیص دهد.

البته باید بگوییم که با توجه به تکنولوژی های یادگیری عمیق به کار رفته در این دوربین، انتظار می رود که این سیستم فوکوس اتوماتیک در زمان عکاسی از سوژه های سریع عملکرد بهتری را داشته باشد. علاوه بر این، کانن می گوید که سیستم تشخیص سوژه به کار رفته در سیستم فوکوس این دوربین می تواند سوژه های بیشتر و جدیدی را هم برای فوکوس کردن تشخیص دهد.

کانن همچنین می گوید که استفاده از این سیستم جدید تشخیص سوژه باعث تقویت قابلیت های فوکوس این دوربین در هنگام عکاسی در شرایط چالش برانگیز خواهد شد. ضمناً کانن می گوید که منظره یاب الکترونیک به کار رفته در این دوربین به گونه ای است که تنها با نگاه کردن به نقطه دلخوه در هنگام عکاسی، می تواند نقطه اولیه برای شروع فوکوس و دنبال کردن سوژه تشخیص و انتخاب کند.

کانن به این فناوری به کار رفته در منظره یاب الکترونیکی این دوربین سیستم فوکوس اتوماتیک با Eye Control AF می گوید و کاربران می توانند که از این فناوری همراه با Servo AF برای فوکوس کردن بر روی سوژه های در حال حرکت استفاده نمایند. در هنگام عکاسی، این فناوری تنها با سنجش این موضوع که چشم شما در هر زمان در حال نگاه کردن به کدام بخش از منظره یاب الکترونیک است می تواند که سوژه ی در حال حرکت را تشخیص دهد و بر روی آن فوکوس کند.

با این وجود باید بگوییم که گویا نمی توان از این قابلیت به صورت همیشگی در هنگام استفاده از بعضی عینک های آفتابی، عینک هایی با شیشه های آینه ای و بعضی لنز های تماسی چشمی استفاده کرد. ایده این فناوری این است که دوربین با تشخیص محلی از منظره یاب الکترونیکی که چشم کاربر به آن نگاه می نماید، به صورت فعال فوکوس را تنظیم می نماید.

در واقع این دوربین با توجه به ناحیه ای از منظره یاب الکترونیک که کاربر به آن نگاه می نماید این بخش از منظره یاب الکترونیک را دارای اولویت بالا برای فوکوس کردن در نظر می گیرد و در هنگام انجام فوکوس بر روی سوژه دلخواه، این کار را همراه با سنجش محل نگاه کردن کاربر در منظره یاب الکترونیکی انجام می دهد.

اگر استفاده از این فناوری جدید برای شما آشنا است باید بگوییم که دوربین بدون آینه کانن EOS R3 در واقع اولین دوربینی نیست که کانن از سیستم فوکوس همراه با قابلیت تشخیص محل نگاه کردن کاربر در آن استفاده نموده است. کانن در سال 1998 از دوربینی با نام کانن EOS-3 رونمایی کرد که یک دوربین SLR پیشرفته و با فناوری های جدید و پیشتازانه بود.

این دورین همچنین دارای سیستم فوکوسی به نام Eye Control Focus بود و کانن از نسخه ی جدیدی از این سیستم به نام Eye Control AF در دوربین کانن EOS R3 استفاده نموده است. بدون شک برای کاربران و هواداران کانن دیدن این موضوع که کانن دوباره میخواهد همانند دهه 90 دوباره از خانواده جدیدی از دوربین ها با فناوری های جدید ودلخواه کاربران رونمایی کند، جذاب خواهد بود.

دوربین کانن EOS R3 یک دوربین جدید و با بدنه یکپارچه دارای گریپ عمودی است. از جمله دیگر قابلیت های این دوربین می توان به مقاومت در برابر شرایط آب و هوایی و گرد و غبار همانند دوربین های DSLR سری 1 کانن و کار کردن این دوربین همراه با اپ جدید iOS و اندروید کانن به نام Moblie File Transfer که کانن همراه با این دوربین عرضه می نماید، اشاره نمود.

با وجود مطرح شدن این خبر توسط کانن، کانن درباره مشخصات دیگر این دوربین مانند رزولوشن سنسور به کار رفته در آن صحبتی را مطرح ننموده است و هنوز هم نمی دانیم که این دوربین در چه زمانی و با چه قیمتی عرضه خواهد شد.

در نهایت می توانیم بگوییم که با عرضه این دوربین توسط کانن، ما و هواداران کانن می توانیم با مشخصات فنی این دوربین و قابلیت ها و فناوری های به کار رفته در آن به شکل کامل آشنا شویم.

منبع: PetaPixel

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 19 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 19 اردیبهشت 1400 گردآورنده: indiaro.ir شناسه مطلب: 1687

به "کانن با دوربین EOS R3 کلاس جدیدی در دوربین های بدون آینه ایجاد می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کانن با دوربین EOS R3 کلاس جدیدی در دوربین های بدون آینه ایجاد می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید